Hvad skal vi have med på rejse til en på 1 1/2 år? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2011

Mette.

ladydan1 skriver:

Ved du om der er mad med til hende??

Har oplevet flere langdistanceflyvninger at der IKKE er mad til dem uden eget sæde.

Så mad, som er nemt og som hun kan li. kiks har jeg altid haft med. blocher/karameller til start og landing for trykket (ja jeg ved godt det er usundt men hellere det end en skrigende pige)

Frugt, i frugtposer så det holder sig lækkert.

Nu ved jeg ikke hvordan i skal flyve ifht jeres dagsrytme. men her har det passet rimeligt med op i luften, mad/drikker der kom rundt og så var det sovetid. og så er det spisetid igen, tid til at tulle rundt i flyet og så mad, lidt hygge med en bog, at tegne(ja også selvom man kun er 1&frac12 og så er det faktisk gået rigtig fint.

Har fløjet til både californien med en på den alder og i marts til indonesien en tur på 21 timer med Sara på den alder.

:-) Sisse

Hej Sisse,

Tusind tak for dit fine svar. Vi skal allerede her fra Århus kl. 4 om morgene og har første flyvning lidt over 6. Derefter går der faktisk et helt døgn, eller vi er fremme i Kansas kl. 5 dansk tid næste morgen. Så jeg ved ikke helt hvordan det skal gå, for hun skal jo faktisk have en hel nattesøvn mens vi er skiftevis i luften og i lufthavne.

Da vi skal til kansas, som ikke er en international lufthavn, skal vi Helsinki- NY, NY-Kansas, så der bliver nogle lange timer vi skal vente mellem flyvningerne også, heldigvis kan vi da bevæge os frit når vi er på jorden og det trøster mig lidt ,at den længste flyvning er 6-7 timer fra Helsinki til NY.

Vi har som sagt købt nogle små poser vingummi og smarties, hun har fået det enkle gange, og nej, det er ikke sundt, men vi synes det er fint sammen med frugt, rosiner og kiks i sådan et tilfælde som dette, som du også skriver.

Jeg havde ikke tænkte på farver og papir, god ide. hun plejer godt at kunne lide at tegne, så det er da en god beskæftigelse. Jeg håber bare folk ikke bliver for trætte af vi nok kommer til at gå frem og tilbage nogen gange i løbet af en tur. Jeg havde slet ikke tænkte tanken der måske ikk er mad til hende, det må jeg lige undersøge, godt du skrev det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Mette.

Mussen2 skriver:

Vi har haftr glæde af vores iphone med børnemusik og diverse børnespil

Hende dyne og diverse små gaver, som kan gives hen over turen (indeholder små rosin pakker, nyt legetøj etc.)

God tur

Vi har lagt nogle film med dyr ind på computeren, da vi ikke ejer smartphones eller ipad, så jeg håber det kan gå. Det plejer hun kan lide.

Tusind tak for svar.

Anmeld

11. oktober 2011

Mette.

heidi30 skriver:

Hej,

undskyld jeg blander mig. Men jeg skal faktisk flyve med Malte på søndag til England, så ikke en lang tur men er lidt nervøs alligevel.

Jeg har købt nogle ørepropper på apoteket, så skulle gøre et eller andet så de små ikke får propper i ørene.

Måske har jeg misforstået noget, men må man tage mad med op i flyveren, altså have det med i håndbaggagen?

Vh. Heidi

JA, du må gerne have mad med - det eneste du ikke må have med er fyldende væske. Så drikkevare, må du købe når i er gået igennem security.

Vi har fløjet ofte, og det eneste "problem" er når vi når USA, så skal det meste ud, da man ikke må tage frugt og den salgs med ind i landet, men til England skulle der ikke blive nogle problemer. Rigtig god tur, håber også i får en god flyvning.

