Frøken J. skriver:
Tak for dit svar! Jeg kan mærke, at det er lidt en stressfaktor med barselsbesøg lige nu. Vi har godt nok kun 1-2 pr. dag, men dete r lidt svært ift. amningen, fordi hun er svær at ligge til, så jeg er nødt til at være ret blottet.. Og kan ikke lade dem lufttørre, når vi har gæster
Men det kommer nok!
Hvis jeg malker ud, når hun er så småtspisende som hun er, begynder mine bryster så ikke bare at producere endnu mere mælk? Og er det meningen man skal gemme det mælk man malker ud, eller? Hold kæft mand, jeg ved joikke en skid 
Kan i hvert fald mærke jeg har nogle mælkeknuder i siderne af brysterne op mod armhulen, dem må jeg lige få gjort noget ved..
Jeg ville nok heller ikke malke det tomt på nuværende tidspunkt, men bare lige sørge for at det værste tryk bliver taget. Varmt-bad-massage kan være meget "lettende".
Det med "malke-teknik" teknik kommer med tiden. Jeg havde i øvrigt en mekanisk malke-maskine-tingest, der var til stor hjælp (og yderst usexet!!).
Din mælk kan fryses ned i en rengjort, skoldet beholder. Jeg mener, at det skal bruges inden en måned, da mælken sammensætning hele tiden ændres med barnets behov. Når han sprang et måltid over kunne jeg som regel malke ca. 50 ml ud.
Jeg vil i øvrigt lige sige, at jeg ikke synes, at det var særligt nemt eller behageligt at amme, og jeg var tæt på at give op mange gange. Men det er bare super bekvemt at have mælken lige ved hånden.
Anmeld