hvornår ville i være trygge ved...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2011

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

sådan er det oxo her , men jeg har et stort ego , jeg er hammer ligeglad med hvad folk mener om mig og min person

kan du ikke lære mig lidt af det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

Tulle28

maria_wt skriver:

Jeg synes godt nok at rigtig mange forældre på 50 år og op virkelig har glemt at tingene bare ikke er som dengang..

En størrelse på 1,5 år skal da ikke passes hele weekenden... (Medmindre det er kritisk) Ihvertfald efter min mening.. 

Nej vel?!! Hun bliver ved med at sige at det kunne være så hyggeligt, så kunne de gå i sandkassen og gå tur... Jamen det kan de da også når de passer her hos os?? Kan ikke lige få øje på forskellen 

Hun er så forhippet på at skulle passe og spørger om det hver gang vi ses (hvilket er hver 1½ uge - 14. dag - tit nok, hvis du spørger mig) istedet for bare at nyde når vi er sammen... Belastende!!

Anmeld

13. oktober 2011

Ciss

Tulle28 skriver:

Hvad er det med svigermødre og passe i weekender? Havde diskussionen med min så sent som igår - hun sppurgte om de ikke snart skulle passe vores datter en weekend hos dem, men jeg synes små børn har bedst af at være i deres vante omgivelser og sove i deres egen seng, men min svigermor synes jeg er åndssvag De må gerne passe, men det bliver på vores præmisser og fordi VI har et behov - det er ikke for svigermors skyld!! Den dag min datter kan udtrykke sig rigtigt og ønsker at komme og sove hos farmor og farfar, der er det en anden sag og så må hun HJERTENS gerne komme på weekend.

Nå, det var min egen situation, men nej, jeg synes du skal holde på dit, det er dit barn og du bestemmer suverænt. Så må svigermor blive sur, og hvorfor i alverden tror hun at de må tage jeres barn med på camping, hvis de ikke kender ham ordentligt og ellers ikke tager initiativ til at lære ham bedre at kende? Det er jo ikke en hund vi taler om?!!

Min datter er 1½ og det kan tælles på een hånd, hvor mange gange hun er blevet passet med overnatning. De gange hun er blevet passet har det været herhjemme hos os.

Jeg har også haft den samme diskution med min svigermor - og hører fra min mand, at de har opgivet at spørge nu, fordi jeg er så vanskelig...... Fordi, jeg ikke ville lade dem tage min under et år gamle søn på weekend-camping 4 timers kørsel fra hjemmet?

Det er jo, som du siger, kun Svigermors behov og slet ikke barnets.

Jeg krydser fingre for, at jeg husker alt detteher, når jeg en gang selv er nogens svigermor, så jeg kan passe på IKKE at blive sådan!

Anmeld

13. oktober 2011

mortilflere

Anonym skriver:

kan du ikke lære mig lidt af det?

Vi kunne blande vores LOL jeg burde nok ha lidt mindre selvtillid

Anmeld

13. oktober 2011

Tulle28

Ciss skriver:

Jeg har også haft den samme diskution med min svigermor - og hører fra min mand, at de har opgivet at spørge nu, fordi jeg er så vanskelig...... Fordi, jeg ikke ville lade dem tage min under et år gamle søn på weekend-camping 4 timers kørsel fra hjemmet?

Det er jo, som du siger, kun Svigermors behov og slet ikke barnets.

Jeg krydser fingre for, at jeg husker alt detteher, når jeg en gang selv er nogens svigermor, så jeg kan passe på IKKE at blive sådan!

Aaarhmen altså!! Nå, men godt at høre at man da i det mindste ikke er alene om at have en tosset svigermor! Min kæreste er begyndt at bakke mig op UDEN jeg skal kaste onde blikke, hvilket er dejligt - jeg plejer nemlig også altid at føle mig som den sure svigerdatter Men altså, hvis vi ikke skal passe på vores børn, hvem skal så?

Anmeld

13. oktober 2011

Dorthe1986

Anonym skriver:

De siger de bare har travlt med deres eget. -skal lige siges at de ofte (læs: hver dag) drikker sig en lille skid på efter arbejde og vi føler at det er fordi alkoholen er vigtigere end os.. Når vi eks. vil komme og besøge dem så har de jo tusind af undskyldninger for hvorfor det ikke passer indtil vi så finde rud af at det er fordi de har siddet eller skal sidde og drikke rødvin eller øl hvilket vi jo vil hindrer dem i.

Jeg ville slet ikke være tryg ved at mit barn skulle passes af nogen der har det forhold til alkohol, ikke engang bare en enkelt dag. Du siger at de ikke ser jer fordi i jo forhindrer dem i at sidde og drikke alkohol. Men hvis de skal passe jeres søn en hel weekend så kan de da heller ikke sidde og drikke sig en skid på? Håber da ikke at de mener at de godt kan så længe dig og din kæreste ikke er tilstede... men ellers skid hul i hvau.d hun siger til andre og bare tænk på dig barn

Anmeld

13. oktober 2011

Mor-til-asta-09

Anonym skriver:

at lade jeres små passe. her mener jeg ikke alder, men hvor mange gange har Jeres pasningsmulighed set Jeres barn før I følte jer klar til det?

