træt af min kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2011

Gaia

På mig lyder det mest på dig som om du ikke er forelsket i din kæreste længere. Du skriver flere gange at han irritere dig, at du ik nyder hans kys, at du hellere vil sidde selv, at han stinker af røg, har dårlig ånde mv.Er derr slet intet positivt ved ham? Prøv at komme i tanke om 3 ting. Derefter kan du aå veje op h or meget de tre ting betyder for dig vs alle de negative. Og derfra burde du nok finde ud af om du er i et forhold du har lyst til at være i. Nogle gange skal det også være ok at kaste håndklædet i ringen, hvis man kan mærke at det er det rigtig for en. Det lyder meget påmig som om du som sagt ikke er forelsket i ham mere. Også spørger jeg bare: er det så det værd at være i forholdet? Kunne i evt. Have brug for lidt tid hver for sig? Hvad er vigtigt for dig i et forhold,og opfylder dit nuværende forhold de ting? Hvordan har kæresten den, har i talt om hvad i hver især forventer? Vågner jeres barn kun en gang om natten? Er det tørstig? Tager i barnet op og begynder at gå rundt med det? Du siger kæresten står op med barnet. Snakker i med det? Altså kort sagt når barnet græder, brokker sig tager I det så af bedste mening op og snakker, vugger, går rundt med det ergo underholder i faktisk barnet. Barnet kan jo sagtens vågne og få lidt at drikke, evt. Sæt en stol ind på dets værelse, og sid og gi det noget at drikke, men lad være med at gå rundt med det, snakke med det osv. Bagefter når det har drukket så læg det tilbage i sengen og gå ud. Græder/ brokker det sig så ind læg barnet ned og ud igen, uden at snakkke med barnet. Bare lad barnet vide I er der. Gå ind hver 5 min til det sover. Man siger at der max vil gå 2 timer hcis man før det rigtig. Tager som regel en uge tid så har barnet fundet ud af at der altså ikke er underholdning om natten og at der sover man! Det er ludt hårdt i starten men det virker. Vi har brugt det på vores pige lige fra hun var helt lille. Ja hun vågner stadig en gang om natten og vil have lidt mælk men der er meget meget sjældent brok med hende bagefter når ci lægger hende tilbage i sengen. Som regel er hun syg hvis hun brokker sig. Nåja lad vær med at tænde lys, det vågner de bAre af. Så mørkt i værelset imens i sidder og giver jeres barn lidt at drikke. Evt. Ha en vågelampe, sådan en man bare lige kan stikke i stikkontakten, det giver lidt lys og evt. Tryghed til barnet at de bedre kan se tingene hvis det vågner om natten.Pointen mef denne metode er at kun gøre ting som associeres med søvn. Altså ingen vilde aktivieter og ikke noget med at tage det op og gå rundt. Fordi så forbinder barnet det at sove med de ting i gør. F.eks. Jeg kan kun sove hvis mor eller far har været inde i nat og gå rundt med mig, snakke med mig osv. Så I skal lære jerres barn at om natten sover man og der er nul underholdning, snakke, lys tændt osv. Gerne gør tingene ens hver nat, lav drikkelse, ta barnet op, sid i stol, giv drikkelse, ned i seng, ae påkind og ud igen.Enshed giver tryghed som gi er ro. Men den første uge kan det godt være hårdt. Men husk målet er ikke at jeres barn ik må vågne om natte og få lidt a drikke, målet er at denne scene højest skal vare 5 min og derefter sor I alle igen.Håber du kan bruge lidt af det. Og så håber jeg I får løst eller fundet ud af hvad Igør med jerea forhold. Husk man skal ikke. Være i et forhold for en hver pris, men man skal selvf. Heller ikke bare smutte fordi det er lidt hårdt. Mn er kærligjeden der ikke til ens partner, så er spørgsmålet om det aå ik er bedre at skilles i mindelighed imens man stadig kan. Held og lykke håber I får det løst. Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Preghiera

Vi har snakket sammen om det mange gange, men når krybdyrshjernen tager over så handler det kun om overlevelse.

