Økonomi...bil og forbrug??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.272 visninger
39 svar
0 synes godt om
30. januar 2009

Honningblomst

Hej piger...
Nu jeg skal til at stå for en bil selv, så får jeg jo lidt mindre at leve for....hvor meget mener I man skal have at leve for, for fire mennesker....tre børn og en voksen??skal ikke være for surt jo...
Regner med at en bil kommer til at stå mig i 500kr og så benzin udover, mon ikke det er realisistisk...??sidder og ser på biler og synes det er svært hvor meget jeg skal give....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2009

SaNiNa

Eva skriver:

Hej piger...
Nu jeg skal til at stå for en bil selv, så får jeg jo lidt mindre at leve for....hvor meget mener I man skal have at leve for, for fire mennesker....tre børn og en voksen??skal ikke være for surt jo...
Regner med at en bil kommer til at stå mig i 500kr og så benzin udover, mon ikke det er realisistisk...??sidder og ser på biler og synes det er svært hvor meget jeg skal give....

vi giver næsten 12000 om år i bare bil forsikring og så et afdrag i banken på 2300 om måneden og så kommer disslen som ligger os omkring 800kr om måneden....

Anmeld

30. januar 2009

Honningblomst

Sanne skriver:

vi giver næsten 12000 om år i bare bil forsikring og så et afdrag i banken på 2300 om måneden og så kommer disslen som ligger os omkring 800kr om måneden....

Ok, det er da en del...ved jeg kan forsikres for under 4000kr og så vil jeg ikke låne til bilen...så det bliver nok ikke så vildt igen,...men har jo heller ikke så meget at give af hver måned...

Anmeld

30. januar 2009

SaNiNa

i har jo heller ikke haft bil i mere end lige knap 2 år nu derfor forsikringen er så høj... så vi glæder os til næste år når den falder... fik lånte lidt til den nye bil i banken så vi ikke brugte hele opsparingen det på...

Men vi gave osse 100.000 for den

Anmeld

30. januar 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Har ikke bil nu, men havde for et par år siden. Almindelig ansvarsforsikring og vægtafgift var ca. 12000 om året - og det var jo så uden kasko.

Mht. rådighedsbeløb: Nordea kræver 10.000 kr. om måneden som par uden børn, og så 2000 ekstra pr. barn - dvs. 5000 for 1 voksen og 6000 for 3 børn, altså 11.000 om måneden, mener de man skal leve for (ved at f.eks. Nykredit har lidt lavere satser).

Her er vi 2 voksne og 1 barn og burde have 12.000 om måneden i følge Nordea. Vi har 10.500, og lever for maks. 1500 om ugen, hvilket dækker tøj, kost, fornøjelser osv. Synes ikke vi mangler noget, og vi skal nok få tøj på kroppen og sund mad i maven. Så ét er bankens vurdering, og noget andet er ens eget behov. Og som jeg lige forstår det, skal du ikke låne af banken til bilen, og så er deres retningslinier jo ikke af betydning.

Vi lever for 6000 på en 4-ugers måned, og 7500 på en 5 ugers - MAKS.

God fornøjelse med bilkøbet - glæder mig til vi har sparet nok sammen.

Anmeld

30. januar 2009

Honningblomst

Sanne skriver:

i har jo heller ikke haft bil i mere end lige knap 2 år nu derfor forsikringen er så høj... så vi glæder os til næste år når den falder... fik lånte lidt til den nye bil i banken så vi ikke brugte hele opsparingen det på...

Men vi gave osse 100.000 for den

Ja, det er jo en del mere end jeg vil købe for og alligevel overvejer jeg om jeg skulle låne en lille smule og få en bedre bil...hmm, svært...
Jeg har aldrig været forsikret før, så det er første gang....
Knus..

Anmeld

30. januar 2009

Diana...

Vi betaler 10000 i forsikring fordi det er vores første bil, da der ikke har været grund til bil før fordi vi havet firma bil men der kan vi jo ikke rigtig side 3 i og en hund. så betaler vi 1000 i lån om måneden og ca 500 i benz.

vi færdig med lånet om 3 år og om 2 år falder bilforsikringen til det halve.

Anmeld

30. januar 2009

Diana...

Eva skriver:

Ja, det er jo en del mere end jeg vil købe for og alligevel overvejer jeg om jeg skulle låne en lille smule og få en bedre bil...hmm, svært...
Knus..

Hvis du kan bevise du har haft bil så bliver det som elitebilist og så det ikke så dyrt.

Anmeld

30. januar 2009

Honningblomst

cmks2007 skriver:

Har ikke bil nu, men havde for et par år siden. Almindelig ansvarsforsikring og vægtafgift var ca. 12000 om året - og det var jo så uden kasko.

Mht. rådighedsbeløb: Nordea kræver 10.000 kr. om måneden som par uden børn, og så 2000 ekstra pr. barn - dvs. 5000 for 1 voksen og 6000 for 3 børn, altså 11.000 om måneden, mener de man skal leve for (ved at f.eks. Nykredit har lidt lavere satser).

Her er vi 2 voksne og 1 barn og burde have 12.000 om måneden i følge Nordea. Vi har 10.500, og lever for maks. 1500 om ugen, hvilket dækker tøj, kost, fornøjelser osv. Synes ikke vi mangler noget, og vi skal nok få tøj på kroppen og sund mad i maven. Så ét er bankens vurdering, og noget andet er ens eget behov. Og som jeg lige forstår det, skal du ikke låne af banken til bilen, og så er deres retningslinier jo ikke af betydning.

Vi lever for 6000 på en 4-ugers måned, og 7500 på en 5 ugers - MAKS.

God fornøjelse med bilkøbet - glæder mig til vi har sparet nok sammen.

Det var en del banken kræver...men nej, skal ikke låne af dem, har bare ikke lyst til at sætte mig for hårdt i det for en dum bil....mon det beløb banken kræver er med børnepenge??
Jeg kan få forsikret med kasko for knap 4000kr så det er jo helt ok kan jeg høre...
Knus..og tak for svar...

Anmeld

30. januar 2009

SaNiNa

Eva skriver:

Knus..

Vi snakkede osse til at starte med om de 40.000-50.000 men da vi begynde at kigge bil bev vi hurtig enige om at vi skulle have noget nyere og så en større bil med kvalitet... + masser af ben plads... så måtte vi jo bare betale

Men tag og kig lidt rund der er stor forskel på prisen og bilen fra sted til sted...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.