Man skal ramme bunden... (LANGT - sorry)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.108 visninger
40 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. oktober 2011

Happiness

Man skal nogen gange ramme bunden før man kan se lyset!

Det har jeg måtte sande!

Hvorfor er der ingen der har sagt at det ville være SÅ psykisk hårdt at blive mor??!!

Jeg har siden fødslen haft det skidt, og følt mig utilstrækkelig som mor. Jeg har haft dårlig samvittighed hver gang jeg har lagt Lukas på legetæppet. Jeg har følt at jeg ikke elskede ham højt nok! (selv om jeg elsker ham overalt i hele universet, men følte ikke det var nok!) Jeg har gået med de tanker for mig selv, og ville ikke snakke med nogen om dem!

Da vi så har kæmpet for amningen her den sidste stykke tid, og den nu er gået helt i vasken, så knækkede jeg! Jeg følte som verdens VÆRSTE mor, og synes det var synd for Lukas at han netop var havnet i min mave!  

NØJ hvor har det været hårdt! Jeg har nu i snart 3 måneder gået med negative tanker om mig selv, og bare set alle andre som super mødre, hvis babyer aldrig skreg, og som bare havde tjek på det hele!

Nu har jeg sagt det højt til min kæreste, min mor og min veninde, og nøj hvor det lettede! En KÆMPE sten er faldet fra mit hjerte, og kan faktisk se en lysning på det hele nu!

Jeg er stadig ikke på toppen, og vil nok have det hårdt det næste stykke tid. Men jeg har det meget bedre, og er sikker på at jeg nok skal få det RIGTIG godt igen! Men må sande at ting tager tid. Især at få bearbejdet nogle følelser man har gået med i snart 3 måneder!

JA, jeg har en fødselsdepession. Men den skal jeg sgu nok få bugt med! Nu er det sagt højt, og bare det er et stort skridt for mig!

Jeg kan se lyset, og det er det første skridt. Nu er det næste bare at få snakket fødslen igennem igen og igen. Det er jo der det hele startede, men har bare bygget mere og mere på, som tiden gik!

Så et godt råd til andre er: SNAK om fødslen så meget som du selv orker! Snak om de følelser du går med, ingen af dem er forbudte. Slet ikke hvis du er åben omkring dem!

(Jeg blev inspireret af en anden brugers åbenthed, og har tænkt på om jeg skulle skrive det her indlæg hele natten)

Ville ikke så meget, andet end at være åben omkring det, da det også er med til at få mig videre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

mortilnoahogmelina

Jeg synes det er super flot at du står frem og er åben om det ..

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke på din vej ..

Anmeld

18. oktober 2011

Frejsmor

Happiness skriver:

Det har jeg måtte sande!

Hvorfor er der ingen der har sagt at det ville være SÅ psykisk hårdt at blive mor??!!

Jeg har siden fødslen haft det skidt, og følt mig utilstrækkelig som mor. Jeg har haft dårlig samvittighed hver gang jeg har lagt Lukas på legetæppet. Jeg har følt at jeg ikke elskede ham højt nok! (selv om jeg elsker ham overalt i hele universet, men følte ikke det var nok!) Jeg har gået med de tanker for mig selv, og ville ikke snakke med nogen om dem!

Da vi så har kæmpet for amningen her den sidste stykke tid, og den nu er gået helt i vasken, så knækkede jeg! Jeg følte som verdens VÆRSTE mor, og synes det var synd for Lukas at han netop var havnet i min mave!  

NØJ hvor har det været hårdt! Jeg har nu i snart 3 måneder gået med negative tanker om mig selv, og bare set alle andre som super mødre, hvis babyer aldrig skreg, og som bare havde tjek på det hele!

Nu har jeg sagt det højt til min kæreste, min mor og min veninde, og nøj hvor det lettede! En KÆMPE sten er faldet fra mit hjerte, og kan faktisk se en lysning på det hele nu!

Jeg er stadig ikke på toppen, og vil nok have det hårdt det næste stykke tid. Men jeg har det meget bedre, og er sikker på at jeg nok skal få det RIGTIG godt igen! Men må sande at ting tager tid. Især at få bearbejdet nogle følelser man har gået med i snart 3 måneder!

JA, jeg har en fødselsdepession. Men den skal jeg sgu nok få bugt med! Nu er det sagt højt, og bare det er et stort skridt for mig!

Jeg kan se lyset, og det er det første skridt. Nu er det næste bare at få snakket fødslen igennem igen og igen. Det er jo der det hele startede, men har bare bygget mere og mere på, som tiden gik!