Det bliver efter en god lang snak bedre i 14 dage og så er vi tilbage i samme rille..

Kender godt det, du gennemgår! (Hehe, det tror jeg faktisk at ALLE kender).

Men når det, I snakker om bliver glemt efter 14 dage, så gør det til en vane at snakke en gang om ugen. Fx hver søndag når i har et roligt øjeblik sammen. (Fx når den lille sover og der er ro imellem jer) "Hvordan har du haft det, denne uge?"  "Har der været nogle tidspunkter hvor jeg kunne have gjort noget anerledes?"

Husk at spørge sødt og til hans fordel, (min kæreste reagerer nemlig tit negativt hvis jeg kommer til at spørge anklagende )

Et parforhold er altså et partnerskab og et samarbejde. Nøjagtig som hvis du arbejdede tæt sammen med én på jobbet. Dér er det jo helt naturligt at evaluerer engang imellem, for at sikre sig at det man gør er det den anden har brug for - og omvendt. Det er der bare ikke mange der gør i et forhold fordi det ska jo helst komme af sig selv når man er "skabt for hinanden" - og det er noget fis!

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

På mig lyder det mest på dig som om du ikke er forelsket i din kæreste længere. Du skriver flere gange at han irritere dig, at du ik nyder hans kys, at du hellere vil sidde selv, at han stinker af røg, har dårlig ånde mv.Er derr slet intet positivt ved ham? Prøv at komme i tanke om 3 ting. Derefter kan du aå veje op h or meget de tre ting betyder for dig vs alle de negative. Og derfra burde du nok finde ud af om du er i et forhold du har lyst til at være i. Nogle gange skal det også være ok at kaste håndklædet i ringen, hvis man kan mærke at det er det rigtig for en. Det lyder meget påmig som om du som sagt ikke er forelsket i ham mere. Også spørger jeg bare: er det så det værd at være i forholdet? Kunne i evt. Have brug for lidt tid hver for sig? Hvad er vigtigt for dig i et forhold,og opfylder dit nuværende forhold de ting? Hvordan har kæresten den, har i talt om hvad i hver især forventer? Vågner jeres barn kun en gang om natten? Er det tørstig? Tager i barnet op og begynder at gå rundt med det? Du siger kæresten står op med barnet. Snakker i med det? Altså kort sagt når barnet græder, brokker sig tager I det så af bedste mening op og snakker, vugger, går rundt med det ergo underholder i faktisk barnet. Barnet kan jo sagtens vågne og få lidt at drikke, evt. Sæt en stol ind på dets værelse, og sid og gi det noget at drikke, men lad være med at gå rundt med det, snakke med det osv. Bagefter når det har drukket så læg det tilbage i sengen og gå ud. Græder/ brokker det sig så ind læg barnet ned og ud igen, uden at snakkke med barnet. Bare lad barnet vide I er der. Gå ind hver 5 min til det sover. Man siger at der max vil gå 2 timer hcis man før det rigtig. Tager som regel en uge tid så har barnet fundet ud af at der altså ikke er underholdning om natten og at der sover man! Det er ludt hårdt i starten men det virker. Vi har brugt det på vores pige lige fra hun var helt lille. Ja hun vågner stadig en gang om natten og vil have lidt mælk men der er meget meget sjældent brok med hende bagefter når ci lægger hende tilbage i sengen. Som regel er hun syg hvis hun brokker sig. Nåja lad vær med at tænde lys, det vågner de bAre af. Så mørkt i værelset imens i sidder og giver jeres barn lidt at drikke. Evt. Ha en vågelampe, sådan en man bare lige kan stikke i stikkontakten, det giver lidt lys og evt. Tryghed til barnet at de bedre kan se tingene hvis det vågner om natten.Pointen mef denne metode er at kun gøre ting som associeres med søvn. Altså ingen vilde aktivieter og ikke noget med at tage det op og gå rundt. Fordi så forbinder barnet det at sove med de ting i gør. F.eks. Jeg kan kun sove hvis mor eller far har været inde i nat og gå rundt med mig, snakke med mig osv. Så I skal lære jerres barn at om natten sover man og der er nul underholdning, snakke, lys tændt osv. Gerne gør tingene ens hver nat, lav drikkelse, ta barnet op, sid i stol, giv drikkelse, ned i seng, ae påkind og ud igen.Enshed giver tryghed som gi er ro. Men den første uge kan det godt være hårdt. Men husk målet er ikke at jeres barn ik må vågne om natte og få lidt a drikke, målet er at denne scene højest skal vare 5 min og derefter sor I alle igen.Håber du kan bruge lidt af det. Og så håber jeg I får løst eller fundet ud af hvad Igør med jerea forhold. Husk man skal ikke. Være i et forhold for en hver pris, men man skal selvf. Heller ikke bare smutte fordi det er lidt hårdt. Mn er kærligjeden der ikke til ens partner, så er spørgsmålet om det aå ik er bedre at skilles i mindelighed imens man stadig kan. Held og lykke håber I får det løst. Kram

