Anonym skriver:
jeg er simpelthen så træt af min kæreste. Nu har vi snart ikke sovet en igennem i 13 mdr og det tærer så hårdt på forholdet.. Det er så hårdt!
Når han står op om natten med den lille så er han irriteret, skælder ud, kommer med spydige kommentar og sukker. Det samme sker når han er den der står tidligt op om morgenen.
Det er som om der ikke er mere forhold tilbage - vi laver aldrig noget, har ikke mulighed for pasning så vi kunne lave noget sammen og jeg går stadig hjemme på forlænget barselsorlov.
Han laver ikke det store herhjemme - selvom han altid har hjulpet meget til. Nu er det måske kun opvasken han giver en hånd med til. Ellers skal jeg bede ham om tingene!+ Hvis jeg en sjældent gang tager ud med nogle veninder kommer jeg hjem til det jeg efterlod - hvorimod hvis han tager ud så sørger jeg for at her er pænt og ryddeligt når han kommer hjem.
Jeg er bare så træt....
Tal sammen og lyt lyt lyt!!! Og lav klare aftaler om forventninger til alt det praktiske. Selvfølgelig et kompromis, som fungerer for jer begge! Det kan fx. godt være at din kæreste har brug for at få lov til at være alene og slappe af, når du er ude med veninderne og jeres barn er lagt. Sådan har jeg det selv, og så må opvask være opvask og rod være rod. Det kan være, at det er vigtigt for ham med dette frirum for at lade op imellem alle de hårde nætter, tidligere morgener, den dårlige stemning osv.
Men aftal at I bliver sammen og kæmper til jeres barn er 3 år gammelt! Det ER hårdt for parforholdet at få børn, og søvn, som jo er et af de basale behov, er noget vi ikke kan være i underskud af i længere perioder, uden at det påvirker humøret og dermed samspillet imellem en.
Men det hjælper at sætte sig ned om aftenen og lytte til hinanden, holde om hinanden, holde i hånden eller hvad I nu har lyst til. For at nå hinanden igen!
Hold ud, hæng i 
Anmeld