Man skal ramme bunden... (LANGT - sorry)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2011

Happiness

SussieThyssen skriver:

Stort knus.

Ingen er perfekt, alle får deres kriser..og det er godt du har fået lukket op.

Så bare læs af..også til mig via PB hvis du trænger

Kærligst
Sussie

Mange tak!

Det vil jeg huske! Det er altid rart at have nogle at læse af på, når andre ikke gider høre på en mere. Eller at man føler at de ikke gider mere!

Men tusind tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Happiness

Nessie skriver:

Det ER hårdt at blive mor, og jeg tror at det med at føle sig utilstrækkelig og ikke god nok bare er en rigtig mor-ting.
Tror bestemt at de fleste mødre har følt at de ikke slog til og at de ikke var gode nok, men vi skal huske at vi hver især er den BEDSTE mor for lige præcis vores barn, for vi elsker dem jo betingelsesløst. OGSÅ når de er trælse, og man lider af søvnmangel.

Men hvor er det godt at du har åbnet op for posen, det må være en lettelse. Og kom du bare ud med alle dine tanker. Herinde sidder en masse skønne piger, der vil hjælpe dig, og prøve at få dig godt ud på den anden side.

Store kram til dig og familien

Mange tak! Ja, kan læse mig til at jeg ikke er den eneste! Og det hjælper rigtrig meget! Ville bare ønske at jeg ikke havde gået og bygget det op i de 3 måneder! Eller at en eller anden havde fortalt mig om det FØR jeg blev mor

Nu håber jeg bare snart overskudet kommer lidt tilbage! Så jeg kan være der 100% for min søn igen! (eller det der nærmer sig det

Anmeld

18. oktober 2011

Happiness

Tutter skriver:

Åh søde C mus!

Hvor er jeg ked af at høre, at du har gået med alle disse følelser - helt alene

Men hvor er det flot, at du er kommet ud med det, det er første skridt på vejen søde! Du ER en god mor, DU er den bedste mor for Lukas  Du har åbnet op for posen, og det er super godt!

Stort kram til dig smukke!

Mange tak søde!

Prøver også at tænke at jeg gør det godt nok og så godt jeg kan! Men det er bare svært! Men det skal nok komme. Lige nu har jeg det bare bnedre af at tale åbent omkring det! Men det tog mig lige megen tid. Tror jeg skrev indlægget 5 gange og slettede det igen Men tænkte fuck det. Folk må mene hvad de vil

Håber du har det godt smukke! Og at din hånd har det bedre idag! Og så må vi snart finde den dag!

Anmeld

18. oktober 2011

Nessie

Happiness skriver:

Mange tak! Ja, kan læse mig til at jeg ikke er den eneste! Og det hjælper rigtrig meget! Ville bare ønske at jeg ikke havde gået og bygget det op i de 3 måneder! Eller at en eller anden havde fortalt mig om det FØR jeg blev mor

Nu håber jeg bare snart overskudet kommer lidt tilbage! Så jeg kan være der 100% for min søn igen! (eller det der nærmer sig det

Jeg tror bare at man hurtigt glemmer det igen, når man er blevet mere sikker på sig selv, og de beslutninger man tager for sit barn.

Nu, hvor Daniel er blevet 2 år, kan jeg da helt klart mærke en anden selvsikkerhed, og er sikker på at jeg gør det bedste jeg kan for ham. Der er selvfølgelig stadig tider hvor vi er usikre, men så drejer det sig mest om sygdom, som vi ikke rigtig ved hvad vi skal gøre ved.

Bare sig til og spørg løs, hvis der er noget du vil vide noget om, eller trænger til at læsse af

Anmeld

18. oktober 2011

Kay

fuck hvor er du sej

her er for dig min ven...

Anmeld

18. oktober 2011

VIPpigen

Jeg mangler fisme en "syntes godt om" knap herinde. Hvor er det bare stort du er åben om det. Det tager tid at sluge den "kamel", for mange gange tænker man bare>> Det sker ikke for mig, men naboen<<, men nogen gange skal du være naboen. Det er røv hårdt i starten, men at du har set at du har det svært, er et MEGA skridt at tage. Jeg ønsker dig alt godt fremover. Og vigtigst af alt. DU ER EN GOD MOR......... Også selvom sønnike ligger på tæppet og leger, eller skriger lidt fordi han ikke lige ved hvad han vil.... No matter what, så gør du dit bedste, og det er det vigtigste

Anmeld

18. oktober 2011

Chamomile

Stort  til dig, håber det snart ser lysere ud.

Anmeld

18. oktober 2011

DitteFisk

Jeg ville ikke gå igen uden at sende dig et kæmpe kram det ER f*ndme bare hårdt psykisk.. Og jeg bliver glad når jeg hører din gejst for at komme helskindet ud på den anden side af din depression. Jeg tror ofte vi mødre får malet et helt rosenrødt billede af hvordan det er at være mor, for vi vil jo alle se skidegodt ud udadtil... og ja, det er da dejligt at være mor, men hvad med alle de filans hårde perioder..?