Min kæreste gør selvfølgelig også mange gode ting - det er bare svært at se indimellem Han er god ved begge børn, laver ting med dem, han er spontan ligesom jeg selv (var engang i hvert fald) Irritationerne bunder ud i at hans tøj flyder, at han har tildens til at komme til at puste mig i hovedet når han lige har været ude at ryge - jeg er absolut IKKE ryger hahaha og sådanne ting.. Mangel på søvn er bare benhårdt!

Hvad angår nætterne så vågner h*n 1-2 gange og vil have en flaske (!) og ca 5-10 gange for at få sutten.. Jeg går ud og laver en flaske mens kæresten tager ham/hende op, når jeg kommer ind sætter jeg mig i gyngestolen og mader. Bagefter ligges barnet i seng igen og sover som regel videre med det samme. Alt lys er slukket - vi tænder somme tider lige lyset i mobilen for at finde sutten, men ikke andet. Der foregår absolut INTET om natten. Men så her den senest mdr er h*n begyndt at skrige helt vildt, rejse sig op i sengen og helt desperat give tegn til at ville op - i denne forbindelse er det min pligt som mor at sørge for at h*n er trygt da dette tydeligt er et tegn på utryghed - måske pga. drømme, smerter ved tænder eller noget.. Her tager det somme tider 20-30 min at få h*n til at sove igen, så snart h*n er roligt bliver h*n lagt i sengen igen.

Vi har forsøgt med vand, en tår mælk i kop osv, men intet foruden flasken viser sig at være nok for den lille.. Så snart der er en smule overskud påtænker jeg at tage en kold tyrker og tage kampen op, men dette må vente til en weekend hvor min kæreste er hjemme så jeg kan sove lidt om eftermiddagen.

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

Preghiera skriver:

Kender godt det, du gennemgår! (Hehe, det tror jeg faktisk at ALLE kender).

Men når det, I snakker om bliver glemt efter 14 dage, så gør det til en vane at snakke en gang om ugen. Fx hver søndag når i har et roligt øjeblik sammen. (Fx når den lille sover og der er ro imellem jer) "Hvordan har du haft det, denne uge?"  "Har der været nogle tidspunkter hvor jeg kunne have gjort noget anerledes?"

Husk at spørge sødt og til hans fordel, (min kæreste reagerer nemlig tit negativt hvis jeg kommer til at spørge anklagende )

Et parforhold er altså et partnerskab og et samarbejde. Nøjagtig som hvis du arbejdede tæt sammen med én på jobbet. Dér er det jo helt naturligt at evaluerer engang imellem, for at sikre sig at det man gør er det den anden har brug for - og omvendt. Det er der bare ikke mange der gør i et forhold fordi det ska jo helst komme af sig selv når man er "skabt for hinanden" - og det er noget fis!

Det var en super god ide lige at bruge 30 min 1 gang om ugen til lige at snakke ugen igennem.. Det vil jeg foreslå.

