udslæt på venstre kind- hvad er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Maja88

nu har jeg læst hele tråden og det ser da allerede meget bedre ud.

men til en anden gang hvis det er så brug til arpen:

blød det op med babyolie/madolie og så kør en babytandbørste rundt i bløde cirkler. brug derefter tættekammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

sasha73

Maja88 skriver:

nu har jeg læst hele tråden og det ser da allerede meget bedre ud.

men til en anden gang hvis det er så brug til arpen:

blød det op med babyolie/madolie og så kør en babytandbørste rundt i bløde cirkler. brug derefter tættekammen

problemet var, at arpen ikke var så slem i starten. hans hoved lugtede lidt, men der var ingen skæl, så jeg havde ikke forventet, at det ville udvikle sig sådan. det hele startede med udslæt i kinden. 

Anmeld

22. november 2011

sasha73

arpen startede at genere ham i fredags aften og i lørdags så det sådan ud og vi fik ikke meget søvn, fordi han tudede og kløede sig næsten hele natten. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. november 2011

Maja88

sasha73 skriver:

problemet var, at arpen ikke var så slem i starten. hans hoved lugtede lidt, men der var ingen skæl, så jeg havde ikke forventet, at det ville udvikle sig sådan. det hele startede med udslæt i kinden. 

nej kunne jeg forstå på det hele, men så ved du det da til en anden gang

Anmeld

22. november 2011

SussieThyssen

sasha73 skriver:

ja, det var det første jeg gjorde- olie og tætkam. derefter købte jeg Avene peditril gel (cradle cap gel), men det hjælp ikke rigtigt. der kom mere og mere arp med kløe.

jeg er så glad for den anden shampoo, Ducray Kelual. den kan jeg varmt anbefale til dem med for meget arp. den er også til skæl hos voksne, fordi den dræber svampen Malassezia, som er skylden for denne tilstand. 

jeg synes den ligner Ringorm, fordi det er også en slags svamp, der er skyld i det.  

Hvis de er hårdt angrebet af arp..så kan man kæmpe utroligt længe med det. Man må bare blive ved og ved med at kæmme til man er til bunds i skidtet.

Bad evt de sårede områder med lunken kamillete i stedet for vand..det heler og desinficerer og lad det så lufttørre.
Super godt med den shampoo. 

Anmeld

22. november 2011

sasha73

SussieThyssen skriver:

Hvis de er hårdt angrebet af arp..så kan man kæmpe utroligt længe med det. Man må bare blive ved og ved med at kæmme til man er til bunds i skidtet.

Bad evt de sårede områder med lunken kamillete i stedet for vand..det heler og desinficerer og lad det så lufttørre.
Super godt med den shampoo. 

tak for rådet! jeg børster ham mens jeg ammer 

Anmeld

24. marts 2012

Mussen2

sasha73 skriver:

tak for rådet! jeg børster ham mens jeg ammer 

Hvordan gik det med det skæleksem? Mistænker min søn for at have det samme nemlig...

Anmeld

6. august 2012

sasha73

nu har han ikke skæleksem mere. vi brugte hormoncreme til sidst, men den hjalp.

men han fik børneeksem derefter nu er han næsten fri for den. der kommer kun lidt udslæt i ansigtet når der bryder nye tænder frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.