Kæreste med en anti-julestemning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2011

Wimmie

Zeus skriver:

Isabella har vist vænnet sig til det, jeg ved ikke hvor meget hun lægger mærke til det, og Cajsa bliver først 1 år om et par uger, så hun lægger slet ikke mærke til noget endnu.. Isabella har spurgt lidt ind til, hvorfor han ikke var med juleaften sidste år og forrige år, men godtog bare, at han ikke holdte det.

Og jeg forstår heller ikke, hvordan hans stædighed kan gå forud for alt andet i det her tilfælde Han plejer bare at sige, at jeg må acceptere at han ikke holder jul, og sådan er det bare

Resten af året tænker jeg jo heller ikke over, at han ikke holder jul, men når vi så nærmer os julen igen (jeg er RIGTIG julemenneske), så bliver jeg lige ked af det hver gang.. Bare nu sidder jeg i sofaen og tuder, mens han kravlede i seng lige efter jeg spurgte om det med julesokkerne..

Jeg er i forvejen kommet i tvivl om vores forhold, og det her hjælper bare overhovedet ikke på det

Øv, hvor jeg føler med dig. Vinteren er i forvejen lang, mørk og kold og for mange (inkl. mig selv) er juletiden bare en del af hyggen ved det hele.

Jeg elsker også at jule - selvom vi på ingen måder går over gevind herhjemme (vi pynter faktisk næsten ikke op - med mindre vi har juletræ), men jeg elsker lysene i folks haver, juledekorationerne i gågader, duften af brændte mandler og så elsker jeg at købe gaver til folk 

Vi er heller ikke religiøse på nogen måder, og vi blander ikke kristendommen ind i vores måde at holde jul på; her er det som sagt bare hygge med familien, lækker mad og gaver.

Jeg forstår ikke hvordan man kan se det som noget negativt; slet ikke når man har børn som elsker det - så må det da være dejligt i sig selv bare at se dem hygge sig med jule-halløj. Dét synes jeg altså at din kæreste skylder dem - og dig.

Og jeg kan godt se at det bestemt ikke bliver lettere hvis der i forvejen er knas, som sagt er vinteren jo en tid hvor mange har brug for lidt ekstra varme - især i hjemmet 

Jeg håber at du har nogen at jule-shoppe lidt med - ellers må du sige til hvis du har brug for en julegaveshoppe-partner; kan se du bor i Haderslev- ved ikke om du sommetider er i Kolding men det hænder da at jeg er i storcentret og jeg går på barsel til november så jeg får masser af fritid 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Mi

Jeg er vokset op med en julehader. En Nåsåer  Min far har altid hadet julen...eller jeg tror ikke at han hader julen, jeg tror han hader det gøgl og kommercielle julen har udartet sig til. Og det fortalte han flittigt om i hele december måned

Men han er dog fulgt med i kirke fx, når min mor beordrede det. Han var brandmand, og måtte sætte sin alarm på lydløs. Den stod på ved siden af salmebogen, og jeg kan huske at han sad og kikkede bedende på den, som om det kunne få den til at bippe, så han kunne smutte til en brand i stedet for at høre på prædiken

Men jeg ville nu også blive ked af det, hvis min mand nægtede at tage med til juleaftenen ved familien, men den med julesokken forstår jeg nu godt. Jeg ville nok også bakke, hvis jeg skulle have en julesok og finde begejstringen frem for den

Anmeld

15. oktober 2011

Zeus

Wimmie skriver:

Øv, hvor jeg føler med dig. Vinteren er i forvejen lang, mørk og kold og for mange (inkl. mig selv) er juletiden bare en del af hyggen ved det hele.

Jeg elsker også at jule - selvom vi på ingen måder går over gevind herhjemme (vi pynter faktisk næsten ikke op - med mindre vi har juletræ), men jeg elsker lysene i folks haver, juledekorationerne i gågader, duften af brændte mandler og så elsker jeg at købe gaver til folk 

Vi er heller ikke religiøse på nogen måder, og vi blander ikke kristendommen ind i vores måde at holde jul på; her er det som sagt bare hygge med familien, lækker mad og gaver.

Jeg forstår ikke hvordan man kan se det som noget negativt; slet ikke når man har børn som elsker det - så må det da være dejligt i sig selv bare at se dem hygge sig med jule-halløj. Dét synes jeg altså at din kæreste skylder dem - og dig.

Og jeg kan godt se at det bestemt ikke bliver lettere hvis der i forvejen er knas, som sagt er vinteren jo en tid hvor mange har brug for lidt ekstra varme - især i hjemmet 

Jeg håber at du har nogen at jule-shoppe lidt med - ellers må du sige til hvis du har brug for en julegaveshoppe-partner; kan se du bor i Haderslev- ved ikke om du sommetider er i Kolding men det hænder da at jeg er i storcentret og jeg går på barsel til november så jeg får masser af fritid 

Tak, hvor er du sød!

