***S*** skriver:
Heej Smukke!
Kæmpe
til dig! Ville bare lige sige du er ikke alene om de tanker!!
Jeg fik torsdag i sidste endnu en omgang pencilin mod brystbetændelse (4gang) Meget slemt og det blev værre og værre i løbet af weekenden, jeg var alene hjemme og fik rigtig tænkt det hele igennem, jeg følte mig som verdens dårligste mor, for synes jeg ikke nydt min barsel endnu, pga sygdom, siden William var 10 dage gammel! Har intet overskud eller energi til leg og hygge med William
Fik det rigtig dårligt med mig selv!! Men jeg fik snakket med Martin og min mor om det og vi kom frem til at jeg skulle stoppe amning for at undgå brystbetændelse og pencilin igen! Í mandags ringede jeg til min læge, hun kiggede på mit bryst og sendte mig direkte til sygehuset, da hun mente jeg havde fået en byld!
Som det desværre var, blev indlagt mandag og fik dræn i brystet, pga en byld på størrelse med et æble! Kom hjem igår!
Jeg snakkede med lægene på sygehuset om at stoppe amningen, men det ville de ikke hjælpe mig med, jeg skulle bare bide det i mig!
Blev meget ked, og prøvede så at snakke med nogle sygeplejesker og JM, som alle godt kunne forstå mig, men synes jeg skulle give det endnu en chance! Jeg får bare meget let betændelse, mit bryst er utrolig følsom overfor kulde!
Vi har idag været ude og købe MME og begynder så småt på flaske, ringer til min læge om piller til ammestop. Det er med meget blandede følelser jeg stopper, for ville jo utrolig gerne amme, men William trænger snart til en hverdag uden pencilin som driller maven og en glad og tilfreds mor! 
Jeg håber du er begyndt at få det bedre og at i er kommet godt i gang med flasken!?
Undskyld det blev så langt!

Puha søde! IGEN?! Det var da helt utroligt som det bliver ved med at komme tilbage
Og sikke en omgang! Forstår godt at du ikke orker det mere! William har brug for en mor der er der for ham, og det kan jeg godt forstå du ikke kan være, hvis det fortsætter med den amning!
Og fatter ikke at de ikke ville hjælpe dig! Det er jo ikke "tvang" at amme, det skal være frivilligt, så i princippet, skal de vel hjælpe?! Men er sikker på din læge vil udskrive dig dem. Kan godt være hårdt at tage den første pille, men det var faktisk en lettelse for mig at tage den sidste!
Jeg er sikker på det er den rette beslutning for jer. Det er vigtigere at han har en glad mor, og en fin mave, end en mor der konstant er i smerte, og mangler overskud! Så op med humøret søde, det skal nok gå!
Lukas er bleven en rigtig glad dreng, og spiser rigtig godt af flasken! Og farmand NYDER at kunne være med! Har taget pillerne for at stoppe produktionen helt, og det er faktisk rart nu! Det virker som om de allerede har stoppet det. Men havde jo heller ikke meget tilbage.
Og bliver ved med at tænke positive tanker om flasken, og der er jo mange fordelle! Fx kan jeg tage LIGE det jeg vil på imorgen til dåben, og ikke tænke på at det skal være "amme venligt"
Og så kan jeg jo se på Lukas at han nu bliver mæt, og er en gfladere dreng. Så det går allerede MEGET bedre!
Så er sikker på at det nok skal blive rigtig godt! Vi skal have kontaktet den JM der hjæap Lukas til verden, så vi kan få bearbejdet selve fødslen, og så tror jeg det vil gå bedre derfra. Det er jo ligesom der det startede.
Håber du har det godt, og at I er godt igang med mme