Så et godt råd til andre er: SNAK om fødslen så meget som du selv orker! Snak om de følelser du går med, ingen af dem er forbudte. Slet ikke hvis du er åben omkring dem!

(Jeg blev inspireret af en anden brugers åbenthed, og har tænkt på om jeg skulle skrive det her indlæg hele natten)

Ville ikke så meget, andet end at være åben omkring det, da det også er med til at få mig videre!

Heej søde!! KÆÆÆÆMPE til dig og skulderklap for at du tør stå frem og sige de ting mange andre mødre ikke gør!!

Jeg har lige en lille gut som kræver min opmærksomhed, men jeg så dit indlæg og ville ikke smutte uden at give dig et kæmpe !!

Jeg går forresten selv med mange af de samme ting, så hvis du har lyst kunne vi måske lige ringes ved og snakke lidt og trække på hinanden!?

Skriv evt. en sms hvis det er søde!

Anmeld

18. oktober 2011

Muttitil1+1

SEJT du er nået så langt! Tror mange af de ting du har været igennem som nybagt mor og alle de tanker du har haft er der mange andre der kan nikke genkendende til - jeg kan i hvert fald. Så du er ikke den eneste

STORT herfra

Anmeld

18. oktober 2011

SussieThyssen

Stort knus.

Ingen er perfekt, alle får deres kriser..og det er godt du har fået lukket op.

Så bare læs af..også til mig via PB hvis du trænger

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. oktober 2011

Nessie

Det ER hårdt at blive mor, og jeg tror at det med at føle sig utilstrækkelig og ikke god nok bare er en rigtig mor-ting.
Tror bestemt at de fleste mødre har følt at de ikke slog til og at de ikke var gode nok, men vi skal huske at vi hver især er den BEDSTE mor for lige præcis vores barn, for vi elsker dem jo betingelsesløst. OGSÅ når de er trælse, og man lider af søvnmangel.

Men hvor er det godt at du har åbnet op for posen, det må være en lettelse. Og kom du bare ud med alle dine tanker. Herinde sidder en masse skønne piger, der vil hjælpe dig, og prøve at få dig godt ud på den anden side.

Store kram til dig og familien

Anmeld

18. oktober 2011

Becks

Happiness skriver:

Det har jeg måtte sande!

Åh søde C mus!

Hvor er jeg ked af at høre, at du har gået med alle disse følelser - helt alene

Men hvor er det flot, at du er kommet ud med det, det er første skridt på vejen søde! Du ER en god mor, DU er den bedste mor for Lukas  Du har åbnet op for posen, og det er super godt!

Stort kram til dig smukke!

Anmeld

18. oktober 2011

Happiness

Pernille08 skriver:

Jeg synes det er super flot at du står frem og er åben om det ..

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke på din vej ..

Tak. Det tog også lidt mod, da flere jeg kender er herinde. Og at der sikkert er flere herinde som kender  mig, som bare er passive brugere af siden. Men blev enig med mig selv om at jeg ikke behøver skamme mig over det mere.

Anmeld

18. oktober 2011

Happiness

BabyBambi skriver:

Heej søde!! KÆÆÆÆMPE til dig og skulderklap for at du tør stå frem og sige de ting mange andre mødre ikke gør!!

Jeg har lige en lille gut som kræver min opmærksomhed, men jeg så dit indlæg og ville ikke smutte uden at give dig et kæmpe !!

Jeg går forresten selv med mange af de samme ting, så hvis du har lyst kunne vi måske lige ringes ved og snakke lidt og trække på hinanden!?

Skriv evt. en sms hvis det er søde!

Hej søde!

Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste med de tanker! Selv om jeg er ked af at du går igennem noget af det samme!

Vi må aftale en dag lige at ses eller snakke over tlf. Jeg har bare intet overskud lige pt Og har så ogs lige en barnedåb på søndag! Håber ogs det hjælper lidt på det, at jeg får overstået det!

Men tak søde! Og hvor ser Frej da bare skøn og dejlig ud!!! 

Anmeld

18. oktober 2011

Happiness

NadiaSK skriver:

SEJT du er nået så langt! Tror mange af de ting du har været igennem som nybagt mor og alle de tanker du har haft er der mange andre der kan nikke genkendende til - jeg kan i hvert fald. Så du er ikke den eneste

STORT herfra

Er glad for jeg ikke er den eneste! Man føler jo sig så alene om det, især fordi det er lidt tabu at føle sådan! Så man opbygger jo en facade! Så er egentlig "glad" for at amningen kørte i vasken, og at jeg virkelig ramte bunden! Ellers kunne der måske være gået flere måneder!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.