Hvad skal vi have med på rejse til en på 1 1/2 år? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2011

Lise

Mette. skriver:

Jo, det gør vi. Jeg synes bare ikke altid det er det bedste mad, og jeg tænkte hvis hun ikke vil have det, er det godt at have noget at supplere op med.

Jeg har købt små rosiner, frugtstænger, smarties i små pakker, riskiks og den slags, men det mætter jo ikke det vilde, så frugt og boller er nok en god ide. Hvordan tager dine unger det ellers? Jeg tænker meget på om hun bliver bange når vi letter og om hun bliver helt hys når hun skal sidde fastspændt ved os, indtil vi i hvertfald er højt nok i luften til vi kan spænde os fri. Tak for svar. 

Mine unger elsker at flyve. De græder aldrig om bord, så det er skønt. Jeg tror egentlig de færreste unger bliver bange når man letter - men der er da nogen der hyler op. Mine drenge har begge fløjet jævnligt fra de var spæde, så det er vist ligesom at tage bussen for dem

Rosiner mv er også en god ide - det plejer jeg også. Eller f.eks. tørrede tranebær eller frisk blåbær. Men husk ikke noget der sviner for meget, for det er eddermanemer bøvlet hvis ungen kaster med sagerne inde i flyet - believe me!!!  Det kan godt være at jeg trækker den med blåbærrene tilbage - kommer lige i tanke om en dame, der fik nogle pletter på sine bukser, da hun var den heldige vinder af pladsen ved siden af os

Stemmer i med pølsehorn og frikadeller. Det er nemt at have med, og nemt at spise i hånden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

Nemesis

Ved du om der er mad med til hende??

Har oplevet flere langdistanceflyvninger at der IKKE er mad til dem uden eget sæde.

Så mad, som er nemt og som hun kan li. kiks har jeg altid haft med. blocher/karameller til start og landing for trykket (ja jeg ved godt det er usundt men hellere det end en skrigende pige)

Frugt, i frugtposer så det holder sig lækkert.

Nu ved jeg ikke hvordan i skal flyve ifht jeres dagsrytme. men her har det passet rimeligt med op i luften, mad/drikker der kom rundt og så var det sovetid. og så er det spisetid igen, tid til at tulle rundt i flyet og så mad, lidt hygge med en bog, at tegne(ja også selvom man kun er 1½) og så er det faktisk gået rigtig fint.

Har fløjet til både californien med en på den alder og i marts til indonesien en tur på 21 timer med Sara på den alder.

:-) Sisse

Anmeld

10. oktober 2011

heidi30

Hej,

undskyld jeg blander mig. Men jeg skal faktisk flyve med Malte på søndag til England, så ikke en lang tur men er lidt nervøs alligevel.

Jeg har købt nogle ørepropper på apoteket, så skulle gøre et eller andet så de små ikke får propper i ørene.

Måske har jeg misforstået noget, men må man tage mad med op i flyveren, altså have det med i håndbaggagen?

Vh. Heidi

Anmeld

10. oktober 2011

Mussen2

Vi har haftr glæde af vores iphone med børnemusik og diverse børnespil

Hende dyne og diverse små gaver, som kan gives hen over turen (indeholder små rosin pakker, nyt legetøj etc.)

God tur

Anmeld

10. oktober 2011

Mussen2

heidi30 skriver:

Hej,

undskyld jeg blander mig. Men jeg skal faktisk flyve med Malte på søndag til England, så ikke en lang tur men er lidt nervøs alligevel.

Jeg har købt nogle ørepropper på apoteket, så skulle gøre et eller andet så de små ikke får propper i ørene.

Måske har jeg misforstået noget, men må man tage mad med op i flyveren, altså have det med i håndbaggagen?

Vh. Heidi

Babymad og drikke må man gerne tage med

Anmeld

10. oktober 2011

heidi30

Mussen2 skriver:

Babymad og drikke må man gerne tage med

Men hvis man tager frugt stykker, rosiner osv. er det jo ikke decideret baby mad?

Anmeld

10. oktober 2011

Lise

heidi30 skriver:

Men hvis man tager frugt stykker, rosiner osv. er det jo ikke decideret baby mad?

Jeg har altid håndbagagen fyldt med frugt, kiks og rosiner - det er der aldrig nogen der har kommenteret. Køber vand eller juice efter jeg er gået gennem security.

Anmeld

10. oktober 2011

Witt

Mette. skriver:

Hm, det er måske en god ide. Men fordi vi skal være afsted så lang tid, inden vi når mål, kan det nok kun gå i starten, for det skal jo holdes køligt.

Men tak for tippet, det vil jeg tage med til starten.

Ja nemlig, ville også være kedeligt at kun spise yogurt når det er sådan er lang rejse. Men jo, du kan faktisk få dem til at køle det, eller kan du i flyveren til Færøerne i hvert fald :p .. Man kan jo altid spørge ..

Så lidt da

Anmeld

10. oktober 2011

Mussen2

heidi30 skriver:

De gange vi har været afsted, har deslet ikke været strikse. Vi har haft vand, rosiner, boller etc med. Det er blevet accepteret.

Tror de er MEGET mere large, når der er helt små børn med.

Anmeld

11. oktober 2011

Mette.

Lise skriver:

Mine unger elsker at flyve. De græder aldrig om bord, så det er skønt. Jeg tror egentlig de færreste unger bliver bange når man letter - men der er da nogen der hyler op. Mine drenge har begge fløjet jævnligt fra de var spæde, så det er vist ligesom at tage bussen for dem

Rosiner mv er også en god ide - det plejer jeg også. Eller f.eks. tørrede tranebær eller frisk blåbær. Men husk ikke noget der sviner for meget, for det er eddermanemer bøvlet hvis ungen kaster med sagerne inde i flyet - believe me!!!  Det kan godt være at jeg trækker den med blåbærrene tilbage - kommer lige i tanke om en dame, der fik nogle pletter på sine bukser, da hun var den heldige vinder af pladsen ved siden af os

Stemmer i med pølsehorn og frikadeller. Det er nemt at have med, og nemt at spise i hånden.

Tusind tak fordi du tog dig tid til at svare.
Det beroliger mig en del at dine unger synes det er fint, jeg håber Emilie vil synes det samme og vi kan aktivere hende i de mange timer. Jeg vil lige vende en ekstra gang inden jeg pakker, for at være sikker på det ikke sviner for meget.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.