Anonym skriver:
at lade jeres små passe. her mener jeg ikke alder, men hvor mange gange har Jeres pasningsmulighed set Jeres barn før I følte jer klar til det?
Min svigermor er meget ivrig efter at passe min søn, men hun virker ikek særlig interesseret i at lære ham at kende. Min søn bliver snart 1 år og svigermor har set ham måske 10 gange, hvoraf mange af gangene har været ganske kort - hvis hun lige skulle hente noget og sådan.. Hun har måske med lidt god vilje set ham i 15 timer sammenlagt - hvoraf hun har deltaget i barnedåben de fleste af timerne.
Vi har virkelig mange gange rakt hånden ud og spurgt om de kom forbi, om vi skulle komme forbi osv, men der er så ofted dårlige undskyldninger. I sidste uge kom de forbi fordi min kæreste gav dem en skideballe og sagde at NU måtte de tage sig sammen og være en mere aktiv del i hans liv osv. Før det var det 2 mdr siden de sidst havde set ham.. Hmmmm.. og vi har ikke hørt fra dem siden de for en uge siden var her.
Hun vil meget gerne have ham på weekend, siger hun, men jeg vil bare ikke lade ham passe når ikke han kender hende.. Er jeg sart? (han har aldrig sovet ude og er kun blevet passet 2-3timer en 4 gange)
Nej, du er bestemt ikke sart!!! Du passer bare på din søn. Selvom han i dine (og andres) øjne, nu er en stor dreng, sammenliget med hvor lille han var da han var baby, kun drag mælke, ikke kunne vende sig selv, ikke kunne side, ikke kunne noget. Ja, så er han stor. Men hvis du sammenligner med bare en 3årig så er han jo stadig hjælpeløs. Han har ikke noget sprog, han kan ikke forstå at du kommer igen når du 'aflevere ham hos en vildt fremmed'. Han kan ikke give udtryk for at han savne dig(og tryghed).
Personligt ville jeg ikke lade ham passe af hende. Vores den ældste søn var 1 år 2 mdr og 5 dage da han overnattet hos svigtemor første gang. Vi var inviteret til fødselsdagsfest og havde brug for at han blev passet -også natten over, og mine svigerforældre har virkelig været der rigtigt rigtig meget (læs: mange timer af gange, flere gange om ugen lige sin han blev født). De har flere gange passet ham i dagtimerne, og alligevel fortryder jeg at de passede ham den aften. Det var bare for tidligt!!!
Med de to næste søskende har det været noget helt andet! De har ikke været så gamle første gang de sov hos farmor og farfar, men de var jo heller ikke 'alene'. De havde en søskende med, og det skaber tryghed og stabilitet. Så der har jeg ikke haft nogen problemer med at afleveret et 'lille barn'. Men med den første, der skulle jeg ihvertfald have ventet!
Anmeld