Min familie er altid gået op i julen, og jeg har så mange minder fra min egen barndom, hvor min far og os børn lavede fedtkager og klejner, og.... For mig er julen bare.... Alt! Og det går mig virkelig på at han er så anti-jul, og at mine børn risikerer at gå glip af den samme slags minder, fordi han skal være så pokkers stædig Selvfølgelig kan jeg gå ind og gøre tingene, og jeg gør det også, men.. Jeg var fars pige, og mange af mine minder om julen hænger sammen med min far. Isabella går allerede glip af dem, fordi hun stort set ikke ser sin, og nu giver min kæreste hende dem heller ikke.. Cajsa ér fars pige, han fik de første mange smil af hende, det er ham der henter og afleverer hende i dp, han er herhjemme med hende når hun er syg (han går hjemme pga sin ryg), så uanset hvordan og hvorledes, så kommer han jo til at mangle.. Jeg synes virkelig ikke han kan være det bekendt

Og jo, det hænder da jeg er i storcenteret, men vi har ikke bil, så det er et værre bøvl når jeg vil derop.. Men regner med at jeg skal derop og kigge på julegaver inden så længe

Anmeld

16. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Zeus skriver:

Hej piger..

Jeg er kæreste med Grinchen himself! Han har været det alle de år vi har været sammen, så det kommer ikke bag på mig.. MEN, jeg håbede virkelig, at det ville ændre sig når vi fik børn, men nej?!

Hvis vi holder jul herhjemme, så vil han gerne være med, men hvis det skal holdes "ude", så bliver han hjemme.. Jeg ville bestille nogen julesokker med navn på, og ville selvfølgelig bestille én til os hver (vi er jo da alligevel en familie), men det vil han ikke have, jeg må kun købe til mig og ungerne..

Han hader ikke julen, han gider den bare ikke 

Så kan man sige, ja jeg har vidst det i 4 år, men igen.. Vi havde heller ikke fællesbørn de år De sidste 2 juleaftener har jeg været selv afsted med ungerne, mens han blev hjemme.. Hvad så med i år, hvis vi skal op til min søster? Eller næste år? Skal min yngste så holde jul uden sin far? Fordi han er så Eller kan jeg ikke holde jul med min familie? Det er umuligt at invitere dem alle hjem til os, det er vi for mange til.. Argh!

Er der nogen derude der også hader julen/er sammen med nogen der hader julen, og hvad gør i???

herhjemme har han også et meget anstrengt forhold til julen :/

Den var aldrig et hit i barndommen da hans mor drak sig for fuld. Det blev holdt hos hans mormor og morfar sammen med hans mor, lillebror, moster, onkel, fætter og kusine..

Han og lillebroderen fik altid "skod gaverne" mens fætteren og kusinen fik fantastiske dejlige gaver som var pakket flot ind mm.. Moderen der havde sit lidt af et alko problem fik selvfølgelig skabt problemer så aftenen ofte var en øv oplevelse... 

Så for ham har julen blot været noget der skulle overståes men det er han ikke kommet langt med her for jeg ELSKER julen!! Jeg har glædet mig i over 1 mdr til at starte julen i år med bagning osv, og det virker faktisk til at han er begyndt at synes om julen men han er også blevet piske-tvunget til det..

Sidste år var vi dog i syden i julen så der slap han "billigt" for at holde jul  

men i år er det den helt store juletur i kbh  

Anmeld

17. oktober 2011

Preghiera

Zeus skriver:

Hej piger..

Jeg er kæreste med Grinchen himself! Han har været det alle de år vi har været sammen, så det kommer ikke bag på mig.. MEN, jeg håbede virkelig, at det ville ændre sig når vi fik børn, men nej?!

Hvis vi holder jul herhjemme, så vil han gerne være med, men hvis det skal holdes "ude", så bliver han hjemme.. Jeg ville bestille nogen julesokker med navn på, og ville selvfølgelig bestille én til os hver (vi er jo da alligevel en familie), men det vil han ikke have, jeg må kun købe til mig og ungerne..

Så kan man sige, ja jeg har vidst det i 4 år, men igen.. Vi havde heller ikke fællesbørn de år De sidste 2 juleaftener har jeg været selv afsted med ungerne, mens han blev hjemme.. Hvad så med i år, hvis vi skal op til min søster? Eller næste år? Skal min yngste så holde jul uden sin far? Fordi han er så Eller kan jeg ikke holde jul med min familie? Det er umuligt at invitere dem alle hjem til os, det er vi for mange til.. Argh!

Er der nogen derude der også hader julen/er sammen med nogen der hader julen, og hvad gør i???

Hey

Kunne ikke lade være at trække lidt på smilebåndet over din tråd (selvom jeg self. anerkender dit dilemma!) - det er bare fordi, vi herhjemme lige har haft en julesnak á la det samme: Vi starter snart PB og vi snakkede derfor traditioner etc.. Min kæreste synes at JEG er "den gakkede" i forholdet, for jeg har ikke det vilde tilhørsforhold til julen og jeg foreslog at vi startede en helt ny tradition og/eller slettede alle julesalmer, hehe.

