Man skal ramme bunden... (LANGT - sorry)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

Frøken J.

Det er flot og skide godt, at du er åben og ærlig omkring det. Det er jo altså et vigtigt skridt på vejen til at få det godt igen! Og du er jo altså ikke en dårlig mor. Tvært imod! Sender dig et kæmpe kram. Skriver fra mobilen, så derfor er det lige et lidt kort svar..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

chael

Happiness skriver:

Man skal nogen gange ramme bunden før man kan se lyset!

Det har jeg måtte sande!

Hvorfor er der ingen der har sagt at det ville være SÅ psykisk hårdt at blive mor??!!

Jeg har siden fødslen haft det skidt, og følt mig utilstrækkelig som mor. Jeg har haft dårlig samvittighed hver gang jeg har lagt Lukas på legetæppet. Jeg har følt at jeg ikke elskede ham højt nok! (selv om jeg elsker ham overalt i hele universet, men følte ikke det var nok!) Jeg har gået med de tanker for mig selv, og ville ikke snakke med nogen om dem!

Da vi så har kæmpet for amningen her den sidste stykke tid, og den nu er gået helt i vasken, så knækkede jeg! Jeg følte som verdens VÆRSTE mor, og synes det var synd for Lukas at han netop var havnet i min mave!  

NØJ hvor har det været hårdt! Jeg har nu i snart 3 måneder gået med negative tanker om mig selv, og bare set alle andre som super mødre, hvis babyer aldrig skreg, og som bare havde tjek på det hele!

Nu har jeg sagt det højt til min kæreste, min mor og min veninde, og nøj hvor det lettede! En KÆMPE sten er faldet fra mit hjerte, og kan faktisk se en lysning på det hele nu!

Jeg er stadig ikke på toppen, og vil nok have det hårdt det næste stykke tid. Men jeg har det meget bedre, og er sikker på at jeg nok skal få det RIGTIG godt igen! Men må sande at ting tager tid. Især at få bearbejdet nogle følelser man har gået med i snart 3 måneder!

JA, jeg har en fødselsdepession. Men den skal jeg sgu nok få bugt med! Nu er det sagt højt, og bare det er et stort skridt for mig!

Jeg kan se lyset, og det er det første skridt. Nu er det næste bare at få snakket fødslen igennem igen og igen. Det er jo der det hele startede, men har bare bygget mere og mere på, som tiden gik!

Så et godt råd til andre er: SNAK om fødslen så meget som du selv orker! Snak om de følelser du går med, ingen af dem er forbudte. Slet ikke hvis du er åben omkring dem!

(Jeg blev inspireret af en anden brugers åbenthed, og har tænkt på om jeg skulle skrive det her indlæg hele natten)

Ville ikke så meget, andet end at være åben omkring det, da det også er med til at få mig videre!

Du får lige en kæmpe

Jeg fik selv en fødselsdepression da jeg fik den ældste.

Hele verdens billedet krakkelerede, da jeg ikke syntes det at blive mor, var så fantastisk som alle gik og snakkede om.

Men det blev det og jeg kom over på den anden side og har da også fået 2 unger mere efterfølgende og der har jeg nydt det og følt helt anderledes

Super du er kommet ud med det. Husk at snak med din sp om det. De kan have mange gode råd og historier

Kram fra Camilla, mor til 3

Anmeld

24. oktober 2011

Happiness

Mka skriver:

Dejligt du har fået lettet dit hjerte. Er sikker på at du er en super mor Håber at du har en rigtig godt familie der hjælper digg igennen, så du kommer stærker ud på den anden side.

Du kan bruge os her inde lige så meget du har brug for

Vil bare lige give dig en krammer

Tak! Det betyder rigtig meget at folk støtter og ikke ser ned på mig af den grund! Som jeg jo nok selv har gjort de sidste måneder

Anmeld

24. oktober 2011

Happiness

Madam Blå skriver:

for din åbenhed!

Hvor er du sej, at du står frem. Og hvor er det godt klaret, at du har talt om det!

