dårlig mor, fordi man køber brugt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

chriwi

Det er noget vrøvl - jeg køber ikke brugt, men jeg er da på ingen måde en bedre mor end nogle der køber brugt..

Din veninde er gal på den - det er ikke det materielle der gør dig til en god mor!

Christina

www.mmwfoto.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Darling<3

LilleLene skriver:

Dagen efter var der ingeting
Han var åbenbart i et dårligt humør, ved ikke lige hvad der skete for ham den aften, men alt er godt igen

mange tak fordi du spurgte :')

Årh, det var dejligt at høre.. Har nemlig tænkt på hvad i fandt ud af

Mænd kan have nogle dårlige dage, som alle andre - men de tænker bare ikke altid over deres ord valg - og at det sårer os mere end det gavner!!

Velbekomme - vi er her jo for hinanden

Anmeld

19. oktober 2011

Malonde1985

Nej! Du er IKKE en dårlig mor fordi du køber brugt!! Tværtimod - så beviser det at man tænker over pengene og måske bruger dem et andet og bedre sted. OG en brugt vogn kan være ligeså god og næsten ny, men bare meget meget billigere!

Jeg køber også brugt! Har jeg absolut ikke altid gjort, men jeg er efterhånden kommet frem til, at man ligeså godt kan købe brugt og spare pengene (nogen gange er tingene næsten nye).

Anmeld

19. oktober 2011

dpb

Altså herhjemme har vi da også en blandning af både nyt og brugt!! og sælger da også selv ud af de ting vi ikke længere har behov for...

Så nej, din veninde har ikke ret

Syntes det er lidt samme problemstilling som når nogle mener at det eneste rigtige at stoppe sit barn i er mærketøj!! øhh, undskyld mig men jeg har IKKE tænkt mig at købe bukser og bluser til 300,- og opefter pr. stk.... både fordi økonomien ikke på nuværende tidspunkt tillader det, men gjorde det heller ikke da muligheden var der rent økonomisk For ved med mig selv at jeg ville ærgre mig gul og grøn og blå over at første gangt knægten havde dem på kom han hjem med hul på knæet eller lign.!! for ja det er afprøvet, så vil jeg langt hellere købe bukser på tilbud eller i H&M, føtex og lign. steder hvor de fåes til rimelige penge

De ting vi har fået brugt er både noget vi har købt enten via dba, qxl, har arvet eller fundet i en genbrugsbutik... Og helt ærligt så vil jeg hellere tage i zoo, svømmehallen eller lign. en ekstra gang for de penge jeg sparer i forhold til at købe mærketøj eller insistere på at alt skal være nyt...

Der mange måder at være forældre på, men fællesnævneren for en god forældre må i mine øjne være at man sætter sine børns trivsel foran alt andet!!

Qnuz Diana

Anmeld

19. oktober 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O
Det gjorde mig faktisk lidt ked af det, at få det at vide

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

Er det mig der tager fejl ? :/

Det eneste jeg synes er forkert og købe brugt er sko (til de børn der er begyndt og gå meget rundt)

pga. normalt når man køber et par nye sko, er det vores fod der former skoen, men hvis der er en der har formet skoen, kan det forme vores fod i stedet... håber ikke det var for forvirrende.

Anmeld

19. oktober 2011

Stjernestoev

Höör skriver:

hahah det kunne jeg ihvertfald, men jeg vælger at lade det falde lidt til grunde grimme kommentarer er som regel uvidenhed jo

Og nej det er man absolut ikke, jeg har da også købt en del af vores ting secondhand nogle ( f.eks mig ) har jo bare nogle punkter hvor at enkelte ting betyder meget for dem at have som nyt

Og heldigvis må man jo selv bestemme om det er brugt eller ikke brugt

og selvom man har det økonomiske til alt skal være nyt kan man godt vælge det ikke skal være det  

Jeg er så enig med dig!!!

Og for det andet så synes jeg virkelig ordet "dårlig mor" bliver misbrugt. Man kan være uenige i måden at gøre tingene på, men at være en dårlig mor, der skal virkelig meget til! Og hvis man synes nogen er en dårlig mor, så synes jeg helt klart at man skal anmelde personen. For hvis man er en decideret dårlig mor, så skader det jo barnet.

Anmeld

19. oktober 2011

dpb

Ravnholt skriver:

Det eneste jeg synes er forkert og købe brugt er sko (til de børn der er begyndt og gå meget rundt)

pga. normalt når man køber et par nye sko, er det vores fod der former skoen, men hvis der er en der har formet skoen, kan det forme vores fod i stedet... håber ikke det var for forvirrende.

Det vil jeg så gi' dig ret i, det er nok også den eneste ting jeg ikke ville købe/arve brugt... men vi har før arvet helt nye sko som blot er blevet for små inden de har skulle i brug...og på den måde syntes jeg sagtens man kan gøre ligesom der jo også findes en del fejlkøb i samme dur hvor man kan spare på dette også

Anmeld

19. oktober 2011

Rikke, Liam & Linus

Selvfølgelig vil man da sit barn det bedste selvom man køber brugt. Kærlighed kan da ikke gøres op i materielle ting. Sådan noget fis.

Jeg køber gerne brugt, og er stolt af det! Nå! Og jeg elsker min familie højt på trods

Anmeld

19. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Stjernestoev skriver:

Jeg er så enig med dig!!!

Og for det andet så synes jeg virkelig ordet "dårlig mor" bliver misbrugt. Man kan være uenige i måden at gøre tingene på, men at være en dårlig mor, der skal virkelig meget til! Og hvis man synes nogen er en dårlig mor, så synes jeg helt klart at man skal anmelde personen. For hvis man er en decideret dårlig mor, så skader det jo barnet.

lige præcis

En dårlig mor er jo ikke en der bruger sin økonomi på ikke at købe alt nyt men som f.eks bruger barnet i spil mod den anden forælder fordi hun f.eks er blevet forladt. det er i min objekt at være en dårlig mor fordi man inddrager barnet i noget det ikke skal inddrages i. Men fordi man køber en body eller barnevogn eller andet brugt det er ikke dårlig mor stil  

Anmeld

19. oktober 2011

chael

LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O
Det gjorde mig faktisk lidt ked af det, at få det at vide

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

Er det mig der tager fejl ? :/

Der er da noget din bekendte har misforstået!!

Du er da netop en god mor OG et godt menneske, der går ind for genbrug og derved skåner miljøet, istedet for at ting bare bliver smidt ud, så kan det bruges igen. Og oftes fejler det jo ingen ting.

Folk der siger genbrug er dårligt, er dem der er usikre og ikke kan klare hvad folk nu skulle tænke om dem. Usikkerhed!!!

Genbrug er fedt. Jeg både sælger og køber brugt. Mest mærkevare. Men jeg syntes genbrug er genialt.

Og det er jo faktisk meget moderne at genbruge.

Så oæ i r*ven med hvad den bekendte siger. Det siger mere om personen end det gør om dig

*Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.