Min svigermor er meget ivrig efter at passe min søn, men hun virker ikek særlig interesseret i at lære ham at kende. Min søn bliver snart 1 år og svigermor har set ham måske 10 gange, hvoraf mange af gangene har været ganske kort - hvis hun lige skulle hente noget og sådan.. Hun har måske med lidt god vilje set ham i 15 timer sammenlagt - hvoraf hun har deltaget i barnedåben de fleste af timerne.
Vi har virkelig mange gange rakt hånden ud og spurgt om de kom forbi, om vi skulle komme forbi osv, men der er så ofted dårlige undskyldninger. I sidste uge kom de forbi fordi min kæreste gav dem en skideballe og sagde at NU måtte de tage sig sammen og være en mere aktiv del i hans liv osv. Før det var det 2 mdr siden de sidst havde set ham.. Hmmmm.. og vi har ikke hørt fra dem siden de for en uge siden var her.

Hun vil meget gerne have ham på weekend, siger hun, men jeg vil bare ikke lade ham passe når ikke han kender hende.. Er jeg sart? (han har aldrig sovet ude og er kun blevet passet 2-3timer en 4 gange)

Herhjemme er det kun bedsteforældre og hendes moster og onkel der får lov til at passe. Og sådan har det altid været, kunne ikke forestille mig det anderledes

Anmeld

13. oktober 2011

Mumto3

Anonym skriver:

at lade jeres små passe. her mener jeg ikke alder, men hvor mange gange har Jeres pasningsmulighed set Jeres barn før I følte jer klar til det?

Min svigermor er meget ivrig efter at passe min søn, men hun virker ikek særlig interesseret i at lære ham at kende. Min søn bliver snart 1 år og svigermor har set ham måske 10 gange, hvoraf mange af gangene har været ganske kort - hvis hun lige skulle hente noget og sådan.. Hun har måske med lidt god vilje set ham i 15 timer sammenlagt - hvoraf hun har deltaget i barnedåben de fleste af timerne.
Vi har virkelig mange gange rakt hånden ud og spurgt om de kom forbi, om vi skulle komme forbi osv, men der er så ofted dårlige undskyldninger. I sidste uge kom de forbi fordi min kæreste gav dem en skideballe og sagde at NU måtte de tage sig sammen og være en mere aktiv del i hans liv osv. Før det var det 2 mdr siden de sidst havde set ham.. Hmmmm.. og vi har ikke hørt fra dem siden de for en uge siden var her.

Hun vil meget gerne have ham på weekend, siger hun, men jeg vil bare ikke lade ham passe når ikke han kender hende.. Er jeg sart? (han har aldrig sovet ude og er kun blevet passet 2-3timer en 4 gange)

Nej, du er bestemt ikke sart!!! Du passer bare på din søn. Selvom han i dine (og andres) øjne, nu er en stor dreng, sammenliget med hvor lille han var da han var baby, kun drag mælke, ikke kunne vende sig selv, ikke kunne side, ikke kunne noget. Ja, så er han stor. Men hvis du sammenligner med bare en 3årig så er han jo stadig hjælpeløs. Han har ikke noget sprog, han kan ikke forstå at du kommer igen når du 'aflevere ham hos en vildt fremmed'. Han kan ikke give udtryk for at han savne dig(og tryghed).

Personligt ville jeg ikke lade ham passe af hende. Vores den ældste søn var 1 år 2 mdr og 5 dage da han overnattet hos svigtemor første gang. Vi var inviteret til fødselsdagsfest og havde brug for at han blev passet -også natten over, og mine svigerforældre har virkelig været der rigtigt rigtig meget (læs: mange timer af gange, flere gange om ugen lige sin han blev født). De har flere gange passet ham i dagtimerne, og alligevel fortryder jeg at de passede ham den aften. Det var bare for tidligt!!!

Med de to næste søskende har det været noget helt andet! De har ikke været så gamle første gang de sov hos farmor og farfar, men de var jo heller ikke 'alene'. De havde en søskende med, og det skaber tryghed og stabilitet. Så der har jeg ikke haft nogen problemer med at afleveret et 'lille barn'. Men med den første, der skulle jeg ihvertfald have ventet!

Anmeld

13. oktober 2011

TaAsJu

Jeg har ikke lige læst alle svar, men kan godt forstå dig.. Jeg ville ikke lade nogen passe mine børn som ikke kender dem...

Min svigermor og svigerfar er meget inde på livet af vores piger. Og jeg havde intet problem ved og lade svigermor passe fie da hun var 6 uger gammel mens jeg fik pakket nogle flyttekasser da vi skulle flytte til Grønland. Stol på dig selv og dine instinkter...

Anmeld

13. oktober 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Dejligt at nogen deler samme mening som jeg..

Problemet opstår jo i at min kære svigermor ikke vil accepterer at hun ikke kan få ham på camping til sommer - så derfor har vi ikke nævnt det endnu.

Han fylder år i slutningen af denne mdr og vi er sågar meget i tvivl om hvorvidt vi vil have dem med - de har siddet og talt grimt om mig til min svigerinde, kunne ikke komme til min kærestes fødselsdag fordi hans søster kom og de ikke lige var på talefod osv.. Men jeg tror vi har besluttet at invitere dem og kommer de ikke så kan de glemme alt om at være en del af os.

Det er bestemt fornuftigt..og uanset om de så kommer eller ej, så synes jeg bestemt ikke de skal have en halvanden årig med på camping uden far og mor.

Min ældste datter var på ferie med sin farmor på Bornholm, da hun var halvandet år, men det var så netop sammen med en farmor som passede hende når hun var syg, hvis jeg havde overarbejde og al den slags, så hun var hos hende flere gange om ugen. Og så var det også hos hendes farbror de var på ferie, og så er det noget helt andet.

Men op med fjervingen søde pige..er de ikke gode ved jer, så gå videre ud i livet uden dem..man skal ikke bruge sit liv på mennesker, der ikke er gode ved en, familie eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.