Dejligt at læse

Anmeld

18. oktober 2011

Happiness

Hvor er I søde allesammen! Det varmer mere end I tror!

Var ret bange for hvad reaktionen ville være, men er nu rigtig glad for jeg gjorde det.

Anmeld

18. oktober 2011

Tona

Man skal nogen gange ramme bunden før man kan se lyset!

Det har jeg måtte sande!

Hvorfor er der ingen der har sagt at det ville være SÅ psykisk hårdt at blive mor??!!

Jeg har siden fødslen haft det skidt, og følt mig utilstrækkelig som mor. Jeg har haft dårlig samvittighed hver gang jeg har lagt Lukas på legetæppet. Jeg har følt at jeg ikke elskede ham højt nok! (selv om jeg elsker ham overalt i hele universet, men følte ikke det var nok!) Jeg har gået med de tanker for mig selv, og ville ikke snakke med nogen om dem!

Da vi så har kæmpet for amningen her den sidste stykke tid, og den nu er gået helt i vasken, så knækkede jeg! Jeg følte som verdens VÆRSTE mor, og synes det var synd for Lukas at han netop var havnet i min mave!  

NØJ hvor har det været hårdt! Jeg har nu i snart 3 måneder gået med negative tanker om mig selv, og bare set alle andre som super mødre, hvis babyer aldrig skreg, og som bare havde tjek på det hele!

Nu har jeg sagt det højt til min kæreste, min mor og min veninde, og nøj hvor det lettede! En KÆMPE sten er faldet fra mit hjerte, og kan faktisk se en lysning på det hele nu!

Jeg er stadig ikke på toppen, og vil nok have det hårdt det næste stykke tid. Men jeg har det meget bedre, og er sikker på at jeg nok skal få det RIGTIG godt igen! Men må sande at ting tager tid. Især at få bearbejdet nogle følelser man har gået med i snart 3 måneder!

JA, jeg har en fødselsdepession. Men den skal jeg sgu nok få bugt med! Nu er det sagt højt, og bare det er et stort skridt for mig!

Jeg kan se lyset, og det er det første skridt. Nu er det næste bare at få snakket fødslen igennem igen og igen. Det er jo der det hele startede, men har bare bygget mere og mere på, som tiden gik!

Så et godt råd til andre er: SNAK om fødslen så meget som du selv orker! Snak om de følelser du går med, ingen af dem er forbudte. Slet ikke hvis du er åben omkring dem!

(Jeg blev inspireret af en anden brugers åbenthed, og har tænkt på om jeg skulle skrive det her indlæg hele natten)

Ville ikke så meget, andet end at være åben omkring det, da det også er med til at få mig videre!

Dit indlæg inspirerer mig helt vildt. Det giver mig modet til at fortælle at jeg ved præsis hvordan du føler, for jeg gik igennem det samme da jeg fik Amanda. Jeg har næsten ikke fortalt det til nogen. Tror at der er max 5 af mine nærmeste der ved det. Ikke fordi jeg skammede mig over det, men fordi at jeg ligesom ikke kunne åbne op for det og se det i øjnene og var lidt bange for at de også skulle syntes at jeg var en dårlig og utilstrækkelig mor ligesom jeg selv frygtede at jeg var. Jeg havde ikke det der med at jeg ikke kunne forholde mig til/tage mig af Amanda overhovedet. Jeg havde heller ikke det der med ikke at ønske at have hende. Jeg havde den del hvor jeg var konstant bange for at svigte eller ikke være god nok. Præsis som du beskriver. Og så var der en del stress-agtigt ind over det hvor jeg fx sov elendigt i noget tid. Det var klart en reaktion på en traumatisk graviditet, fødsel og forløb efter fødslen.

I dag har jeg det godt igen og føler mig som en god mor. Jeg skal bare undgå stress, for bliver jeg stresset og udkørt så kan det stikke hovedet frem igen hvor jeg bliver bange for om jeg gør det godt nok. Jeg giver dig helt ret i at kuren er at få talt det igennem igen og igen igen. At komme ud med alle følelserne og tankerne. Jeg er så glad for at være ovenpå og helt ok igen nu, for det var sørme en styg omgang. Men som du også skriver, så vendte det og begyndte at gå fremad da jeg kom igang med at snakke om det.

Jeg vil gerne sende dig et kæmpe kram og sige at du er sej og modig og jeg ved at du kommer ovenpå og det skal nok gå hurtigt fremad nu hvor du har fået taget hul på at komme ud med det. Hvis du får brug for at skrive med en der har prøvet det, sender du mig bare en besked 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.