Hvor blev jeg bare glad da jeg læste din tråd.. Skal ikke misforståes

Må indrømme, at jeg selv er blevet deprimeret (har gået hjemme med bækkenløsning i alt for lang tid). Og frygter inderligt at blive mor, netop pga de ting, som du skriver. Så hvor letter det bare at høre, at selvom man kan føle, at det står skidt til så er der håb og lys forude!

Har selv ikke fortalt nogen andre end min jordemoder, at jeg er deprimeret.. Er så bange for, hvor slemt det bliver efter fødslen. Så tuusind tak til dig, for at dele ud af dine erfaringer! Vil helt sikkert huske at tale om det så meget og længe jeg kan!

og alt det bedste ønskes du herfra!

Ja, tal endelig meget om det! Det er det eneste der virker, for mig ihvertfald. Kan mærke at det går den rigtige vej.

Jeg får da tilbagefald en gang imellem, hvor jeg igen føler at det bare er øv det hele, og at jeg er dårligt d´til det hele. Men heldigvis er der flere og flere af de øjeblikke hvor jeg kigger på min søn og tænker, jeg gør det sgu nok godt alligevel!

Ked af at høre om din depression, men er sikker på du nok skal komme igennem det! Og FLOT at du allerede har indviget din JM i det! Det kræver alligevel noget!

Anmeld

24. oktober 2011

Happiness

***S*** skriver:

Først lige Rigtig stort Tillykke med dåben idag!!  Jeg håber I får en super dejlig dag med familie og venner!

Dejligt at hører det går godt med jer nu og at Lukas tager så godt imod flasken!!  Og ja man er nød til at se alle de gode foredele ved flasken! Og at være en god mor, sider ikke I vores bryster!  

Håber at samtalen med din JM kan hjælpe dig godt igennem denne periode, så du kan få det rigtig godt igen!! Og hver stolt af dig selv, mange havde ikke stået frem med det!!

Ja, nu igen, igen! Er åbentbart meget modtagelig over for det betændelse.. Nej, de ville ikke hjælpe mig på sygehuset, hvergang jeg begyndte at snakke om det, fik jeg af vide, at jeg skulle give det en chance og amning er jo det bedste for William! JA, DET VED JEG SKU GODT!!!  Følte de blev ved med at slå mig oven i hovedet med det!!  De hentede så en JM fra barselsafdelingen som kom og snakkede med mig! Jeg sagde hvordan jeg havde det og at jeg ikke synes man skal amme for en hver pris! Hun kunne sagtens forstå mig, men synes alligevel jeg skulle give det en chance til! Var jeg os villig til, men nu er jeg så kommet på pencilin igen og det går rigtig meget udover William s mave denne gang, han skriger af smerte hver gang han skal prutte!!!  Så jeg tager ingen chancer! Han er nu blevet ammet fuldt ud i 2 måneder og han er en stor dreng, så han skal nok klare sig med flaske!!

Men nu har jeg besluttet mig, jeg stopper og er glad for min beslutning! Er sikker på vi går en gladere tid i møde Og Martin glæder sig til at kunne være med til at give mad!  Han fik sin første flaske her til morgen, kiggede noget mærkeligt på mig og sku lige tygge lidt på sutten!  Så blev han skide sur, men fandt så ud af at der kom mad ud, hvis han suttede.. Så blev de venner og nu sover han rigtig godt! Vi prøver igen i aften! Jeg er nød til stadig at amme tit, pga. den knude som der stadig er lidt tilbage af! Men jeg ringer til min læge imorgen, for at få hjælp til at stoppe på en god måde!

Endnu en gang tillykke med dåben!!

århhhh... Kan lige se det med sutteflasken for mig Må have givet lidt smil på læben Bare synet af flasken kan få Lukas til at smile

Og EN mere MEGET god ting ved flasken (tror ihevrtfald at det er det!) Lukas har sovet fra 21.00-5.45 lørdag til søndag (godt timet før sin dåb !) Og i nat sov han 21.00-07.00!!! Dog skulle han lige have sutten, men sov videre med det samme!

MEGET underligt, og nå flere gange tjekke om han nu VIRKELIG sover, og trækker vejret...! Men håber da han bliver ved med at sove så godt!

