Hej Anne
Her har Richard skiftet autostol. Han vejer 10,7 kg og er 76 cm, og så synes jeg det er direkte uforsvarligt at lade ham blive i en 0-9 kg autostol når han jo næsten ikke kunne klemmes ned i den.
Hos Ønskebørn sagde ekspedienten at for at barnet må komme op i et nummer større autostol så er det vigtigt at de kan sidde selv, og ENTEN vejer 9 kg eller var 9 mdr (eller begge dele naturligvis
).
Richard er jo ikke helt 9 mdr endnu, men han har siddet rankt og flot siden juli måned! Og han sidder bare så godt i den her nye autostol og det ser bare meget mere "rigtigt" ud. Altså den følger bare hans krop og hoved på en helt anden måde end baby-autostolen. Den nye vi har købt går ind/ud der hvor Richard også går ind og ud.
Vi har ikke købt bagudvendt af den simple grund at vi ikke havde råd til det (plus at jeg også er i tvivl om den kunne have været i min lille peugeot 107). Det er rigtigt at en bagudvendt er mere sikker, men vi snakker altså kun meget få procent, ikke sådan 25% mere sikker, men måske 3 %. Så det skal du IKKE have dårlig samvittighed over. Vi skulle have to autostole og de bagudvendte koster ca. 3-3.500 kr og så to af dem...
Vi købte en Recaro (et eller andet) 9-36 kg. Den tester bedst i sin klasse (selv om 9-18 tester PROMILLER bedre, jeg har FDM's test). Han sidder faktisk bedre i den her recaro end jeg synes han gjorde i dem der hed 9-18 kg. De var ligesom meget brede oppe ved hovedet. I den Richard har slutter den tæt om hoved og hofter og han sidder bare så godt "fast".
Men tag ned i butikken og prøv jer frem med Felix i stolene. Jeg var vildt overrasket over at jeg synes at 9-36 kg stolen var bedst. Jeg havde forsvoret at jeg nogensinde ville købe sådan en inden vi tog derned. Men sådan bliver man jo klogere med så meget her i baby-livet!
Anmeld