Anmeld

11. oktober 2011

Nina Amelia

Jeg følger lige lidt med hos dig da vi har en 5 timers flyvetur foran os til december hvor vores datter også vil være halvandet år

Håber at i får en super tur derover med venlige og forstående medpassagerer

Anmeld

11. oktober 2011

Mette.

Nina Amelia skriver:

Jeg følger lige lidt med hos dig da vi har en 5 timers flyvetur foran os til december hvor vores datter også vil være halvandet år

Håber at i får en super tur derover med venlige og forstående medpassagerer

Gør endelig det. Alle tips er vist guld værd i en sådan situation her.

Og tak, jeg håber i også får en god tur til december.

Anmeld

11. oktober 2011

Nina Amelia

Mette. skriver:

Gør endelig det. Alle tips er vist guld værd i en sådan situation her.

Og tak, jeg håber i også får en god tur til december.

Ja, gode råd kan man aldrig få nok af fra dem der har prøvet det
Og mange tak

Anmeld

11. oktober 2011

Nemesis

Mette. skriver:

Hej Sisse,

Tusind tak for dit fine svar. Vi skal allerede her fra Århus kl. 4 om morgene og har første flyvning lidt over 6. Derefter går der faktisk et helt døgn, eller vi er fremme i Kansas kl. 5 dansk tid næste morgen. Så jeg ved ikke helt hvordan det skal gå, for hun skal jo faktisk have en hel nattesøvn mens vi er skiftevis i luften og i lufthavne.

Da vi skal til kansas, som ikke er en international lufthavn, skal vi Helsinki- NY, NY-Kansas, så der bliver nogle lange timer vi skal vente mellem flyvningerne også, heldigvis kan vi da bevæge os frit når vi er på jorden og det trøster mig lidt ,at den længste flyvning er 6-7 timer fra Helsinki til NY.

Vi har som sagt købt nogle små poser vingummi og smarties, hun har fået det enkle gange, og nej, det er ikke sundt, men vi synes det er fint sammen med frugt, rosiner og kiks i sådan et tilfælde som dette, som du også skriver.

Jeg havde ikke tænkte på farver og papir, god ide. hun plejer godt at kunne lide at tegne, så det er da en god beskæftigelse. Jeg håber bare folk ikke bliver for trætte af vi nok kommer til at gå frem og tilbage nogen gange i løbet af en tur. Jeg havde slet ikke tænkte tanken der måske ikk er mad til hende, det må jeg lige undersøge, godt du skrev det!

Med tid i div. lufthavne hvor der kan afreageres lidt så er det "kun" et spørgsmål om hun får søvn nok eller ender med at bliver overtræt.

Men en god lang lur /nattesøvn på vej til NY vil være rigtig godt og så må i jo tage den derfra.

Min erfaring siger, at tidsforskellen er nemmere derover end hjem.

Små pixibøger, eller de små tykke pegebøger, har også været et hit her og så rendte Sara selv op og ned af gangen da vi fløj så jeg ikke fyldte så meget :-) Så hentede jeg hende når hun endte på første klasse :-)

Vi havde også taget hendes babydyne med, så der kunne puttes.
Ved du om i har fået babypladser?? altså pladser med mere plads og hvor man kan få babyseng til at hænge på væggen?+
Da vi fløj i marts var vægtgrænsen 11 kg for en babyseng, så hvis hun er større end det så er det "kun" ekstra benplads i får, men der kan hun så sidde på gulvet og lege og min sov da hele vejen over på sin dyne på gulvet.

Anmeld

11. oktober 2011

Mette.

ladydan1 skriver:

Med tid i div. lufthavne hvor der kan afreageres lidt så er det "kun" et spørgsmål om hun får søvn nok eller ender med at bliver overtræt.

Men en god lang lur /nattesøvn på vej til NY vil være rigtig godt og så må i jo tage den derfra.

Min erfaring siger, at tidsforskellen er nemmere derover end hjem.

