Hvilken str. autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.189 visninger
36 svar
0 synes godt om
16. oktober 2011

AnneBJ

Felix har en autostol der hedder 0-9 kg. Den er bagudvendt. Hans ben kan ikke være der, hvilket er lige meget - så vidt jeg ved?

Hans hoved er en cm fra at nå øverste kant på stolen. Selerne starter ikke hvor skulderen starter, men lidt nede af ryggen, selvom de er i øverste hak. Han vejer 8,9 kg.

Vi har næste stol købt, den hedder 9-18 kg. og er forudvendt. Vi har prøvet at sætte ham i den herhjemme, altså hvor den bare stod på gulvet, dog uden at justere selerne korrekt. Stolen så ufatteligt stor ud til ham, men omvendt, er den anden efterhånden ret lille til ham.

Jeg er i tvivl om, hvornår vi skal skifte - hvad er det afgørende? Han vejer 8,8 kg og er 75 cm lang. Han sidder ikke helt selv endnu, men det er kun pga. balance, hovedet holder han perfekt og ryggen er rank hele tiden.

Jeg har googlet og googlet, og kan ikke finde retningslinier for hvornår jeg skal skifte og hvorfor! Så hvis I kan linke til noget vil jeg meget gerne se det, og ellers bare hvis I med 100% sikkerhed ved noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

AnneBJ

AnneBJ skriver:

Felix har en autostol der hedder 0-9 kg. Den er bagudvendt. Hans ben kan ikke være der, hvilket er lige meget - så vidt jeg ved?

Hans hoved er en cm fra at nå øverste kant på stolen. Selerne starter ikke hvor skulderen starter, men lidt nede af ryggen, selvom de er i øverste hak. Han vejer 8,9 kg.

Vi har næste stol købt, den hedder 9-18 kg. og er forudvendt. Vi har prøvet at sætte ham i den herhjemme, altså hvor den bare stod på gulvet, dog uden at justere selerne korrekt. Stolen så ufatteligt stor ud til ham, men omvendt, er den anden efterhånden ret lille til ham.

Jeg er i tvivl om, hvornår vi skal skifte - hvad er det afgørende? Han vejer 8,8 kg og er 75 cm lang. Han sidder ikke helt selv endnu, men det er kun pga. balance, hovedet holder han perfekt og ryggen er rank hele tiden.

Jeg har googlet og googlet, og kan ikke finde retningslinier for hvornår jeg skal skifte og hvorfor! Så hvis I kan linke til noget vil jeg meget gerne se det, og ellers bare hvis I med 100% sikkerhed ved noget...

Anmeld

16. oktober 2011

Sofia

Jeg har Alfred i den der hedder 9-18 kilo nu.. Han vejer omkring 10 og vi har lige skiftet.. kram

Anmeld

16. oktober 2011

henh01

De SKAL være 9 mdr og 9 kg for at sidde i en forudvendt pga deres muskulatur.. Hvor gammel er din søn?

Anmeld

16. oktober 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Jeg har Alfred i den der hedder 9-18 kilo nu.. Han vejer omkring 10 og vi har lige skiftet.. kram

Men hvorfor skiftede I? Kun pga. vægt?

Anmeld

16. oktober 2011

AnneBJ

henh01 skriver:

De SKAL være 9 mdr og 9 kg for at sidde i en forudvendt pga deres muskulatur.. Hvor gammel er din søn?

6,5 mdr. Hans hoved når at stikke op inden han er 9 mdr... 

Anmeld

16. oktober 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Men hvorfor skiftede I? Kun pga. vægt?

Alfred kunne ikke have sine ben strakt ud i den anden, den gik ellers op til 13 kilo, römer baby safe hed den.. De ramte ryglænet og han måtte bøje dem på en træls måde, så da vi alligevel havde den anden skiftede vi. han sidder meget bedre i den..

Anmeld

16. oktober 2011

henh01

AnneBJ skriver:

6,5 mdr. Hans hoved når at stikke op inden han er 9 mdr... 

Så må du ud og have fat i en ny bagudvendt som er større.. De findes har jeg hørt.

Det var også småt for vores søn der altid har været meget stor - han er nu 11 mdr og vejer 13 kg og er 84 lang.. Tror han som 8 mdr vejede 10-11 kg og var over 70 cm.. Men der er ikke noget at gøre - de må ikke sidde i den anden før de er 9 mdr - deres krop er ikke klar til et evt. sammenstød.

Anmeld

16. oktober 2011

Sofia

Jeg vidste ikke de skulle være 9 måneder...  hmm.. hvorfor mon?? Jeg mener, børn udvikler sig jo forskelligt, både mht. vægt, muskler osv. Og Felix er jo meget foran, jeg tror godt han kan sidde i den.

Anmeld

16. oktober 2011

Mka

De skal være fyldt 9 mdr før de må sidde i den store stol ( har jeg fået af vide) For deres nakker kan ikke holde til at køre galt hvis de sidder for tidligt den anden vej. ( og det jeg har hørt)
Det er de råd jwg selv har at gå efter og selvfølgelig det med vægten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.