Eva skriver:
Hej piger...
Nu jeg skal til at stå for en bil selv, så får jeg jo lidt mindre at leve for....hvor meget mener I man skal have at leve for, for fire mennesker....tre børn og en voksen??skal ikke være for surt jo...
Regner med at en bil kommer til at stå mig i 500kr og så benzin udover, mon ikke det er realisistisk...??sidder og ser på biler og synes det er svært hvor meget jeg skal give....
Det kommer an på så meget så meget.
HVIS du tænker i en stationcar, (som du skrev tidligere), og vi antager at det er en benzin udgave og af lidt ældre årgang, er vi nok omkring 2500 kr om året i vægtafgift. HVIS du så har haft bil i nogen år og er heldig og har en fin bilforsikring og blabla ævle bævle, så kan du vel slippe for omkring 5000 kr i forsikring. Det er så 7,500 kr. Det er allerede over de 500 kr om måneden som du siger. Dertil er der jo altid vedligehold, nye dæk, syn, uforudsete ting, som MINIMUM beløber sig op i 500 kr om måneden, selv hvis man har en fætter der er mekaniker og køber sine dele i Thansen... - Så er vi ikke ude i at der ryger et topstykke, eller en kobling osv... For så er det jo mere. Men helt almindelig vedligehold, og sådan, når den skal til syn.
Så jeg vil sige, at et mere realistisk bud (som jeg altid har regnet det) er 12.000 kr om året, pr. bil, hvis man har en fornuftig forsikring. Og hvis man har råd til, så ligge lidt tilside til dårlige tider. (topstykke og alt det grimme...
)
Har du fundet en bil, du kan bruge? - Jeg vil næppe sige at det kan gøres meget billigere end det. Du kan godt få en bil der er billigere i brændstof og vægtafgift, men de er så dyrere i anskaffelse og reservedele... Så går det jo lige op. Så det hele er en smagssag...
Jeg har 3 biler, så jeg er lidt i den dyre ende, med bil-hold. DOG er det ikke store fine, dyre bimmer-biler eller noget, så jeg holder 3 biler, hvad andre holder 1 dyr bil for
Også har jeg lidt til en hver brug... (også er vi jo altså også 2 til at køre dem!)
Håber du kan bruge det til noget 
Anmeld