udslæt på venstre kind- hvad er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2011

SussieThyssen

sasha73 skriver:

min søn på 2 måneder er blevet meget rød i kinden. han havde noget udslæt også i første måned, men den her er lidt voldsomt, synes jeg. min læge mener, at det er hormonknopper og jeg kan evt bruge en fed creme og ikke andet, og at de vil forsvinde af sigselv. men jeg er nu lidt bekymret fordi min søn har haft dem i lang tid nu-lidt over 2 uger- og det ser ikke ud til at blive bedre. 

er der nogle der har haft noget lignende og hvad kan man gøre for at hele det?

Hvis jeg skal være helt ærlig..så ligner det ringorm.
Har I dyr? Eller været hos nogen med dyr?

Så ned til lægen igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Gaia

Jeg tænker børneeksem eller bare alm. Eksem der muligvis kunne være inficeret, derfor det let gulig farve. Ligner det vintereksem vores datter havde sidste år og der hjalp pencillin og cream. Pencillinen fik vi egentlig til noget andet, men vupti så tog det også eksemet fordi dette var inficeret, så cream hjalp ikke alene. Nu ved vi så hun skal have bakterie dræbende cream på, hvis hun igen får eksem der bliver inficeret.  

Anmeld

17. november 2011

Munder

Det ligner rigtig meget det Andrea havde, da hun var lille. Det var noget tørhudirritatition/børneeksem. Vi skulle smøre hende med fedtet creme. 

Det gik væk efter et par måneder.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. november 2011

sasha73

Ben, Sussie! Jeg tænkte også på ringorm, fordi hvis det var ekzem, så ville den fede creme hjælpe lidt, men det gør den ikke :-( Vi har 2 Pomerania hunde. De kommer ikke tæt på babyen, men deres hår flyver alle steder, så det kan være det.. Jeg hører på mandag hvad lægen siger til det. 

Michael har  også fået arp og alt muligt

Anmeld

17. november 2011

Chris86

SussieThyssen skriver:

Hvis jeg skal være helt ærlig..så ligner det ringorm.
Har I dyr? Eller været hos nogen med dyr?

Så ned til lægen igen.

Kærligst
Sussie

Det var faktisk også min første tanke

Anmeld

17. november 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
sasha73 skriver:

en lille opdatering: har nu 2 gange bedt min læge omm henvisning til hudælæge, men hun mener ikke det er nødvendigt..udslæt har sprædt sig nu og han har det på begge kinder :-( 

jeg har igen bestilt tid til lægen og håber jeg får den henvisning til hudlægen, fordi Michaels ansigt er simpelthen så grimt sådan... den Aderma creme som jeg bruger hjælper ikke. jeg har stopppet den nu og bruger vaselin i stedet for.

Du SKAL til hudlæge med ham. det ligner børneeksem min søn lider selv af det. Hvad f... er det for en lorte læge du har  

Anmeld

17. november 2011

kirsti

det ser ud som da vores datter fik konstateret børneeksem...

den låner jeg, noah havde det en del som lille især på denne årstid og der kunne sagtens gå noget tid før det forsvandt. Vi fik noget specielt creme ved lægen vi smurte med

Anmeld

17. november 2011

Mimic

sasha73 skriver:

en lille opdatering: har nu 2 gange bedt min læge omm henvisning til hudælæge, men hun mener ikke det er nødvendigt..udslæt har sprædt sig nu og han har det på begge kinder :-( 

jeg har igen bestilt tid til lægen og håber jeg får den henvisning til hudlægen, fordi Michaels ansigt er simpelthen så grimt sådan... den Aderma creme som jeg bruger hjælper ikke. jeg har stopppet den nu og bruger vaselin i stedet for.

det ligner rigtigt meget min datters børneeksem... et godt råd, gå på apoteket og køb Aderma fedtcreme eller Aderma creme (ikke lotion, den indeholder for meget vand og tørrer det mere ud) og køb også den der hedder physiogel (den rød/grå) den er rigtig god til de områder der er hårdest ramt og aderma er god til hele kroppen, for at undgå, at det tørrer yderligere ud, børn med børneeksem har lettere ved at få tør hud og det kan aderma afhjælpe...

Anmeld

17. november 2011

Simon's moar <3

sasha73 skriver:

Stakkels lille mand da :/
Hvilken creme bruger I?
Simon har haft meget sart hud, og da jeg skulle bruge en fed creme til ham, skulle jeg gå på apoteket og købe en Marselisborg creme.. Den er dyr, mener jeg gav omkring 100 kr. for ½ kg creme..

Anmeld

17. november 2011

Simon's moar <3

sasha73 skriver:

Ben, Sussie! Jeg tænkte også på ringorm, fordi hvis det var ekzem, så ville den fede creme hjælpe lidt, men det gør den ikke :-( Vi har 2 Pomerania hunde. De kommer ikke tæt på babyen, men deres hår flyver alle steder, så det kan være det.. Jeg hører på mandag hvad lægen siger til det. 

Michael har  også fået arp og alt muligt

Hvis det er ringorm, som Simon også har haft, så vil jeg gerne anbefale en creme.. MEN, jeg kan simpelthen ikke huske hvad den hedder.. Noget med Ben et eller andet.. Den koster vist 34 - 40 kr., for den lille..
Som huslægen sagde til mig ; du skal tænke på det som en ildebrænd.. Hold det nede, og hvis der er det mindste tegn på det starter igen, så på med noget creme !  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.