Selvfølgelig skal det ske for os!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2011

SussieThyssen

Suk!

Stakkels dig.

Helt ærligt..det er på tide I to søde mennesker sætter hælene i og holder op med at lade jer diktere af svigermonstret.

Snak tingene godt igennem med din mand og stil det op for ham, at hvis det nu var hans bedste kammerat, der blev behandlet sådan, hvad ville han så råde ham til?
Mon ikke han så kan indse, at den er helt gal.

Jeg synes I ganske enkelt skal blæse hele den "forbandede" familie et langt stykke og melde ud, at NU er det jeres tur. I kom først til mølle og så er der ikke mere diskussion.
Og så holder I den dåb med eller uden svigerskabet.
Det er jeres liv..I bestemmer. Sæt svigermor på plads, skip evt. kontakten i en periode...så kan hun vel lære det, og meld ud at nu gider I ikke mere pjat.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Først en krammer til dig

Hvor er det flot at du passer så godt på din søn og ikke lader din svigermonster bestemme hvordan din søn skal passes.

Enten så ville jeg beholde den dato som i har valgt. eller også ville jeg holde barnedåben før din svigerinde f.eks weekenden før.

Men det vigtigste er ,at invitationener kommer hurtigt ud så gæster for jeres invitation først med posten.

Anmeld

10. oktober 2011

Muhmi

Vores søn er født ca 1 måned før hans fætter.

Dvs at min svigerinde og jeg var gravid på samme tid.

Og siden vores børn blev født har der været problemer.

Min svigermor har valgt deres side.

Så da vi snakkede sammen sidst fortalte de os, at de først ville holde dåb til januar, de kunne ikke november, de havde ikke tid og overskud december, derfor blev det januar!

De spørger os, hvornår vi holder barnedåb, vi svarer i slutningen af oktober eller starten af november.

Jeg ringer til kirken og får bestilt tid i starten af november og ringer derefter og forhører mig om festsal.

Noget tid efter får min kæreste et opkald fra hans mor.

Vi kan ikke holde dåb den dag i november fordi der skal de også holde dåb. Det er os der skal rykke den fordi at de har planlagt meget mere end os, det er vores skyld at vi ikke har offentliggjort den rigtige dato så folk vidste det.

Vi skal ændre vores dato, fordi at svigermor har været ude i den kirke og se, og ude på landet hvor de bor kan man åbenbart kun holde dåb en gang om måneden!

Jeg er så træt af at skulle kæmpe på den måde, kæmpe for at vores søn får nogle rettigheder hos min svigerfamilie.

Jeg er træt af at svigermor hele tiden går over på deres side, hver gang der sker noget..

Det hele var fint indtil vi blev gravide, der var nogle stød til mig fordi jeg gjorde det der stod i bøgerne dvs. parfumefri, fokus på kost og motion osv.

Nu får jeg store stød fra svigermor fordi jeg ammer min søn, og nægter at give ham MME, jeg nægter at lade ham få sukkervand, jeg nægter at lade ham smage på slik, flødeskum og jeg nægter at bruge parfume osv også når jeg vasker.

Jeg opdrager ikke min søn rigtigt ifølge svigermor, men det gør min svigerinde fordi hun er modsat mig..

NEJ NEJ NEJ NEJ Jeg forventer ikke ros for at gøre det rigtige, men jeg forventede sørme heller ikke sådan en behandling.

En svigermor der er så fræk at spørge hvorfor min søn ikke får MME når jeg sagtens kan amme ham.

Ehm... Hvorfor vil du dog overhovedet have dem med til den barnedåb??? Hvis hun skal opføre sig sådan så fortjener hun da slet ikke at være en del af den fest i skal holde... Hun lyder da som en partypooper..

Bare hold den alligevel... Så må dem der vil komme, komme... De snød jer jo til at tro det først var i januar, så i er i jeres fulde ret til at holde den i november!! Fy på dem alle sammen altså, ikke kun din svigermor, de andre har snydt dig...!

Anmeld

10. oktober 2011

henh01

Det er skide surt ja, men hvorfor forsøger I da ikke at holde den sammen?? en dobbelt dåb? -I sparer penge og de to fætre vil jo højst sandsynligt få meget glæde af hinanden i fremtiden også???

Anmeld

10. oktober 2011

1000Ben

Anonym skriver:

Vores søn er født ca 1 måned før hans fætter.

Dvs at min svigerinde og jeg var gravid på samme tid.

Og siden vores børn blev født har der været problemer.

Min svigermor har valgt deres side.

Så da vi snakkede sammen sidst fortalte de os, at de først ville holde dåb til januar, de kunne ikke november, de havde ikke tid og overskud december, derfor blev det januar!

De spørger os, hvornår vi holder barnedåb, vi svarer i slutningen af oktober eller starten af november.

Jeg ringer til kirken og får bestilt tid i starten af november og ringer derefter og forhører mig om festsal.

Noget tid efter får min kæreste et opkald fra hans mor.

Vi kan ikke holde dåb den dag i november fordi der skal de også holde dåb. Det er os der skal rykke den fordi at de har planlagt meget mere end os, det er vores skyld at vi ikke har offentliggjort den rigtige dato så folk vidste det.

