Laurits'mor skriver:
1. Det er vidst lidt en smags/vurderingssag om det skal være ved begge bryster hver gang. Jeg tror, at kroppen (og brysterne) justerer sig efter, hvad du selv vælger. Min sundhedsplejerske var fortaler for ét bryst pr. amning, sådan at det blev ordentlig tømt (der er vidst forskel på det første og sidste mælk, der kommer - men jeg kan ikke helt huske, hvordan det lige er).
2. Jeg husker, at det varede cirka en halv time pr. gang for mig og mit barn. Men jeg har en veninde, der fik at vide på sygehuset, at barnet blot skal sutte i 10 effektive minutter, så jeg ville ikke være bekymret for, at hun falder i søvn.
3. Husk at få tømt godt ud i mælkegangene. Du kan evt. selv hjælpe til med massage når hun er lagt til. Det gælder især ude i siderne og op mod armhulen. Og hvis hun ikke kan tage trykket, så malk lidt ud, eller massér dem, når du er i bad. Jeg har hørt at brystbetændelse er meget smertefuldt. Derudover døjede jeg en del med svamp, hvilket jeg håber at undgå næste gang ved at "lufttøre" så tit som muligt.
Tak for dit svar! Jeg kan mærke, at det er lidt en stressfaktor med barselsbesøg lige nu. Vi har godt nok kun 1-2 pr. dag, men dete r lidt svært ift. amningen, fordi hun er svær at ligge til, så jeg er nødt til at være ret blottet.. Og kan ikke lade dem lufttørre, når vi har gæster

Men det kommer nok!
Hvis jeg malker ud, når hun er så småtspisende som hun er, begynder mine bryster så ikke bare at producere endnu mere mælk? Og er det meningen man skal gemme det mælk man malker ud, eller? Hold kæft mand, jeg ved joikke en skid

Kan i hvert fald mærke jeg har nogle mælkeknuder i siderne af brysterne op mod armhulen, dem må jeg lige få gjort noget ved..