Flere ammespørgsmål - nu med mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2011

Tulle28

One word... www.ammenet.dk !! Brugte OCEANER af tid derinde den første tid efter jeg fik min datter. Deres forum er desværre lukket for nye spørgsmål, men man kan finde svar på alt mellem himmel og jord i de gamle tråde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

kirsti

Frøken J. skriver:

Tak for dit svar! Jeg kan mærke, at det er lidt en stressfaktor med barselsbesøg lige nu. Vi har godt nok kun 1-2 pr. dag, men dete r lidt svært ift. amningen, fordi hun er svær at ligge til, så jeg er nødt til at være ret blottet.. Og kan ikke lade dem lufttørre, når vi har gæster Men det kommer nok!

Hvis jeg malker ud, når hun er så småtspisende som hun er, begynder mine bryster så ikke bare at producere endnu mere mælk? Og er det meningen man skal gemme det mælk man malker ud, eller? Hold kæft mand, jeg ved joikke en skid

Kan i hvert fald mærke jeg har nogle mælkeknuder i siderne af brysterne op mod armhulen, dem må jeg lige få gjort noget ved..

hvis de er meget spændte kan du massere knudderne under den varme bruser og evt lige malke lidt ud så du tager det værste tryk.

Jeg ville skrue ned for barsels besøgene hvis du føler det påvirker din amning for det er virkelig noget der kan få det til at gå i koks både for dig og bebsen (:

Anmeld

13. oktober 2011

Frøken J.

kirsti skriver:

hvis de er meget spændte kan du massere knudderne under den varme bruser og evt lige malke lidt ud så du tager det værste tryk.

Jeg ville skrue ned for barsels besøgene hvis du føler det påvirker din amning for det er virkelig noget der kan få det til at gå i koks både for dig og bebsen (:

det er ikke meningen man skal gemme det man malker ud vel? Og hvis jeg malker ud, fremmer det så mælkeproduktionen? Tænker der jo er rigeligt i forvejen at dømme på brysternes størrelse og spændthed

Anmeld

13. oktober 2011

Frøken J.

Tulle28 skriver:

One word... www.ammenet.dk !! Brugte OCEANER af tid derinde den første tid efter jeg fik min datter. Deres forum er desværre lukket for nye spørgsmål, men man kan finde svar på alt mellem himmel og jord i de gamle tråde...

Jeg vil ind og lure! - Tak!

Anmeld

13. oktober 2011

Fru Nielsen

Frøken J. skriver:

Hvor er du sød! Det vil jeg meget gerne tage imod, for de bliver meget irriterede af at gnubbe op af stof og den slags. Jeg skriver lige til dig om lidt

Jamen du sender bare din adresse også skal jeg nok lige sende dem til dig.....

Knus

Anmeld

13. oktober 2011

<3

Frøken J. skriver:

Tak for svaret! Jeg bliver nok lidt klogere efter første SP-besøg, for synes jeg har mange tvivlsspørgsmål lige nu. Vil også gerne lufttøre brysterne, men der er sku besøg hele tiden, så det er svært

Så få fat på sådanne muslingeskaller så der er luft omkring brystvorterne De er ganske gode!

Og nåja husk at amme lidt ud ved pumpe så der er lidt i fryseren til din første tur ud uden bebs Ellers kan mændene få sved på panden når de små pludselig skriger. Mener mm kan holde 2-3mdr i fryseren. Men aldrig det første for der kan være bakterier med

Anmeld

13. oktober 2011

Tulle28

Frøken J. skriver:

Jeg vil ind og lure! - Tak!

Så lige at de har åbnet deres forum igen - der kan du så ihvertfald få rådgivning af nogle hardcore ammere;-)

Anmeld

13. oktober 2011

kirsti

Frøken J. skriver:

det er ikke meningen man skal gemme det man malker ud vel? Og hvis jeg malker ud, fremmer det så mælkeproduktionen? Tænker der jo er rigeligt i forvejen at dømme på brysternes størrelse og spændthed

Jeg havde vildt meget mælk da noah var lille, da vi havde sp da han var 14 dage gammel havde han faktisk taget 700g på på 9 dage.