Anmeld

24. oktober 2011

Happiness

Frøken J. skriver:

Det er flot og skide godt, at du er åben og ærlig omkring det. Det er jo altså et vigtigt skridt på vejen til at få det godt igen! Og du er jo altså ikke en dårlig mor. Tvært imod! Sender dig et kæmpe kram. Skriver fra mobilen, så derfor er det lige et lidt kort svar..

Tak

Det var faktisk din tråd hvor du var så drøn åben, der fik mig til at oprette tråden! Så TAK!

Anmeld

24. oktober 2011

Happiness

chael skriver:

Du får lige en kæmpe

Jeg fik selv en fødselsdepression da jeg fik den ældste.

Hele verdens billedet krakkelerede, da jeg ikke syntes det at blive mor, var så fantastisk som alle gik og snakkede om.

Men det blev det og jeg kom over på den anden side og har da også fået 2 unger mere efterfølgende og der har jeg nydt det og følt helt anderledes

Super du er kommet ud med det. Husk at snak med din sp om det. De kan have mange gode råd og historier

Kram fra Camilla, mor til 3

Hvor er jeg glad for at høre det! Har været rigtig bange for at NÅR vi skal have den næste, at jeg vil ende med det samme igen!

Men rart at høre at du havde det godt med de andre! Så er der håb forude!

Tak

Anmeld

24. oktober 2011

***S***

Happiness skriver:

århhhh... Kan lige se det med sutteflasken for mig Må have givet lidt smil på læben Bare synet af flasken kan få Lukas til at smile

Og EN mere MEGET god ting ved flasken (tror ihevrtfald at det er det!) Lukas har sovet fra 21.00-5.45 lørdag til søndag (godt timet før sin dåb !) Og i nat sov han 21.00-07.00!!! Dog skulle han lige have sutten, men sov videre med det samme!

MEGET underligt, og nå flere gange tjekke om han nu VIRKELIG sover, og trækker vejret...! Men håber da han bliver ved med at sove så godt!

Har godt hørt fra flere der giver flaske, at deres børn sover meget bedre og det er da en god fordel, kunne godt forestille mig, man vågner flere gange for at tjekke!  Vi prøver et par gange igen idag, men han har lidt svært ved at få fat i sutten på flasken, så jeg må prøve lidt forskellige!

Gør du flasker klar til hele dagen?? Hvor meget spiser Lukas ca på et døgn??

Håber I havde en dejlig dag igår!

Anmeld

24. oktober 2011

Happiness

Har godt hørt fra flere der giver flaske, at deres børn sover meget bedre og det er da en god fordel, kunne godt forestille mig, man vågner flere gange for at tjekke!  Vi prøver et par gange igen idag, men han har lidt svært ved at få fat i sutten på flasken, så jeg må prøve lidt forskellige!

Gør du flasker klar til hele dagen?? Hvor meget spiser Lukas ca på et døgn??

Håber I havde en dejlig dag igår!

Han spiser ca. hver 4. time. Og så ca. 150ml af gangen. Nogen gange 200ml andre kun 110 ml. men gennemsnitlig ligger den på de 150-160ml. Men vi laver altid 200ml, så han selv kan sige fra når han er mæt.

Han skal nok lige vende sig til flasken. Har I prøvet med forskellige flasker?

Og vi havde en skøn dag igår

Anmeld

24. oktober 2011

***S***

Happiness skriver:

Han spiser ca. hver 4. time. Og så ca. 150ml af gangen. Nogen gange 200ml andre kun 110 ml. men gennemsnitlig ligger den på de 150-160ml. Men vi laver altid 200ml, så han selv kan sige fra når han er mæt.

Han skal nok lige vende sig til flasken. Har I prøvet med forskellige flasker?

Og vi havde en skøn dag igår

Okay, det var meget.  Jeg er begyndt at skrive ned hvad han spiser hver gang han får flaske.

Ja han har lige fået en flaske spiste 60ml og sover nu igen. Brugte denne gang en flaske med en lige sut og der fik han rigtig godt fat! Så den slags skal jeg nok bare holde mig til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.