Anmeld

11. oktober 2011

Gaia

Såskal du selvf. Også tage dit barn op og sidde med det det er klart. Prøv at ligge en 5 sutter ind til barnet. Det virkede her nu vågner hun som regel kun meget sjældent hvsi hun ikke kan finde sutten Herhjemme tage jeg vores pige om hverdagen og kæresten tager hende i weekenden altså nætterne det fungerer rigtig fint. vi har også haft perioder med at hun var utryg og græd. He gjorde vi det samme hver gang, altså minus underholdning, men sad ved hende, aede hende, evt. Sad jeg lidt med hende til hun halv sov, men aldrig sov helt for hun skal vide hun bliver lagt fra en igen så hun ik bliver bange når hun vågner og igne er i sengen.Kan du ik bede kæretsen børste tænder efter røg turen? Ellerevt. Have frisk bolcher i lomme. Køb evt. Dem til ham med et lille hjerte vedhæftet, sådet bliver en sød omtanke. Evt. Med en note dersiger:jeg vil så gerne kunne kysse dig fordi jeg elaker dig derdor vil du ik være en skat attage et bolche når du har røget Måske det kan virke.Ang. Tøjet så lad det ligge og så må han samle det op når han kommer hjem. Han vil nok ret hurtigt blive træt af at du stårog kigger på at han får tingene gjort, athan forhåbentlig rethurtigt vil gøre deuden at du skal sige det

Anmeld

11. oktober 2011

Preghiera

Anonym skriver:

Det var en super god ide lige at bruge 30 min 1 gang om ugen til lige at snakke ugen igennem.. Det vil jeg foreslå.

Det gør jeg i hvert fald... haha, og vi har ikke egnag børn endnu vi er kun lige begyndt på PB Men allerede nu er det vigtigt (vi havde lige et mega skænderi forleden fordi vi gik fejl af hinanden... længere historie, men hans måde at forberede PB er ved økonomi og praktiske ting og jeg vil jo bare gerne hygge-snakke om navne, tøj osv... Og når jeg så kommer og er helt vildt glad for en bestemt barnevogn så svarer han med "ja, men nu skal også liiiige passe på med de penge, ikk" Jeg flegnede TOTALT!... så der havde vi en snak sammen om det. Den stakkels mand prøver jo at være forsørger og forsikre mig men det var bare ikke DET jeg vil snakke om... men det anede han jo ikke.)

SÅ snak sammen Og husk husk husk at være i godt humør når du bringer det op. Og husk at spørge så han hører at det er for hans skyld. Ellers ender det med at han opfatter det som "nu skal vi to snakke om hvordan du kan lave noget mere herhjemme" - og DET vil ingen høre på.

Håber ikke jeg har plapret for meget nu - men sig endelig til hvis jeg kan hjælpe

Anmeld

12. oktober 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

måske det i bund og grund handler om at jeg selv er druknet i alt det her familie tam tam og jeg egentlig bør finde frem til ting der gør mig glad først. Så kommer gnisten måske tilbage helt automatisk?

Jeg ttror I skal give det en chance og vente og se. For jeg tror bestemt at gnisten sagtens kan komme igen, hvis I arbejder for det, når hverdagen igen bliver lidt lettere!

Når de basale behov ikke er opfyldt, er overskudet til nærvær, sec og at føle kærlighed ikke nødvendigvis til stede. Men det betyder ikke, at den ikke findes og kan vækkes til live igen, når disse behov igen bliver opfyldt.

Knus

Anmeld

12. oktober 2011

patella

MorDk skriver:

Måske familierådgivning er vejen frem?!

Vi har været til familierådgivning... og det hjalp virkelig meget (troede ikke det ville gavne - MEN det gjorde det altså)

Man burde gå til familierådgivning et par gang om året - også selvom der ikke er noget galt. Man aflevere jo også sin bil til service selvom der ikke er noget galt... for at sikre at bilen holder MANGE år frem!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.