Nogen hvis mænd har forstand på biler og priser??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2009

Diana...

Jeg har lige snakket med min far som har arbejdet med volvo toyota og bmw siden han gik ud af skolen for 100 år siden. nu er han chef for bmw og han var ved at dø af grin, en ting er at der lige er blevet noget med motoren med hvad så med resten når den er 15 år gammel det vil sige alt det andet os trænger til en meget kærlig hånd. hvis i tager ind til en bilforhandler og høre om de vil give 20000 for den ville de grine af jer. Jeg har selv lige købt en toyota avensis 2001 har kørt lige knap 100000 og er virkelig godt i stand den fik jeg til 50000 og det var en bilforhandler pris og det er bare billigt hvis du kikker på nette efter sådan en ligger de på omk 80-100000 fordi det er privat.
Jeg skulle hilse fra min far og sige du kan få noget meget bedre for 20000 og det er af at slagte sin sparegris som han sagde ved at købe den for du vil komme til at bruge rigtig mange penge på den frem over.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2009

Diana...

Loggidut skriver:

hvis du skal give 20.000 for den, mener han så den er 40.000 værd?

hmmm, så meget forstand har jeg ikke, men jeg ville nok vælge at sætte bilen til salg, lade andre købe den, og dele pengene i mellem jer.

og så måske finde sig en billigere bil for de penge.

bare hvordan jeg ville have gjort det.

er der ikke noget med en hjemmeside man kan få bilen vurderet på...altså bare ved at indtaste oplysningerne om den?

Helt klart det bedste at køre.

Anmeld

30. januar 2009

Kvindemin

Eva skriver:

eller måske nogen kvinder har.

Sagen er den at min x og jeg har en bil sammen og den skal helt ud af verden nu.
Han vil sælge den til mig, men jeg synes han vil have alt for meget...det er en volvo st. 15 år gammel og har kørt knap 300000km og den mener han at jeg skal give 20.000 for...??
Hvad siger I....hvad skal sådan en stå I...tror I den kan sælges for fyrre??
Knus..

Hel anden voldgade, vil ikke gøre mig klog på det punkt

Men søde Eva, er lidt nysgerring.
Hvis jeg siger 'før og efter 2', for jeg så ikke en lille besked lige om lidt med et lille kodeord

Knuser

Anmeld

30. januar 2009

Honningblomst

Chritinap skriver:

Hel anden voldgade, vil ikke gøre mig klog på det punkt

Men søde Eva, er lidt nysgerring.
Hvis jeg siger 'før og efter 2', for jeg så ikke en lille besked lige om lidt med et lille kodeord

Knuser

Den forstod jeg ikke???

Anmeld

30. januar 2009

Honningblomst

Tak for jeres svar.....manden har været så smart at sætte den i hans navn da vi købte så sælger han så får jeg sikkert intet...men jeg kan få 15.000kr udaf den....penge som står...

Anmeld

30. januar 2009

Honningblomst

Tak for jeres svar.....manden har været så smart at sætte den i hans navn da vi købte så sælger han så får jeg sikkert intet...men jeg kan få 15.000kr udaf den....penge som står...

Anmeld

30. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

eller måske nogen kvinder har.

Sagen er den at min x og jeg har en bil sammen og den skal helt ud af verden nu.
Han vil sælge den til mig, men jeg synes han vil have alt for meget...det er en volvo st. 15 år gammel og har kørt knap 300000km og den mener han at jeg skal give 20.000 for...??
Hvad siger I....hvad skal sådan en stå I...tror I den kan sælges for fyrre??
Knus..

Hvis du kigger på bilpriser.dk, så er der et lille udsnit af volvoer her:

http://www.bilpriser.dk/carlist.do?enrolltype=0&model=Alle&pricemax=50000&sort=true&yearmax=1996&kmmax=100000000&zipcode=4571&type=1&pricemin=25000&distance=0&sortdirection=0&niveau=4&yearmin=1992&make=Volvo

Jeg ved ikke lige hvad for en volvo det er, men det er fra 92 til 96 jeg har søgt på og kilometerstand over 300.000 kørte kilometer.