Det synes han jo næsten var fuldstændigt insane og synes det ville være synd for børnene..

Nåh anyways! Nok om os, men jeg kom bare til at tænke: Kan du ikke spørge din mand om hvad han så vil i stedet? Fx er julesokker ikke lige ham, men kan han så komme med et alternativ? I kunne skabe en tradition sammen - evt inddrage ungerne (da det er lidt en børne-højtid)

Bare et råd fra en fellow Grinchen, haha.

Anmeld

17. oktober 2011

Muffin_girl

Zeus skriver:

Hej piger..

UNDSKYLD MIG !!!!!!!!!!!!!! 

Det kan han simpelthen ikke være bekendt.. Min kæreste syntes også julen er latterligt.. Men den ene aften, syntes jeg sku man må bide sig selv i armen.. Specielt når man har børn.. Det er bare ikke okay !! Altså det er jo min mening.. Hvorfor FANDEN er han så ond og bliver hjemme ?! GGRRR:.. 
UNDSKYLD 

Anmeld

17. oktober 2011

Mor til Ella

Zeus skriver:

Hej piger..

Det er sku dårlig stil

Er selv en jule ELSKER, med nogle få fravalg, og jeg synes også det er at tage glæderne på forskud at der sidste mandag var JULEPYNT i Kvikly..... MEN MEN MEN

Han har valgt at få børn, så synes jeg sku han har pligt til at skrue happy face på HELE julen for sin families skyld, synes det er meget egoistisk, min kæreste ville ikke få noget valg

Håber du kan drysse lidt julestøv i øjnene på ham i år

Anmeld

17. oktober 2011

Munder

Zeus skriver:

Han er med når vi holder herhjemme.. Men så er jeg tvunget til at vælge mellem ham og min familie

Siden min mor døde, har vi holdt jul sammen allesamme, hvor vi har skiftes til at holde det.. Inden da, har vi holdt jul hver for sig, i 2 hold, hos hver sin søster (som regel hos mig, og min ene storesøster). Vi er stort set aldrig sammen allesammen, og julen har bare været SÅ dejlig og hyggelig de sidste par år, fordi vi har været samlet alle 6 Jeg har tænkt mit over, at de andre havde deres mænd med, mens min sad derhjemme alene, men jeg havde accepteret det, og håbet at det blev anderledes i år, hvilket han heller ikke benægtede kunne ske.. Men hvis jeg vil have at vi holder jul som familie, hvor han er med, så skal jeg undvære mine søskende Og hvorfor? Til hvilken nytte? Hvad skal det gøre godt for?? 

Hvordan kan han være så egoistisk?

Ja, det er jo det fantastiske ved julen, den skaber splid i de små hjem I min verden er julen et stort kompromis efter man bliver voksen og stifter egen familie. Det gælder allermest om at tilgodese børnene.

Hmmmm, nu må du ikke tage det her skidt Som jeg forstår det, holder du hvert år jul med din egen familie - det er der jo ikke meget kompromis i

Hvorfor ikke lave det om til hvert andet år. Og så det modsatte år holde med kærestens familie. På den måde får I begge noget af det i gerne vil det ene år og går på kompromis det andet. På den måde kan han jo ikke undslå sig i at deltage de år det er med din familie, for du tager med til hans

Hvis ikke det er muligt at holde med hans familie, kan I jo hvert andet år holde julen hjemme hos jer selv. Hvis han ikke går med til den model, skal han da have en kæmpe opsang - han er far, og skal altså se på børnenes bedste!

Dorte

Anmeld

17. oktober 2011

jydeinden

Zeus skriver:

Hej piger..

han lyder da godt nok som en speciel "fisk"... Hverken min kæreste eller jeg går specielt op i julen.. vi pynter ikke op, og der bliver først hørt julemusik fra 1 Dec. Men når det kommer til julegaver så accepter min kæreste at jeg køber julegaver, og at hans forældre også får selvom det ikke altid har været sådan. Jeg synes da man som udgangspunkt kan gøre bestemte ting for ens partner, hvis man ved at det glæder den anden.

Anmeld

17. oktober 2011

Zeus

Hej alle..

Der kom lidt mange svar lige pludselig, og har desværre ikke tid til at svare alle personligt, da jeg har en artikel der snart bider mig i r*ven

Jeg tror jeg bruger november på at "overtale" ham, og ellers må han sove på sofaen hele december og januar

Uanset hvordan han har det med julen, og lige så stædig som han kan være, lige så meget betyder julen for mig.. Og på samme måde som jeg har kendt hans holdning/mening i 4 år, så har han også kendt min! Én ting er, hvis han ikke kan gøre det for min skyld, men hvis han heller ikke vil gøre det for sin datters? Så har vi altså et større problem end bare juleaften, og det får han af vide..

Men tak for svar piger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.