Hvad skal vi have med på rejse til en på 1 1/2 år? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2011

Nemesis

Mette. skriver:

Hun er normalt meget meget svær at få til at sove når hun ikke er i sin tremmeseng eller barnevogn hvor hun er lukket lidt inde. Hun har simpelthen så meget krudt bagi, at det slet ikke går at sove i mine arme eller lignende, men jeg håber hun til sidst bliver så træt hun alligevel må overgive sig, ellers bliver det godt nok et langt døgn.

Jeg har hørt flere sige det med tidsforskellen, så det håber jeg. Vi kommer jo til kansas om aftenen der og der er vi alle forhåbentligt så trætte at vi kan sove til næste morgen så vi kommer nogenlunde ind i deres rytme. Hvordan har din datter taget det? Har hun været vågen halvdelen af natten, eller hurtig vendt sig?

Vi har hendes klapvogn med med voksi-pose også hendes babydyne + pude, så hun kan putte med den i flyveren. Vi ved endnu ikke må sæderne, ringede til flyselskabet (Finnair), men de er forbeholdt til børn under 9 måneder, så det er kun hvis der ikke er fyldt op med dem, at vi får sæder med mere plads. Jeg håber virkelig. Hun vejer ikke engang 9 kg endnu, så hun burde jo snilt kunne sove i en af de der "vugger" så. Brugte i sådan en?

Igen tusind tak for dit svar, det er så dejligt at høre erfaringer fra nogen som har prøvet det samme. 

Både Sara og jonas har været nemme at have med. Sara sov i en af de der vugger..og hun sov hele vejen og skulle vækkes da vi skulle lande.

Hun var slet ikke mærket af tidsforskellen overhovedet.
jonas vågnede ret tidligt den første morgen, men det var okay, vi lå så og puttede og han så lidt tegnefilm mens vi andre blundede lidt mere.

tidligt i seng samme aften for os alle og så var vi på den ny tid.

Jeg har så også haft valgt nogle flyvninger som rimeligtvis passede ind i sovetider også selvom de har kostet lidt mere.

Det er ret hårdt at have dem på skødet/i armene når de skal sove, for man får ikke rigtig selv sovet, så sats på at flyet ikke er helt booket så hun kan få et sæde, det giver rigtig meget når der skal spises og leges.

Frugt..æble og banan har også været godt at have med..og kiks/knækbrød. Men er det ikke spist når i lander i NY må i smide det ud, da man vist ikke må have det med ind i landet..altså frugten.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Mette.

ladydan1 skriver:

Både Sara og jonas har været nemme at have med. Sara sov i en af de der vugger..og hun sov hele vejen og skulle vækkes da vi skulle lande.

Hun var slet ikke mærket af tidsforskellen overhovedet.
jonas vågnede ret tidligt den første morgen, men det var okay, vi lå så og puttede og han så lidt tegnefilm mens vi andre blundede lidt mere.

tidligt i seng samme aften for os alle og så var vi på den ny tid.

Jeg har så også haft valgt nogle flyvninger som rimeligtvis passede ind i sovetider også selvom de har kostet lidt mere.

Det er ret hårdt at have dem på skødet/i armene når de skal sove, for man får ikke rigtig selv sovet, så sats på at flyet ikke er helt booket så hun kan få et sæde, det giver rigtig meget når der skal spises og leges.

Frugt..æble og banan har også været godt at have med..og kiks/knækbrød. Men er det ikke spist når i lander i NY må i smide det ud, da man vist ikke må have det med ind i landet..altså frugten.

:-) Sisse

Det lyder jo ret nemt når man læser hvordan det er gået for jer. Jeg håber Emilie tager det i lige så "stiv arm". - og der er en ekstra plads eller en vugge ledig til hende, det ville hjælpe ret meget, nok så vi alle kan få lidt søvn.

Jeg har købt sådan nogle frugtposer, som skulle holde det frisk længere, kiks og andre små lækkerier også pølsehorn, så håber jeg vi klare den, for udover slik og den slags, skal alt ud i NY, de vil slet ikke have brød og frugt og den slags ind. Heldgivis er der ikke så lang vej igen når vi når dertil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.