Nå men anyway jeg kan jo kun sige hvordan jeg selv gjorde.

Hvis de var meget spændte tog jeg toppen ved lige at malke lidt ud og jeg gemte det ikke for jeg havde som du rigeligt mælk at give af. Når man malker ud har det nogenlunde samme effekt som når den lille spiser så der vil bare blive produceret mere mælk og brystet vil hurtigt fyldes igen.

Jeg var aldrig tilhænger af at malke ud udover lige at tage trykket. Meningen med amningen er jo at mælkeproduktionen tilpasser sig barnets behov og der kommer der jo lidt rod i hvis man malker en masse ud.

Når du ammer er den første mælk der kommer den tykke og mættende mælk og efterhånden som brystet tømmes bliver mælken tyndere og tyndere og har mere en tørstslukkende effekt. Det gør jo så også at har du malket en masse ud og den lille så kræver mælk kort tid efter vil du mest have den tynde mælk tilbage som jo ikke har samme energi indhold som den tykke mælk

Anmeld

13. oktober 2011

annec

Frøken J. skriver:

I nat fik jeg silikonebryster Nej, pjat. Synes de var meget spændte, mine bryster, og da jeg så ammede hende liggende, trillede der mælk ud af det modsatte bryst, og nu er mælken virkelig løbet til. Hold kæft brysterne bliver store Det er rart, fordi hun sutter knap så hårdt nu, så det hjælper lidt på ammeproblemerne. Men! Nu har jeg nogle spørgsmål, for jeg er ikke blevet vejledt i amning andet end med råmælk. Så here goes:

1. Skal man amme ved begge bryster hver gang? Eller er det ok fx at amme fra venstre og så højre næste gang? - Hun sutter sig mæt ved det ene bryst, så kan dårlig nok tvinge hende til også at spise ved det andet.

2. Er det normalt, at de ikke spiser så længe af gangen i starten? Synes alle snakker om de ammer i omkring 45-60 minutter, men hun spiser kun ved brystet i 10-20 minutter, så giver hun slip, er mæt og falder i søvn. Er det normalt?

3. Noget særligt jeg skal være obs på?

Hej

I de første uger med Sebastian ammede jeg kun ved et bryst og så skiftede jeg selvfølgelig fra højre til venstre hver gang. ammede også de der 15-20 minutter hver gang.. Og han blev mæt. SÅ vil da sige det er meget normalt ikke at amme længere tid. Men efter 4 uger blev han ikke mæt at et bryst, da jeg ikke producerede nok mælk. Så der ammede jeg ved begge hver gang.

Og tillykke med lille pigen

Anmeld

13. oktober 2011

Zafir

Frøken J. skriver:

Tusind tak for alle de gode råd, Zafir! Det er altså lige dejligt at starte på!

Jeg synes bare stadig hun er så småtspisende. Hun skal self. nok selv sige til, hvis hun er utilfreds, men.. Jeg ammede hende to gange i nat, måske 15 min maximum. I dag ammede jeg hende 15 minutter fra 10.25 og 10 minutter fra 13.40, og nu sover hun stadig. Og de 10-15 minutter er ikke effektiv amning, for hun sutter og sutter, så stopper hun lidt op, så fortsætter hun osv. indtil hun falder i søvn. Jeg tænker bare.. Mine bryster er VILDT spændte. Hvis jeg malker ud, øger jeg vel bare mælkeproduktionen, og det er vel en ond spiral, når hun ikke spiser mere end hun gør?

Altså hun virker selv tilfreds, lige nu er det nok mest mine bryster jeg er bekymret for

Ammer hende både siddende og liggende.. Liggende er vores favorit Det er hyggeligt, og hun hægter sig nemmest på i den situation

Altså - det lyder ret meget som Frigg Jeg syntes ikke at du skal malke ud, I skal nok finde jeres balance. Det tager bare lidt tid. Jeg syntes også at du skal prøve at give hende en sut, så hun kan sove til hun er udhvilet også sutte ordenligt igennem.

Det lyder til at du befinder dig godt med det. Super skønt...

Det er bare noget af det bedste ved at have en lille bebs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.