dårlig mor, fordi man køber brugt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Stjernestoev skriver:

Måske du skulle oprette en debat hvor du spurgte om du var en dårlig mor, fordi du gerne vil have noget nyt?

Jeg vil da super gerne selv have tingene fra nyt af selv. Det kan trods alt tit holde længere tid, hvis man har det fra nyt af. Men hvis nu man økonomisk ikke har råd til det, eller ikke vil bruge penge på det, så er det da også helt i orden at købe brugt!

hahah det kunne jeg ihvertfald, men jeg vælger at lade det falde lidt til grunde grimme kommentarer er som regel uvidenhed jo

Og nej det er man absolut ikke, jeg har da også købt en del af vores ting secondhand nogle ( f.eks mig ) har jo bare nogle punkter hvor at enkelte ting betyder meget for dem at have som nyt

Og heldigvis må man jo selv bestemme om det er brugt eller ikke brugt

og selvom man har det økonomiske til alt skal være nyt kan man godt vælge det ikke skal være det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Carl-Emil's mor

LilleLene skriver:

jo men de er jo fantastiske billige i bilka

Det er de, men det er ikke sikkert der kvalitet og kvantitet altid følges ad og kommer jo også an på hvordan de passer på dit barn

Vi har bodys fra både ralph lauren af fra ny og brugt men også h&m fra nyt og brugt

fordi man netop ikke kan vide hvilke der passer på ens barn  

Anmeld

19. oktober 2011

MLT

Så må jeg da nok være verdens dårligste mor! 

Vi har ikke selv købt noget til Emma (ud over en body, som hun aldrig har brugt).. Vi har arvet alt tøj fra min mosters datter. Barnevogn har vi købt på den blå avis. Som puslebord bruger vi en plade, som er på badeværelset. Legetøjet har vi også fået brugt. Sådan kan jeg blive ved ..og Emma har det fint Få du de ting du kan af andre, og køb du bare genbrugsting  

Anmeld

19. oktober 2011

TaAsJu

Ihh kan ikke forstå sådan nogen kommentare..  NEJ man er ikke en dårlg mor fordi man køber brugt.. det er dyrt og få børn.. MEGET dyrt.. Jeg er da glad for det vi har arvet og købt brugt for så har der vært penge tl noget andet... som du selv skriver

Anmeld

19. oktober 2011

2babygirls

LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O
Det gjorde mig faktisk lidt ked af det, at få det at vide

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

Er det mig der tager fejl ? :/

Hold da op hun må have høje tanker om sig selv.

Man kan UMULIGT gøre ens mor kærlighed og rolle op i penge.
At man bruger tid på sit barn frem for penge er da meget skønnere!!!

Anmeld

19. oktober 2011

Darling<3

LilleLene skriver:

Er jeg glad for, så er det ikke mig, der tager fejl

Har ikke en kommentar til dit spørgsmål, men vil bare lige høre hvordan det går med dig??

Fandt du og din mand ud af det sammen, eller vil han stadig have at du skal igennem en abort??

Kram Sabrina

Anmeld

19. oktober 2011

LilleLene

Honey<3 skriver:

Har ikke en kommentar til dit spørgsmål, men vil bare lige høre hvordan det går med dig??

Fandt du og din mand ud af det sammen, eller vil han stadig have at du skal igennem en abort??

Kram Sabrina

Dagen efter var der ingeting
Han var åbenbart i et dårligt humør, ved ikke lige hvad der skete for ham den aften, men alt er godt igen

mange tak fordi du spurgte :')

Anmeld

19. oktober 2011

Mira0911

LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O
Det gjorde mig faktisk lidt ked af det, at få det at vide

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

Er det mig der tager fejl ? :/

Så skulle jeg da være en dårlig mor!!!! Alt jeg har til Lina her, er genbrug fra storesøster... Undtagen flasker og sutter... 

Man er altså ikke en dårlig mor fordi men køber brugt... 

Anmeld

19. oktober 2011

Nitz - <3 David

Vi har bevist valgt at købe brugt.. Hvis vi ville købe alle vores ting nye så havde vi også økonomi til det.. Men jeg syns bare at der er SÅ mange fine brugte ting der intet fejler.
I "gamle dage" købte man da ikke bare nyt.. Man arvede de fleste ting.. Jeg syns faktis det er lidt mere hyggeligt.. Og ikke "spild" af ting.. jeg har set flere der smider deres brugte ting på genbrugspladsen. Bare fordi det ikke liiiige er et hit mere. selvf. kan der var noget galt med det, så man er nød til at smide det ud..

Selvf. er man ikke en dårlig mor, bare fordi man køber/får brugte ting.. Jeg har som sagt købt mange ting brugt. Også selvom vi sagtens kunne købe nyt. Bebs er rimelig sikkert ret ligeglad med om der er en anden baby der har lagt i barnevognen.
Desuden skal vores lille knejt arve min kærestes vugge/babyseng. Som nu er 28 år gammel

Anmeld

19. oktober 2011

MissTas

En god mor er ikke betegnet ud fra materielle goder. Derimod er en god mor en som giver sit barn al den pleje, omsorg og kærlighed som det har brug for. Om tingene er brugt eller ej er irellevant, det er ens individuelle moderinstinkt, som gør os til hver vores gode mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.