Anonym skriver:
at lade jeres små passe. her mener jeg ikke alder, men hvor mange gange har Jeres pasningsmulighed set Jeres barn før I følte jer klar til det?
Min svigermor er meget ivrig efter at passe min søn, men hun virker ikek særlig interesseret i at lære ham at kende. Min søn bliver snart 1 år og svigermor har set ham måske 10 gange, hvoraf mange af gangene har været ganske kort - hvis hun lige skulle hente noget og sådan.. Hun har måske med lidt god vilje set ham i 15 timer sammenlagt - hvoraf hun har deltaget i barnedåben de fleste af timerne.
Vi har virkelig mange gange rakt hånden ud og spurgt om de kom forbi, om vi skulle komme forbi osv, men der er så ofted dårlige undskyldninger. I sidste uge kom de forbi fordi min kæreste gav dem en skideballe og sagde at NU måtte de tage sig sammen og være en mere aktiv del i hans liv osv. Før det var det 2 mdr siden de sidst havde set ham.. Hmmmm.. og vi har ikke hørt fra dem siden de for en uge siden var her.
Hun vil meget gerne have ham på weekend, siger hun, men jeg vil bare ikke lade ham passe når ikke han kender hende.. Er jeg sart? (han har aldrig sovet ude og er kun blevet passet 2-3timer en 4 gange)
Jeg synes, du lyder meget fornuftig.
Her har folk ikke passet børnene (de er snart fire og snart to), hvis de ikke kendte hinanden fra før.
Dem som har passet børnene har været folk, som på forhånd har været på besøg hos os og som har tilbragt tid og leget med de små, så jeg har set, at de har god kontakt og trives med hinanden. Hvis den kontakt er der og er god, så behøver de ikke at have været på besøg mange gange, før de har kunnet passe børnene. Men nu skal det siges, at mine aldrig har været på en hel weekendovernatning, hvor ikke en af os, har været med. Ellers har det været max et døgn ad gangen.
Men det er jo utrolig trist, når kontakten til dele af familien ikke er god. Det er trist, når bedsteforældrerne ikke viser aktiv interesse for barnebarnet og oprigtig glæde ved at være sammen med det. Har I prøvet at spørge dem ligeud, hvorfor de ikke er mere interesserede/prioriterer det?
Anmeld