Børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.845 visninger
40 svar
0 synes godt om
20. oktober 2011

Hendemichelle

Ja, er egentlig bare lidt nysgerrig omkring hvad i gør med børneopsparing - hvor meget i sætter ind hver måned osv? 

Jeg har lidt en forestilling om at vores børn får deres kørerkort

som 18 årige, og så ellers omkring 30.000 kr når de bliver 21. Er

det helt hen i vejret? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Ni-ko-li-ne

Hendemichelle skriver:

Ja, er egentlig bare lidt nysgerrig omkring hvad i gør med børneopsparing - hvor meget i sætter ind hver måned osv? 

det helt hen i vejret? 

tal med din bankrådgiver, vedkommende ved hvor meget i må sætte af om året uden at i skal betale skat af det

Anmeld

20. oktober 2011

AnneBJ

Felix har en "børnebørnskonto" fordi man må sætte mere ind end på en børneopsparing pr. år. Han får 100 kroner i mdr.

Hvis vi har penge til det, til den tid, får vores børn deres kørekort, men vi vil gerne at de selv er med til at spare op til det.

Anmeld

20. oktober 2011

norenberg

mine unger har siden de blev født fået 3000 kr af deres børnepenge ind på en konto hver gange de går ind...så det bliver da vidst til en pæn sjat de får, og der ud over har de så en alm børneopsparing de har fået af deres bedstefar som sætter max beløbet ind på...

Anmeld

20. oktober 2011

L.J.L

Her ryger der 100 kr ind på hans opsparing om mdr.

Anmeld

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Hendemichelle skriver:

det helt hen i vejret? 

vi har sat 200 af pr mdr til hans konto

200 x 12 x 20 = 48.000 ,-  

eller

200 x 12 x 25 = 60.000 ,-

Disse er nogle der løbende vil blive udbetalt når han studere, vælger han ikke at tage en uddannelse ja så tager vi den derfra men så kommer alle pengene ikke bare til udbetaling

men han har en mormor der laver en opsparing også som han kommer til at få når han bliver 18

men altså kørekort er jo udover

Anmeld

20. oktober 2011

Nessie

Vi sætter 250 kr. ind på Daniels børneopsparing hver måned, mener at det er max.

Der er også et loft på børneopsparingen, og mener at den er på omkring 36.000.

Daniel får sin, når han bliver 21. Vi synes at unge (specielt drenge) ikke er modne nok til at håndtere større beløb før da

Anmeld

20. oktober 2011

Hendemichelle

norenberg skriver:

mine unger har siden de blev født fået 3000 kr af deres børnepenge ind på en konto hver gange de går ind...så det bliver da vidst til en pæn sjat de får, og der ud over har de så en alm børneopsparing de har fået af deres bedstefar som sætter max beløbet ind på...

Altså 3000 kr hver 3. måned? Det bliver da en ordentlig sjat penge 

Anmeld

20. oktober 2011

Hendemichelle

Höör skriver:

vi har sat 200 af pr mdr til hans konto

200 x 12 x 20 = 48.000 ,-  

eller

200 x 12 x 25 = 60.000 ,-

Disse er nogle der løbende vil blive udbetalt når han studere, vælger han ikke at tage en uddannelse ja så tager vi den derfra men så kommer alle pengene ikke bare til udbetaling

men han har en mormor der laver en opsparing også som han kommer til at få når han bliver 18

men altså kørekort er jo udover

Må man gerne sætte så meget ind på en børneopsparing? Jeg forestillede mig nemlig også omkring de 200 kr i måneden. 

Anmeld

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Hendemichelle skriver:

Må man gerne sætte så meget ind på en børneopsparing? Jeg forestillede mig nemlig også omkring de 200 kr i måneden. 

det ved jeg ikke om man må??

Men ellers så står de bare i cool cash  

Ej ved det skisme ikke  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.