Så er det virkelig svært, hvad du så skal give for den. For salgsprisen, med mindre man er heldig at sælge privat, uden forhandler, er jo ellers ret lav... .. Så jeg vil nok sige at 20.000 kr er i overkanten som sådan en overdragelsessag.

jeg ville nok sælge den også købe en lille økonomisk bil for pengene i stedet En volvo koster boxen i vægtafgift og brændstof...

(og nej, det er ikke manden der taler her... hehe... der er det MOI der er bil-tosset )

Anmeld

30. januar 2009

Honningblomst

Zafir skriver:

Hvis du kigger på bilpriser.dk, så er der et lille udsnit af volvoer her:

http://www.bilpriser.dk/carlist.do?enrolltype=0&model=Alle&pricemax=50000&sort=true&yearmax=1996&kmmax=100000000&zipcode=4571&type=1&pricemin=25000&distance=0&sortdirection=0&niveau=4&yearmin=1992&make=Volvo

Jeg ved ikke lige hvad for en volvo det er, men det er fra 92 til 96 jeg har søgt på og kilometerstand over 300.000 kørte kilometer.

Så er det virkelig svært, hvad du så skal give for den. For salgsprisen, med mindre man er heldig at sælge privat, uden forhandler, er jo ellers ret lav... .. Så jeg vil nok sige at 20.000 kr er i overkanten som sådan en overdragelsessag.

jeg ville nok sælge den også købe en lille økonomisk bil for pengene i stedet En volvo koster boxen i vægtafgift og brændstof...

(og nej, det er ikke manden der taler her... hehe... der er det MOI der er bil-tosset )

Har lige kikket....og de står til omkring 40000kr, spørgsmålet er om de overhoved kan sælges som tiden er nu...den vil med alt stå mig i 800kr om md, og så kommer der benzin udover.
Mit problem er bare at jeg har det svært ved at skulle køre i noget mindre og knap så sikkert.....men synes det er for meget han vil have...han har fået den lavet for 16000kr så det skal han have oveni...så alt i alt mener han jeg skal give 32.000kr, er det ikke lidt voldsomt nok??

Anmeld

30. januar 2009

Honningblomst

Diana/Claus skriver:

Jeg har lige snakket med min far som har arbejdet med volvo toyota og bmw siden han gik ud af skolen for 100 år siden. nu er han chef for bmw og han var ved at dø af grin, en ting er at der lige er blevet noget med motoren med hvad så med resten når den er 15 år gammel det vil sige alt det andet os trænger til en meget kærlig hånd. hvis i tager ind til en bilforhandler og høre om de vil give 20000 for den ville de grine af jer. Jeg har selv lige købt en toyota avensis 2001 har kørt lige knap 100000 og er virkelig godt i stand den fik jeg til 50000 og det var en bilforhandler pris og det er bare billigt hvis du kikker på nette efter sådan en ligger de på omk 80-100000 fordi det er privat.
Jeg skulle hilse fra min far og sige du kan få noget meget bedre for 20000 og det er af at slagte sin sparegris som han sagde ved at købe den for du vil komme til at bruge rigtig mange penge på den frem over.

Tusind tak for dit svar....jeg kender en forhandler som ville give mig et godt tilbud så måske jeg bare skal købe en billig der,....selvom min x nu punker mig for ikke at ville mine børns sikkerhed...

Anmeld

30. januar 2009

Honningblomst

Loggidut skriver:

hvis du skal give 20.000 for den, mener han så den er 40.000 værd?

hmmm, så meget forstand har jeg ikke, men jeg ville nok vælge at sætte bilen til salg, lade andre købe den, og dele pengene i mellem jer.

og så måske finde sig en billigere bil for de penge.

bare hvordan jeg ville have gjort det.

er der ikke noget med en hjemmeside man kan få bilen vurderet på...altså bare ved at indtaste oplysningerne om den?

Den står kun i hans navn så kan godt forestille mig hvad jeg får ud af det...ellers var det også det jeg ville....
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.