udslæt på venstre kind- hvad er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2011

Moar2011

jeg ville smutte forbi lægen med ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

sasha73

Jeg købte Aderma exomega creme, men det hjælper ikke. Først havde han kun lidt udslæt  på kinden, nu er der på begge sider og ikke kun lidt :-( 

I de sidste 2 dage har jeg brugt vaselin og det ser bedre ud. Jeg har bestilt tid til på mandag, så jeg håber jeg får en henvisning til hudlæge og jeg behøves ikke at gætte hvad det er ... 

Men tak til alle jer, der har skrevet! 

Anmeld

18. november 2011

SussieThyssen

sasha73 skriver:

Ben, Sussie! Jeg tænkte også på ringorm, fordi hvis det var ekzem, så ville den fede creme hjælpe lidt, men det gør den ikke :-( Vi har 2 Pomerania hunde. De kommer ikke tæt på babyen, men deres hår flyver alle steder, så det kan være det.. Jeg hører på mandag hvad lægen siger til det. 

Michael har  også fået arp og alt muligt

Det er ikke hårene fra hundene, der smitter, men derimod de svampesporer man fx kan få under fingerneglene når man klør hundene, der skal så uendeligt lidt til, så smitter det bare fra dyr til menneske.

Så ja..rigtig god ide at se at komme til lægen.

Grunden til at jeg tænker ringorm er aftegningerne som er som en gullig cirkel her og der, og det er typisk ringorm.
Jeg synes ikke du skal vente til mandag..jo længere der går, jo sværere er det at få has på, og det kan faktisk efterlade ar.
jeg fik en ringorm på mit ene lår som 8 årig og jeg har stadig arret, ca dobbelt så stort som en 5'er.
Held og lykke med det.

Anmeld

18. november 2011

TaAsJu

Syntes bestemt også du burde banke i bordet cd din læge og få den henvisning for det ligner på ingen måde homon knopper... God bedring til ham

Anmeld

22. november 2011

sasha73

Hej, piger!

Igår fik jeg endeligt en henvisning til hudlæge. I mellemtiden  havde jeg fundet en artikel om arp, fordi Michaels hoved var blevet helt dækket af det og han kunne ikke rigtig sove pga kløe. En moder havde det samme problem, hvor der også var udslæt  hendes babys kinder og knopper på kroppen. Lægen havde stillet diagnosen: Skæleksem. Har i hørt om det? Det er åbenbart det Michael har. Søndag morgen købte jeg  en special shampoo, som lægen fra artiklen havde anbefalet, og mandagen så hans hud helt anderledes ud! I dag da jeg kom til hudlægen og fortalte ham om symptomerne og deruden shampoo har hjulpet, sagde han, at det var Skæleksem :-) den hedder også Seboreisk dermatitis. 

Nu skal jeg bruge den shampoo ( Ducray Kélual hedder den) i 1 uge og skal derefter smøre Michaels ansigt med fugtgivende creme.  Skal se hudlægen igen i næste uge.

Jeg er meget glad for, at det ikke er ringorm. Så hundene kan sove roligt nu :-) 

Anmeld

22. november 2011

sasha73

http://www.mama.dk/sitecore/content/websites/mama,-d-,dk/Forside/Baby/Fysik/arpen.aspx

Anmeld

22. november 2011

sasha73

Jeg glemte at nævne, at Michael havde fået udslæt også bag venstre øre; det ene ben og knopper på armene. Jeg bruger den Ducray Kélual shampoo alle steder i 3 min .

Anmeld

22. november 2011

SussieThyssen

Godt det ikke var ringorm.

Har aldrig hørt om det der skæleksem, men man skal lære noget nyt hver dag

Godt det ser ud til at hjælpe.

Arpen friserer du ud med en tættekam, du køber på apoteket.
Men det har du sikkert fået at vide.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. november 2011

sasha73

SussieThyssen skriver:

Godt det ikke var ringorm.

Har aldrig hørt om det der skæleksem, men man skal lære noget nyt hver dag

Godt det ser ud til at hjælpe.

Arpen friserer du ud med en tættekam, du køber på apoteket.
Men det har du sikkert fået at vide.

Kærligst
Sussie

ja, det var det første jeg gjorde- olie og tætkam. derefter købte jeg Avene peditril gel (cradle cap gel), men det hjælp ikke rigtigt. der kom mere og mere arp med kløe.

jeg er så glad for den anden shampoo, Ducray Kelual. den kan jeg varmt anbefale til dem med for meget arp. den er også til skæl hos voksne, fordi den dræber svampen Malassezia, som er skylden for denne tilstand. 

jeg synes den ligner Ringorm, fordi det er også en slags svamp, der er skyld i det.  

Anmeld

22. november 2011

sasha73

sådan ser det ud nu

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.