Frøken J. skriver:
det er ikke meningen man skal gemme det man malker ud vel? Og hvis jeg malker ud, fremmer det så mælkeproduktionen? Tænker der jo er rigeligt i forvejen at dømme på brysternes størrelse og spændthed 
Jeg havde vildt meget mælk da noah var lille, da vi havde sp da han var 14 dage gammel havde han faktisk taget 700g på på 9 dage.
Nå men anyway jeg kan jo kun sige hvordan jeg selv gjorde.
Hvis de var meget spændte tog jeg toppen ved lige at malke lidt ud og jeg gemte det ikke for jeg havde som du rigeligt mælk at give af. Når man malker ud har det nogenlunde samme effekt som når den lille spiser så der vil bare blive produceret mere mælk og brystet vil hurtigt fyldes igen.
Jeg var aldrig tilhænger af at malke ud udover lige at tage trykket. Meningen med amningen er jo at mælkeproduktionen tilpasser sig barnets behov og der kommer der jo lidt rod i hvis man malker en masse ud.
Når du ammer er den første mælk der kommer den tykke og mættende mælk og efterhånden som brystet tømmes bliver mælken tyndere og tyndere og har mere en tørstslukkende effekt. Det gør jo så også at har du malket en masse ud og den lille så kræver mælk kort tid efter vil du mest have den tynde mælk tilbage som jo ikke har samme energi indhold som den tykke mælk
Anmeld