Anonym skriver:
jeg har ikke lyst til at være tæt ved ham, jeg synes han stinker af røg og dårlig ånde.
2 år mere sådan her, det dur ikke.. Hvis tingene ikke bliver bedre så må det være slut..
Han tager mig ikke seriøst når jeg fortæller ham at jeg føler tingene er kørt lidt af sporet.
Hvad angår rodet så er det jo bare mig den hænger på når jeg kommer hjem, det synes jeg ikke er fair eftersom at de ting bliver ordnet når han er ude.! F.eks. madpakker og opvask. Jeg har været ude 3 gange på 13 mdr, så det er ikke noget der sker ofte.
Det var skam ikke for at træde på dig eller være ond. Tværtimod - det var for at give dig nogle gode reskaber, som vi selv har fået som par, for at hjælpe dig 
Han kan godt lave madpakker og eventuelle andre nødvendige ting, når du ikke er hjemme, og i dagligdagen generelt! Men det gør jo ikke noget, at der roder indimellem eller opvasken står til dagen efter. Men så kan han selv tage den den efterfølgende dag, så du ikke skal føle, at du kommer hjem til en masse husligt arbejde, når du har været ude!
Jeg kan godt sætte mig ind i din følelse af ikke at have lyst til at være tæt på ham. Sådan har jeg selv haft det engang. Det sker, når man kommer for langt fra hinanden rent følelsesmæssigt. Når der går hverdag og rutiner i det hele. Så kommer fx. røglugt osv. til at fylde endnu mere.
Så det handler om at finde frem til problemet, som ligger under alle de ovenliggende emner som småirritationer, manglende lyst til nærvær, irritation eller hvordan I nu oplever det hos jer.
Og det kan være smadder svært at finde ud af alene, hvis det er kommet lidt for langt ud. Og så kan parterapi altså være GENIALT! Det er ikke en faliterklæring, jeg synes omvendt, at man skylder sine børn at prøve alt hvad man kan og tage imod den hjælp man kan få!
Jeg ved godt det er rigtig hårdt at stå i - tro mig! Men man får ikke mere søvn af at gå fra hinanden. Det er stadig hårdt at have børn, og det er sandsynligvis også hårdt med en anden mand.
Men får i hjælp, og din kæreste ikke er åben for forandringer eller slet ikke vil tage imod hjælp, så skal du selvfølgelig ikke blive i noget, som du føler dig ulykkelig i. Det er der ingen som skal byde sig selv!
Jeg håber I begge har lyst til at gøre en indsats, for så kan det blive rigtig godt, men jeg er helt klar over, at du på ingen måde kan tage kampen alene