Økonomi...bil og forbrug??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2009

Honningblomst

cmks2007 skriver:

Vi købte for 3 år siden - heldigvis. Huset nåede at stige en del, men er så også faldet igen. Lige præcis dét tager jeg ikke så tungt, da vi ikke har planer om at flytte, og huspiserne nok skal nå at både stige og falde igen flere gange, hvis vi bliver her til alderdommen
Det er værre for dem, som har købt bolig med henblik på en kort beboelsesperiode.

Håber I finder drømmehuset - og til den helt rigtige pris

Og alle dem der har lånt op i deres hjem da alt bare kørte og bankerne var helt vilde....uha, tror mange taber en masse.
Jeg aner ikke om mit hus er faldet å de to år jeg har haft det, men ville jo gerne flytte,,,,
Knus Eva...som lige blandede sig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2009

Honningblomst

Diana/Claus skriver:

Ja det kunne jeg godt forstille mig... Det da bare det du skal gør så du sikret en bil.

Nåå nu kalder min seng synes godt nok nætterne er hårde nu her hvor man er på størrelse med en hvalros og har ond...

Sov dejligt når du når der til.

Knus

Sov godt, søde...

Anmeld

30. januar 2009

1977

Profilbillede for 1977
Har lige tjekket vores tal:
lån: 2250/mdr
forsikring: 7500/år
grøn ejerafgift: 8500/år
vejhjælp: 500/år

Så det bliver 3625/mdr + benzin. Men der bruger vi ikke så meget, så det er vel 500-600/mdr oveni.

Men den ligger også i den dyre ende af skalaen Vores eget forsikringsselskab ville ikke forsikre den, så vi blev nødt til at skifte

Ang beløbet at leve for.....ja så har vi afsat 4000 til mad hver mdr til 2 voksne og 1 barn

Anmeld

30. januar 2009

Honningblomst

Jeanne skriver:

Så det bliver 3625/mdr + benzin. Men der bruger vi ikke så meget, så det er vel 500-600/mdr oveni.

Men den ligger også i den dyre ende af skalaen Vores eget forsikringsselskab ville ikke forsikre den, så vi blev nødt til at skifte

Det må være en dejlig stor bil.....ville nu gerne bruge så meget på bil, hvis jeg havde mange penge....smiler

Anmeld

30. januar 2009

1977

Profilbillede for 1977
Eva skriver:

Det må være en dejlig stor bil.....ville nu gerne bruge så meget på bil, hvis jeg havde mange penge....smiler

ja den fylder godt i landskabet Men det var vist motoren som tiltrak mest

Anmeld

30. januar 2009

Honningblomst

Jeanne skriver:

ja den fylder godt i landskabet Men det var vist motoren som tiltrak mest

Ok, ja det er nok ikke lige det vigtigste for mig....kan sagtens få fartbøde i min volvo med kun 140 heste....øv altså...

Anmeld

30. januar 2009

Loggidut

øh....

bilen er betalt, så i alt betaler vi:

forsikring/ kasko : 5800 om året
vægtafgift/ grøn afgift: ca. 2300 hver halve år

vi har en pegeout 406 stationcar.

ja så kommer benzen...og det er sgu dyrt nok i sig selv!

Anmeld

31. januar 2009

malou

Hvad er der sket med volvoen???

knus malou

Anmeld

31. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Hej piger...
Nu jeg skal til at stå for en bil selv, så får jeg jo lidt mindre at leve for....hvor meget mener I man skal have at leve for, for fire mennesker....tre børn og en voksen??skal ikke være for surt jo...
Regner med at en bil kommer til at stå mig i 500kr og så benzin udover, mon ikke det er realisistisk...??sidder og ser på biler og synes det er svært hvor meget jeg skal give....

Det kommer an på så meget så meget.

HVIS du tænker i en stationcar, (som du skrev tidligere), og vi antager at det er en benzin udgave og af lidt ældre årgang, er vi nok omkring 2500 kr om året i vægtafgift. HVIS du så har haft bil i nogen år og er heldig og har en fin bilforsikring og blabla ævle bævle, så kan du vel slippe for omkring 5000 kr i forsikring. Det er så 7,500 kr. Det er allerede over de 500 kr om måneden som du siger. Dertil er der jo altid vedligehold, nye dæk, syn, uforudsete ting, som MINIMUM beløber sig op i 500 kr om måneden, selv hvis man har en fætter der er mekaniker og køber sine dele i Thansen... - Så er vi ikke ude i at der ryger et topstykke, eller en kobling osv... For så er det jo mere. Men helt almindelig vedligehold, og sådan, når den skal til syn.

Så jeg vil sige, at et mere realistisk bud (som jeg altid har regnet det) er 12.000 kr om året, pr. bil, hvis man har en fornuftig forsikring. Og hvis man har råd til, så ligge lidt tilside til dårlige tider. (topstykke og alt det grimme... )

Har du fundet en bil, du kan bruge? - Jeg vil næppe sige at det kan gøres meget billigere end det. Du kan godt få en bil der er billigere i brændstof og vægtafgift, men de er så dyrere i anskaffelse og reservedele... Så går det jo lige op. Så det hele er en smagssag...

Jeg har 3 biler, så jeg er lidt i den dyre ende, med bil-hold. DOG er det ikke store fine, dyre bimmer-biler eller noget, så jeg holder 3 biler, hvad andre holder 1 dyr bil for Også har jeg lidt til en hver brug... (også er vi jo altså også 2 til at køre dem!)

Håber du kan bruge det til noget

Anmeld

31. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeanne skriver:

Ang beløbet at leve for.....ja så har vi afsat 4000 til mad hver mdr til 2 voksne og 1 barn

Det er ca, hvad vi bruger på alle vores 3 biler om måneden.:

1. yaris:
2200 kr/ mrd lån
2400 kr /år forsikring
ca 1000 kr/år grøn ejer afgift
500 kr/år vejhjælp

1 Golf:
2200 kr/år forsikring
2400 kr/år ejer afgift

1 ducato 10personers bus:
3000 kr/ år forsikring
1980 kr/grøn ejer afgift

Derudover kører vi RET meget, så vi bruger omkring 3000 kr i diesel om måneden... Da dieselen var dyr, brugte vi næsten 4000 - godt den er billigere nu!! og dejligt jeg får noget kørsel fra arbejdet - Men vi bor også på landet og bliver nødt til at køre meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.