Kæreste med en anti-julestemning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2011

Zeus

Wimmie skriver:

Altså én ting er at man måske ikke er fan af julen og at man melder sig lidt ud af hele juleræset med pynt, gaver og hele molevitten... Men hvorfor lægge så meget i juleaften at man ikke engang gider at hygge sig med familien?

For mig er juleaften bare en aften hvor man hygger med lidt ekstra god mad og dejligt selskab - og lidt traditioner 

Julen er jo kun hvad man selv gør den til - hvis man synes det er for meget, jamen så kan man jo selv vælge at skalere lidt ned - ligefrem at nægte at deltage når det betyder noget for konen/kæresten og børnene synes jeg er barnligt 

Det har jeg også prøvet at sige til ham de sidste par år.. At han for pokker da bare kan se det som enhver anden aften, men hvor der hygges lidt ekstra, men han nægter. Han mor er også efter ham, så jeg holdt den nede sidste år, med håbet om, at det ville være anderledes i år..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Zeus

skønneunger skriver:

eller hvis der er noget du gør for ham som han rigtig gerne vil have så sig du ikke gør det hvis han ikke gider gøre noget for dig, ja det er måske lidt barnligt men det er hans opførsel også

Han er et rigtigt sofadyr, så der er vist ikke noget, han gerne vil have mig til

Anmeld

15. oktober 2011

Wimmie

Zeus skriver:

Det har jeg også prøvet at sige til ham de sidste par år.. At han for pokker da bare kan se det som enhver anden aften, men hvor der hygges lidt ekstra, men han nægter. Han mor er også efter ham, så jeg holdt den nede sidste år, med håbet om, at det ville være anderledes i år..

Øv 

Så det er bare ren og skær stædighed fra hans side? Det synes jeg virkelig er for dårligt af ham - hvad siger jeres børn til det?

Og hvad siger han selv, når du fortæller ham at det gør dig ked af det? 

Jeg kan virkelig ikke forstå hvis hans principper betyder mere end dine følelser 

Anmeld

15. oktober 2011

skønneunger

Zeus skriver:

Han er et rigtigt sofadyr, så der er vist ikke noget, han gerne vil have mig til

hvad er det han ikke kan lide ved julen? har han oplevet noget slemt ? er det bare jul han hader? eller er det ren og skær dovenskab og barnlighed?

Anmeld

15. oktober 2011

Zeus

Wimmie skriver:

Øv 

Så det er bare ren og skær stædighed fra hans side? Det synes jeg virkelig er for dårligt af ham - hvad siger jeres børn til det?

Og hvad siger han selv, når du fortæller ham at det gør dig ked af det? 

Jeg kan virkelig ikke forstå hvis hans principper betyder mere end dine følelser 

Isabella har vist vænnet sig til det, jeg ved ikke hvor meget hun lægger mærke til det, og Cajsa bliver først 1 år om et par uger, så hun lægger slet ikke mærke til noget endnu.. Isabella har spurgt lidt ind til, hvorfor han ikke var med juleaften sidste år og forrige år, men godtog bare, at han ikke holdte det.

Og jeg forstår heller ikke, hvordan hans stædighed kan gå forud for alt andet i det her tilfælde Han plejer bare at sige, at jeg må acceptere at han ikke holder jul, og sådan er det bare

Resten af året tænker jeg jo heller ikke over, at han ikke holder jul, men når vi så nærmer os julen igen (jeg er RIGTIG julemenneske), så bliver jeg lige ked af det hver gang.. Bare nu sidder jeg i sofaen og tuder, mens han kravlede i seng lige efter jeg spurgte om det med julesokkerne..

Jeg er i forvejen kommet i tvivl om vores forhold, og det her hjælper bare overhovedet ikke på det

Anmeld

15. oktober 2011

Zeus

skønneunger skriver:

hvad er det han ikke kan lide ved julen? har han oplevet noget slemt ? er det bare jul han hader? eller er det ren og skær dovenskab og barnlighed?

Så vidt jeg ved, så er det hele konceptet ang jul og kristendom.. Hele hans familie holder jul, så han er bare lidt speciel på det område   Cajsa er heller ikke blevet døbt af samme årsag..

Anmeld

15. oktober 2011

skønneunger

Zeus skriver:

Så vidt jeg ved, så er det hele konceptet ang jul og kristendom.. Hele hans familie holder jul, så han er bare lidt speciel på det område   Cajsa er heller ikke blevet døbt af samme årsag..

thja men nu har julen jo ikke så meget at gøre med kristendom mere, selvfølgelig gør man det forskelligt i hver sin familie men så kunne han jo lade være at tage med i kirke feks? hvis i da gør det.

uhh ellers ved jeg det ikke, men han må da mande sig lidt op.

Anmeld

15. oktober 2011

Zeus

skønneunger skriver:

thja men nu har julen jo ikke så meget at gøre med kristendom mere, selvfølgelig gør man det forskelligt i hver sin familie men så kunne han jo lade være at tage med i kirke feks? hvis i da gør det.

uhh ellers ved jeg det ikke, men han må da mande sig lidt op.

Vi plejer ikke at gå i kirke.. Jeg er ikke religiøs, og intet ved min jul er religiøs, det samme med hans families jul.. Han har bare fået ind i hovedet, at jul er noget man ikke holder for traditionens skyld? Før han mødte mig, plejede hans mor at lave risret til ham, som hun kom ned med, så han kunne varme det juleaften, mens de sad ude ved hans bror og holdt jul.. Det har hun også gjort de sidste 2 juleaftener hvor jeg har været hos mine søskende.. Han har sagt, at tidligere holdt han jul udelukkende for sin bedstemors skyld, men efter hun døde, så kan ikke han ikke se nogen grund til at gøre det længere. Men der havde han jo heller ikke nogen børn!

Jeg forstår ikke hans synspunkter.. Og han er en helt alm gennemsnitsdansker, som bare ikke gider religion og alt dens onde onde væsen

Anmeld

15. oktober 2011

Hasselnødden

Hvor er det sørgeligt  Jeg kan godt forstå du er ked af det. Jeg har ingen råd i den forbindelse, men ville ikke gå uden at give dig/jer et knus med håbet om at jeres juleønske samlet som familie bliver opfyldt.

Anmeld

15. oktober 2011

Zeus

Hasselnødden skriver:

Hvor er det sørgeligt  Jeg kan godt forstå du er ked af det. Jeg har ingen råd i den forbindelse, men ville ikke gå uden at give dig/jer et knus med håbet om at jeres juleønske samlet som familie bliver opfyldt.

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.