dårlig mor, fordi man køber brugt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Stjernestoev skriver:

Men nu skal man også lige huske, at man ikke er en dårlig mor, selvom man IKKE vil købe brugt! Hvis folk har penge til det, så forstår jeg da godt, at det er lækkert at købe nye ting!
Jeg synes faktisk at folk har en større tedens til at være efter dem der IKKE vil. Vi er jo alle forskellige, og så længe tingene er i orden, så tror jeg da baby er ligeglad

hahah jeg var lige ved at skrive det

jeg har fået SÅ mange grimme kommentarer med på vejen fordi jeg ville have min barnevogn fra ny af! Jeg ville have en helt bestemt model og jeg ville være den første til at eje den og det blev sådan, men jesus jeg har fået meget  over det på vejen ..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

liwsmor

LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O
Det gjorde mig faktisk lidt ked af det, at få det at vide

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

Er det mig der tager fejl ? :/

jeg syntes overhovedet ikke man er dårlig mor. det skal du ikke være ked af. jeg syntes man er sej mor når man tør stå frem at man købt brugte ting og at man tænke praktisk og tænker man hellere ville bruge så mange penge på oplevelse med barnet isteden for nye ting .. 

Anmeld

19. oktober 2011

Mor-til-asta-09

LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

Ej Hvad bilder den person sig ind... tsk tsk tsk

Du skal slet ikke tænker over at du køber brugt, for det er kan være ligeså fint som nyt.. Vi købte også selv en masse brugt dengang jeg ventede mig.. Så køb du bare...

Anmeld

19. oktober 2011

LilleLene

Höör skriver:

jeg har fået SÅ mange grimme kommentarer med på vejen fordi jeg ville have min barnevogn fra ny af! Jeg ville have en helt bestemt model og jeg ville være den første til at eje den og det blev sådan, men jesus jeg har fået meget  over det på vejen ..  

Jeg siger heller ikke det er skidt at købe nyt
Jeg skal bare ikke få at vide, at jeg er en dårlig mor fordi jeg køber en brugt barnevogn

Der er da nogle ting jeg heller ikke har tænkt mig at købe brugt, fx stofbleer og bodys

Anmeld

19. oktober 2011

Anette&Sophia

LilleLene skriver:

det var da noget fis at fyre af!
hvis en kom og sagde det til mig, så ville de få et "værsgo at betale" tilbage.
Ting der er brugt kan være lige så godt, som nyt. Der er så dog visse ting nogle ikke vil bruge som er brugt. ( jeg vil fx. ikke bruge brugte sutter - hvilket jeg selv synes jeg er meget fair i )
En barnevogn kan også være lige så god brugt, som ny. - nogle mennesker har så dog den der tro med at barnevognen skal være ny fordi dit og dat osv. - jamen så må den være det, de skal jo selv betale
- men synes under ingen omstændigheder at man kan være bekendt at gå hen og sige til en at man er en dårlig mor fordi man køber brugt. jeg ville satme blive tosset!
( det er lidt ligesom en tråd der kørte den anden dag, om en god mor sidder i brysterne - NEJ! - en god mor sidder i hjertet! )

Anmeld

19. oktober 2011

Stjernestoev

Höör skriver:

Måske du skulle oprette en debat hvor du spurgte om du var en dårlig mor, fordi du gerne vil have noget nyt?

Jeg vil da super gerne selv have tingene fra nyt af selv. Det kan trods alt tit holde længere tid, hvis man har det fra nyt af. Men hvis nu man økonomisk ikke har råd til det, eller ikke vil bruge penge på det, så er det da også helt i orden at købe brugt!

Anmeld

19. oktober 2011

Anette&Sophia

liwsmor skriver:

jeg syntes overhovedet ikke man er dårlig mor. det skal du ikke være ked af. jeg syntes man er sej mor når man tør stå frem at man købt brugte ting og at man tænke praktisk og tænker man hellere ville bruge så mange penge på oplevelse med barnet isteden for nye ting .. 

lige præcis!
kærlighed sidder ikke i tøjet :-)

Anmeld

19. oktober 2011

Molly8

Til gengæld synes jeg godt, man kan spørge sig selv (eller veninden) hvad det er for nogle værdier, man har, hvis kærlighed skal gøres op i materielle goder. Man er vel en god mor, når man gør det bedste for sit barn, uanset om man køber nyt eller brugt.

Anmeld

19. oktober 2011

Carl-Emil's mor

LilleLene skriver:

Jeg siger heller ikke det er skidt at købe nyt
Jeg skal bare ikke få at vide, at jeg er en dårlig mor fordi jeg køber en brugt barnevogn

Der er da nogle ting jeg heller ikke har tænkt mig at købe brugt, fx stofbleer og bodys

det sagde jeg egentlig heller ikke??

Jeg sagde bare at jeg var enig med hende der skrev at man heller ikke er dårlig mor fordi man køber nyt  

Men tro mig, din holdning om bodyer kan hurtigt ændre sig  

man bruger jo tusind millioner af dem heheh 

Anmeld

19. oktober 2011

LilleLene

Höör skriver:

det sagde jeg egentlig heller ikke??

Jeg sagde bare at jeg var enig med hende der skrev at man heller ikke er dårlig mor fordi man køber nyt  

Men tro mig, din holdning om bodyer kan hurtigt ændre sig  

man bruger jo tusind millioner af dem heheh 

jo men de er jo fantastiske billige i bilka

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.