Vi skal ændre vores dato, fordi at svigermor har været ude i den kirke og se, og ude på landet hvor de bor kan man åbenbart kun holde dåb en gang om måneden!

Jeg er så træt af at skulle kæmpe på den måde, kæmpe for at vores søn får nogle rettigheder hos min svigerfamilie.

Jeg er træt af at svigermor hele tiden går over på deres side, hver gang der sker noget..

Det hele var fint indtil vi blev gravide, der var nogle stød til mig fordi jeg gjorde det der stod i bøgerne dvs. parfumefri, fokus på kost og motion osv.

Nu får jeg store stød fra svigermor fordi jeg ammer min søn, og nægter at give ham MME, jeg nægter at lade ham få sukkervand, jeg nægter at lade ham smage på slik, flødeskum og jeg nægter at bruge parfume osv også når jeg vasker.

Jeg opdrager ikke min søn rigtigt ifølge svigermor, men det gør min svigerinde fordi hun er modsat mig..

NEJ NEJ NEJ NEJ Jeg forventer ikke ros for at gøre det rigtige, men jeg forventede sørme heller ikke sådan en behandling.

En svigermor der er så fræk at spørge hvorfor min søn ikke får MME når jeg sagtens kan amme ham.

Du skal slet ikke finde dig i at hun vil have at du stopper med at amme... nøj hvor ville jeg dog blive gal. Du opdrager helt 100 % rigtigt... Giv hende en lægebog om amning i julegave... Det ville jeg gøre... Dumme K......

Kan virkelig følge dig. 

Knus

1000Ben

Anmeld

10. oktober 2011

Anonym trådstarter

Brams skriver:

Jeg synes du skal prøve at forklare din svigermor, at du direkte var blevet spurgt til en dato og at de havde planer om at holde i januar. Og så eller lyv og sig at I er meget langt i planlægningen

Håber I finder ud af det, for du har ret i at selvfølgelig skal Jeres søn have sin fars familie med til hans dåb.

Jeg vil ikke lyve da jeg ikke føler nogen grund til det. Og jeg har sagt det til hende, og selvom hun sad lige ved siden af os, siger hun til mig at de altid har sagt til hende at de vil holde de i november!

Vi gør det bare en anden dato har vi fundet ud af min kæreste og jeg.

Anmeld

10. oktober 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Der sidder en lille djævel og hvisker: Hold jeres barnedåb weekenden før deres barnedåb, så har folk absolut intet at snakke om udover vejret.

Englen siger: Det skal nok gå det hele, I skal bare koncentrere jer om jeres barnedåb og få det bedste ud af det.

Hmmm.....dér kom  igen.......

Hehe god ide, men vi er stadig mega irriteret og nu skal vi have sat os ned og sagt. Hvad gør vi?

Anmeld

10. oktober 2011

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Jeg syntes du gør det rigtige... (alt det med slik, amning osv...!!) hold fast i det.

I øvrigt, så skal hun ikke bestemme hvornår I skal holde dåb. Det er hendes tab, hvis hun ikke kommer!

HUGS

Sådan kan man sige det, men desværre er det sådan at hvis vi holder dåb samme dag er der kun 1 voksen fra min kærestes familie der kommer og det er vores søns oldemor.

Og det er vi kede af or vores søns vejne.

Anmeld

10. oktober 2011

Anonym trådstarter

Mor til 2, snart 3 skriver:

Jeg sidder her som en mor der MEGET gerne ville amme og ikke kunne.. Så jeg forstår dig godt.. Det er det bedste for din søn og amme.. Min datter har allagi så derfor ingen parfume hos os heller.. jeg har det på når vi skal i byen osv. men ellers ikke.. Jeg farver så mit hår, en er udd. frisør så jeg er milijø skadet

Du gør alt det rigtig i forhold til jeres barn båede nu og mens du var gravid..

Hvorfor SKAL han proppes med sukker vand?? lidt vand er ganske fint.. Han er jo ikke så gammel endnu, han skal nok finde ud af hvad sukker er..

Af hensyn til dåben.. Jeg havde nok også valgt og være på tværs..  som en skriver hold det weekenden før så er der ikke mere og tale om end vejret...

Men håber i får den mest fantastiske dag for jeres søns skyld..

mange  fra en der kender det med og have på tværs svoger og svigerinde

Jeg vil inderst inde også bare vælge at være på tværs, men jeg mener ikke at jeg kan tillade mig det for vores søns skyld.. jeg har ikke lyst til at han skal smittes med denne negative stemning, mellem dem og mig.

Anmeld

10. oktober 2011

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Hold k*ft (!!!!) hvor er det dog plat, at gøre sådan..

Jeg tror jeg havde holdt barnedåb uden dem og så var den bare ikke længere

herfra! Selvfølgelig skal du amme din dreng hvis du kan og vil!

Jeg kan sagtens amme vores søn, selvfølgelig vil jeg det, det er da det mindste jeg kan gøre for ham..

Som en mor er det mit job at give min søn, de bedste vilkår i livet.

Hvis jeg kun skulle undvære de to tumper ville jeg med glæde holde dåben den dag, men sagen er at de allerede har spurgt næsten alle i familien og de har sagt ja til at komme til deres dåb. Så hvis vi ikke rykker til en anden dato kommer der kun 1 voksen til vores dåb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.