Hvilken str. autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2011

Sofia

Mka skriver:

De skal være fyldt 9 mdr før de må sidde i den store stol ( har jeg fået af vide) For deres nakker kan ikke holde til at køre galt hvis de sidder for tidligt den anden vej. ( og det jeg har hørt)
Det er de råd jwg selv har at gå efter og selvfølgelig det med vægten.

Hmm, okay.. Så må vi måske hellere bruge den gamle lidt endnu!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

AnneBJ

henh01 skriver:

Så må du ud og have fat i en ny bagudvendt som er større.. De findes har jeg hørt.

Det var også småt for vores søn der altid har været meget stor - han er nu 11 mdr og vejer 13 kg og er 84 lang.. Tror han som 8 mdr vejede 10-11 kg og var over 70 cm.. Men der er ikke noget at gøre - de må ikke sidde i den anden før de er 9 mdr - deres krop er ikke klar til et evt. sammenstød.

Jeg forstår bare ikke man kan lave en skæring der helt præcist hedder 9 mdr., for børn er jo forskellige... Vi har fx været sammen med en baby, 14 dage ældre end vores søn, her i weekenden, og ham kunne jeg aldrig drømme om at sætte i næste størrelse stol - det er han slet ikke stærk nok til... 

Tak for dine inputs, det skal ikke lyde som om jeg ikke tror på dig, jeg undrer mig bare!

Anmeld

16. oktober 2011

AnneBJ

henh01 skriver:

Så må du ud og have fat i en ny bagudvendt som er større.. De findes har jeg hørt.

Det var også småt for vores søn der altid har været meget stor - han er nu 11 mdr og vejer 13 kg og er 84 lang.. Tror han som 8 mdr vejede 10-11 kg og var over 70 cm.. Men der er ikke noget at gøre - de må ikke sidde i den anden før de er 9 mdr - deres krop er ikke klar til et evt. sammenstød.

Så skal vi også have ny bil... Vi kan ikke have en større bagudvendt i vores bil...

Hvad gjorde I så med stol?

Anmeld

16. oktober 2011

Mka

Sofia skriver:

Hmm, okay.. Så må vi måske hellere bruge den gamle lidt endnu!

Ja det er nok det bedste. Jeg synes heller ikke det er så sjovt i den lille autostol, men vi skal lige holde den en mdr endnu. Men synes hurtigt de bliver mast helt sammen i dem. Har også en romer safe og synes det virker meget mere besværlig end andre når børne er blevet større. ( fordi man skal have armene ud af stropperne, på en irriterende måde )

Anmeld

16. oktober 2011

AnneBJ

Mka skriver:

De skal være fyldt 9 mdr før de må sidde i den store stol ( har jeg fået af vide) For deres nakker kan ikke holde til at køre galt hvis de sidder for tidligt den anden vej. ( og det jeg har hørt)
Det er de råd jwg selv har at gå efter og selvfølgelig det med vægten.

Det har jeg også hørt, men som skrevet ovenfor undrer det mig bare, at man kan lave en så præcis skæring, for børn er jo forskelligt udviklet.. 

Men tak for dit svar! 

Anmeld

16. oktober 2011

henh01

AnneBJ skriver:

Så skal vi også have ny bil... Vi kan ikke have en større bagudvendt i vores bil...

Hvad gjorde I så med stol?

nej nej de fylder ikke mer eog bruger ikke mere sele - de er bare længere i selve stolen

jamen vi lod ham sidde, vi skiftede over en uge inden han blev 9 mdr fordi vi skulle på bilferie

Anmeld

16. oktober 2011

henh01

AnneBJ skriver:

Jeg forstår bare ikke man kan lave en skæring der helt præcist hedder 9 mdr., for børn er jo forskellige... Vi har fx været sammen med en baby, 14 dage ældre end vores søn, her i weekenden, og ham kunne jeg aldrig drømme om at sætte i næste størrelse stol - det er han slet ikke stærk nok til... 

Tak for dine inputs, det skal ikke lyde som om jeg ikke tror på dig, jeg undrer mig bare!

Jeg undrede mig også da jeg fik beskeden, men hellere være for sikekr end usikker.

Nogle er måske klar når de er 8 mdr og andre 10 mdr, men jeg tror altså desværre det er alt for tidligt når din kun er 6,5 mdr for selvom de er fysisk store er det ikke ens betydende med at deres muskulatur er med.

Anmeld

16. oktober 2011

AnneBJ

henh01 skriver:

nej nej de fylder ikke mer eog bruger ikke mere sele - de er bare længere i selve stolen

jamen vi lod ham sidde, vi skiftede over en uge inden han blev 9 mdr fordi vi skulle på bilferie

Okay. Det er stadig mange penge at bruge, når vi egentlig har en stol stående, så enten må vi undlade at køre ret meget bil indtil han kan bruge den store, eller presse ham i den lille så længe det kan lade sig gøre.. 

Anmeld

16. oktober 2011

Mettemus

Kan i ikke tage stolene med ned i forretningen og høre hvad de siger? I øvrigt synes jeg at det er svært med den der overgangsperiode. Vi har haft to stole af samme mærke bl.a. fordi jeg så i et aller andet omfang gik ud fra, at når han blev for stor til den lille, så måtte den næste passe. Men jeg syne nemlig heller ikke rigtig at han er stor nok til den næste. Han er dog fuldstændigt helt sikkert for stor til den lille, så vi bruger den store stol. Hmmm blev det rodet? Ellers så kunne du også kontakte rådet for større færdselssikkerhed og høre hvad de anbefaler?

Anmeld

16. oktober 2011

AnneBJ

henh01 skriver:

Jeg undrede mig også da jeg fik beskeden, men hellere være for sikekr end usikker.

Nogle er måske klar når de er 8 mdr og andre 10 mdr, men jeg tror altså desværre det er alt for tidligt når din kun er 6,5 mdr for selvom de er fysisk store er det ikke ens betydende med at deres muskulatur er med.

Nej det er nok rigtigt nok.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.