Mette. skriver:
Hej Sisse,
Tusind tak for dit fine svar.
Vi skal allerede her fra Århus kl. 4 om morgene og har første flyvning lidt over 6. Derefter går der faktisk et helt døgn, eller vi er fremme i Kansas kl. 5 dansk tid næste morgen. Så jeg ved ikke helt hvordan det skal gå, for hun skal jo faktisk have en hel nattesøvn mens vi er skiftevis i luften og i lufthavne.
Da vi skal til kansas, som ikke er en international lufthavn, skal vi Helsinki- NY, NY-Kansas, så der bliver nogle lange timer vi skal vente mellem flyvningerne også, heldigvis kan vi da bevæge os frit når vi er på jorden og det trøster mig lidt ,at den længste flyvning er 6-7 timer fra Helsinki til NY.
Vi har som sagt købt nogle små poser vingummi og smarties, hun har fået det enkle gange, og nej, det er ikke sundt, men vi synes det er fint sammen med frugt, rosiner og kiks i sådan et tilfælde som dette, som du også skriver. 
Jeg havde ikke tænkte på farver og papir, god ide.
hun plejer godt at kunne lide at tegne, så det er da en god beskæftigelse. Jeg håber bare folk ikke bliver for trætte af vi nok kommer til at gå frem og tilbage nogen gange i løbet af en tur. Jeg havde slet ikke tænkte tanken der måske ikk er mad til hende, det må jeg lige undersøge, godt du skrev det! 
Med tid i div. lufthavne hvor der kan afreageres lidt så er det "kun" et spørgsmål om hun får søvn nok eller ender med at bliver overtræt.
Men en god lang lur /nattesøvn på vej til NY vil være rigtig godt og så må i jo tage den derfra.
Min erfaring siger, at tidsforskellen er nemmere derover end hjem.
Små pixibøger, eller de små tykke pegebøger, har også været et hit her og så rendte Sara selv op og ned af gangen da vi fløj så jeg ikke fyldte så meget :-) Så hentede jeg hende når hun endte på første klasse :-)
Vi havde også taget hendes babydyne med, så der kunne puttes.
Ved du om i har fået babypladser?? altså pladser med mere plads og hvor man kan få babyseng til at hænge på væggen?+
Da vi fløj i marts var vægtgrænsen 11 kg for en babyseng, så hvis hun er større end det så er det "kun" ekstra benplads i får, men der kan hun så sidde på gulvet og lege og min sov da hele vejen over på sin dyne på gulvet.
:-) Sisse