Børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

norenberg

Hendemichelle skriver:

Altså 3000 kr hver 3. måned? Det bliver da en ordentlig sjat penge 

ja de skulle edentlig have haft dem alle ind, hver gange der kom børne penge, men det er nemmere at dele op med 3000 kr da beløbene svinger efter alderen, og banken syntes det andet ville være lettere med den faste overførsel... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Nolle

Vi giver han på hans fødsesldag , 

100 - 1 år , 200 - 2 år, 300 -3 år osv ind til at han er 21 - hvor det sidste beløb er 2100  

det ville give ham 23,100 når han er 21, og det synes vi er nok

Anmeld

20. oktober 2011

SussieThyssen

Hendemichelle skriver:

Ja, er egentlig bare lidt nysgerrig omkring hvad i gør med børneopsparing - hvor meget i sætter ind hver måned osv? 

Jeg har lidt en forestilling om at vores børn får deres kørerkort

som 18 årige, og så ellers omkring 30.000 kr når de bliver 21. Er

det helt hen i vejret? 

Jeg har altid sat 100 kr ind til dem hver pr måned.
Det lyder ikke af meget, men det bliver en god lille sjat med renters rente, når de bliver 18 år, som kan hjælpe til flytning, studier eller kørekort m.v.
Derudover fik/får de som 18 årige udbetalt en stor sum efter deres far, så der er lidt på kistebunden til den tid.

Mine har ikke fået deres kørekort, det har de selv måttet betale, for det har jeg bare ikke haft råd til, men det er da gået fint for dem med opsparing til det.
Det har nemlig været sådan under deres opvækst, at hvad de har tjent af penge, skulle halvdelen spares op til senere i livet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Her fik Astrid 500 ,- i dåbsgave, som jeg valgte at starte en opsparing på. Jeg har ikke mulighed for at sætte penge ind, så jeg har i år tænkt mig at da pigen intet mangler ønsker hun sig kun penge i julegave, som bliver sat ind på kontoen.
Hun er trods alt kun to, og hun får selvfølgelig også nogen gaver, men hvad skal hun pt med mere legetøj, fx?!

Jeg fik selv udbetalt 18.000 da jeg blev 18. Jeg brugte de første 10.000 på kørekort den gang.
Det håber jeg også Astrid vil gøre.

Anmeld

20. oktober 2011

kirsti

Noah får kørekort når han bliver 18 men han får det ikke af vide. Hans opsparing er låst til han er 21. Han er 5år nu og der står 10.000 på den.

Vi sætter fast 100 ind om mdr derudover har han to sparegrise hvoraf halvdelen af de 40kr han får I lommepenge om ugen skal I den til banken/børneopsparingen så han også selv lære at spare op! Sælger han ud af gammel legetøj el sælger jeg hans tøj ryger halvdelen I sparegrisen til banken og halvdelen til snolde sparegrisen som han køber legetøj osv for

Anmeld

20. oktober 2011

Fam. Madsen

her sætter vi 50kr ind på børneopsparingen og det er det der lige er overskud til i bugget men når vi så har nogen penge i overskud bliver de sat ind

Anmeld

20. oktober 2011

kirsti

LouiseVous skriver:

Her fik Astrid 500 ,- i dåbsgave, som jeg valgte at starte en opsparing på. Jeg har ikke mulighed for at sætte penge ind, så jeg har i år tænkt mig at da pigen intet mangler ønsker hun sig kun penge i julegave, som bliver sat ind på kontoen.
Hun er trods alt kun to, og hun får selvfølgelig også nogen gaver, men hvad skal hun pt med mere legetøj, fx?!

Jeg fik selv udbetalt 18.000 da jeg blev 18. Jeg brugte de første 10.000 på kørekort den gang.
Det håber jeg også Astrid vil gøre.

Jeg har mange gange fortrudt vi ikke gjorde det de første par år

Anmeld

20. oktober 2011

Miss T

Vi har to en til hver og vi sætter det ind, der er lovligt, hvis man kan sige. Vi sætter maks ind.

Og så har jeg to krukker, som jeg donerer i af mine egne lommepenge primært hver måned som "lidt" ekstra

Anmeld

20. oktober 2011

morethanperfect

Hendemichelle skriver:

Ja, er egentlig bare lidt nysgerrig omkring hvad i gør med børneopsparing - hvor meget i sætter ind hver måned osv? 

Jeg har lidt en forestilling om at vores børn får deres kørerkort

som 18 årige, og så ellers omkring 30.000 kr når de bliver 21. Er

det helt hen i vejret? 

Oscar får 250 kr. ind hver mdr.. Det er det højeste du må sætte ind

Anmeld

20. oktober 2011

2babygirls

AnneBJ skriver:

Felix har en "børnebørnskonto" fordi man må sætte mere ind end på en børneopsparing pr. år. Han får 100 kroner i mdr.

Hvis vi har penge til det, til den tid, får vores børn deres kørekort, men vi vil gerne at de selv er med til at spare op til det.

hm vi sætter 150kr ind på Madeleines børneopsparing....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.