Små pixibøger, eller de små tykke pegebøger, har også været et hit her og så rendte Sara selv op og ned af gangen da vi fløj så jeg ikke fyldte så meget :-) Så hentede jeg hende når hun endte på første klasse :-)

Vi havde også taget hendes babydyne med, så der kunne puttes.
Ved du om i har fået babypladser?? altså pladser med mere plads og hvor man kan få babyseng til at hænge på væggen?+
Da vi fløj i marts var vægtgrænsen 11 kg for en babyseng, så hvis hun er større end det så er det "kun" ekstra benplads i får, men der kan hun så sidde på gulvet og lege og min sov da hele vejen over på sin dyne på gulvet.

Hun er normalt meget meget svær at få til at sove når hun ikke er i sin tremmeseng eller barnevogn hvor hun er lukket lidt inde. Hun har simpelthen så meget krudt bagi, at det slet ikke går at sove i mine arme eller lignende, men jeg håber hun til sidst bliver så træt hun alligevel må overgive sig, ellers bliver det godt nok et langt døgn.

Jeg har hørt flere sige det med tidsforskellen, så det håber jeg. Vi kommer jo til kansas om aftenen der og der er vi alle forhåbentligt så trætte at vi kan sove til næste morgen så vi kommer nogenlunde ind i deres rytme. Hvordan har din datter taget det? Har hun været vågen halvdelen af natten, eller hurtig vendt sig?

Vi har hendes klapvogn med med voksi-pose også hendes babydyne + pude, så hun kan putte med den i flyveren. Vi ved endnu ikke må sæderne, ringede til flyselskabet (Finnair), men de er forbeholdt til børn under 9 måneder, så det er kun hvis der ikke er fyldt op med dem, at vi får sæder med mere plads. Jeg håber virkelig. Hun vejer ikke engang 9 kg endnu, så hun burde jo snilt kunne sove i en af de der "vugger" så. Brugte i sådan en?

Igen tusind tak for dit svar, det er så dejligt at høre erfaringer fra nogen som har prøvet det samme. 

Anmeld

11. oktober 2011

LauraLW

Mette. skriver:

Jo, jeg er klar over det med væske, det var mest for at vi kunne fylde over i den, hvis hun nu hellere vil drikke af den under start og landing. Men tak.

Hun har alt for meget krudt bagi til tegnefilm, det har aldrig sagt hende noget, men jeg håber hun kan fange lidt interesse for det,nu hvor hun tvunget skal sidde mere eller mindre stille så mange timer. Vi har været afsted mange gange før, men første gang med hende, så jeg er godt nok spændt.  TAk for svar. 

Nu har jeg ikke læst hele tråden - men jeg har fået at vide at man godt må have mad og drikke med til børn under 2 år.

De har nemlig ikke ret til sæde (med mindre du betaler for det) eller mad etc, så derfor må man godt have mad med til dem.

Jeg ville 100% undersøge det inden du pakker videre, for i det tilfælde kan du pakke en seriøs madpakke til hende og medbringe juice  og uåbnede vandflasker etc.

Derudover vil jeg anbefale bærbar dvdafspiller :-)

Anmeld

11. oktober 2011

Mette.

LauraLW skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden - men jeg har fået at vide at man godt må have mad og drikke med til børn under 2 år.

De har nemlig ikke ret til sæde (med mindre du betaler for det) eller mad etc, så derfor må man godt have mad med til dem.

Jeg ville 100% undersøge det inden du pakker videre, for i det tilfælde kan du pakke en seriøs madpakke til hende og medbringe juice  og uåbnede vandflasker etc.

Derudover vil jeg anbefale bærbar dvdafspiller :-)

Tusind tak for svar.

Mad må vi hvertfald have med, men væske er jeg ikke sikker på. Under alle omstændigheder kan vi jo købe det i lufthavnen, når vi er gået igennem security tjek.

Vi tager computeren med, med nogle film på, og ellers er der skærme i flyveren med film/tegnefilm, håber det for første gang kan fange opmærksomheden lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.