Hvilken baby ville I helst have?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2009

Janep

Miamaja skriver:

vi ventede i 17 maaneder IALT. Ja, altsaa det tog 1 aar at blive godkendt (hvilket jeg ved er uhoert hurtigt ogsaa herovre, men vi havde faktisk mange ting parat for vi var yderst ihaerdige/flittige. efter godkendelsen kommer den saakaldtle legale 'ventetid' indtil et ledigt barn foedes . her tog det 5 maaneder (hvilket er ogsaa ret hurtigt. det er ikke nogen nyhed at folk venter i 2 aar after godkendelsen paa en baby. men det endebaerer jo saa ogsaa hvilket en type baby man vil ha'. og det er ikke nogen nyhed at blonde blaaojede babyer er en 'mangelvare' som de adoptiv par saa maa vente LAENGE paa.
suk . syntes selv de kun 17 maaneder tog uendelig laaaang tid og ringede naesten hver uge: HAR I hoert NOGET? (tror bestemt de var GODT traet af mig henne paa adoptionskontoret

Ja ok det er da gået ret hurtigt så

Hihi tror du ikk de er vandt til at folk ringer tit for at høre om der er noget nyt? Tror ihvertfald ikk du er den eneste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2009

Miamaja

Janep skriver:

Ja ok det er da gået ret hurtigt så

Hihi tror du ikk de er vandt til at folk ringer tit for at høre om der er noget nyt? Tror ihvertfald ikk du er den eneste

jo, det de er vant til det, men jeg var godt flov for selv min mand syntes det var liiige lovlig meget som jeg plagede dem. men det var svaert at lade vaere. det var ligesom at have en gevaeldig kloe over hele kroppen

Anmeld

5. februar 2009

Janep

Miamaja skriver:

jo, det de er vant til det, men jeg var godt flov for selv min mand syntes det var liiige lovlig meget som jeg plagede dem. men det var svaert at lade vaere. det var ligesom at have en gevaeldig kloe over hele kroppen

hihi ja ok

Anmeld

5. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg syntes ikke babyens udseende er afgørende for 'valget' af barn... Jeg ville ikke have overskudet til at adobtere et barn, selvom jeg syntes det er noget af det smukkeste, at tage et ekstra barn ind der har brug for det. Desværre er det virkelig alt for få børn, der bliver bortadopteret

hvis sagen var den, at jeg ikke kunne få børn selv, ja så ved jeg det ikke. - Men min holdning er helt klart adoption og ikke kunstig befrugtning... men jeg står ikke i den situation, så jeg kan ikke sige det. Men mine følelser siger helt klart at det er adobtion, der er det rigtige...

Anmeld

5. februar 2009

Miamaja

Zafir skriver:

Jeg syntes ikke babyens udseende er afgørende for 'valget' af barn... Jeg ville ikke have overskudet til at adobtere et barn, selvom jeg syntes det er noget af det smukkeste, at tage et ekstra barn ind der har brug for det. Desværre er det virkelig alt for få børn, der bliver bortadopteret

hvis sagen var den, at jeg ikke kunne få børn selv, ja så ved jeg det ikke. - Men min holdning er helt klart adoption og ikke kunstig befrugtning... men jeg står ikke i den situation, så jeg kan ikke sige det. Men mine følelser siger helt klart at det er adobtion, der er det rigtige...

mener du overskud til selve den laaaange adoption process ? Jeg maa sige at jeg kan godt forstaa der er saa faa i danmark som adopterer for reglerne er endnu haardere og mere tidskraevende i dk end i usa, og saa er det jo ogsaa en stor okonomisk beslutning (det svarer vel i penge til at kobe en bil).. og det syntes jeg er helt forkert og det kan man ikke byde gode foraldre at skulle igennem

Anmeld

5. februar 2009

Heidi.

Miamaja skriver:

Har I derude nogensinde taenkt paa om I helst ville have en blond blaaojet baby eller en baby med en anden hudfarve end jer selv, hvis I stod til at ville adoptere? Og hvad er begrundelsen for jeres valg?
er det for at barnet skal kunne ligne jer selv mere, at du bare synes bedre om en hudfarve end en anden, fordi du er bange for barnet skal blive mobbet? at det er lige meget? Ja, der er jo mange begrundelser for dit personlige valg Saa kom med din mening. Knuser
Image Preview

Jeg ville allerhelst have en sund og rake og helt almindelig baby.

Anmeld

5. februar 2009

Miamaja

Heidi-Godsk skriver:

Jeg ville allerhelst have en sund og rake og helt almindelig baby.

jaa, det kan jeg jo kun vaere enig med dig i. der er alligevel mange positivt indstillet paa adoption at det er lidt argeligt saa faa gor det

Anmeld

5. februar 2009

Moderator

Miamaja skriver:

mener du overskud til selve den laaaange adoption process ? Jeg maa sige at jeg kan godt forstaa der er saa faa i danmark som adopterer for reglerne er endnu haardere og mere tidskraevende i dk end i usa, og saa er det jo ogsaa en stor okonomisk beslutning (det svarer vel i penge til at kobe en bil).. og det syntes jeg er helt forkert og det kan man ikke byde gode foraldre at skulle igennem

Der er mange ting i det. Både den lange process, det at det koster alle de penge og det at man kan resikere at få et barn, der er tidligt skadet, har traumer og andet. Det har jeg slet ikke ressourcer til at overkomme. Men jeg beundrer dem der kan!

Anmeld

6. februar 2009

Miamaja

Zafir skriver:

Der er mange ting i det. Både den lange process, det at det koster alle de penge og det at man kan resikere at få et barn, der er tidligt skadet, har traumer og andet. Det har jeg slet ikke ressourcer til at overkomme. Men jeg beundrer dem der kan!

ja, der er mange der tror man kan faa et skadet barn, men det er i realiteten meget sjaeldent. hvis man faar en helt nyfodt som jeg gjorde faar man en baby lige fra fodslen som ikke er 'skadet' hverken psykisk eller fysisk. saa det er mere en gammel fordom mange har

selvfolgelig hvis man adopterer et aeldre barn kan det vare folelses maessigt skadet - og det kunne jeg ikke men beundrer dem der kan!

Anmeld

6. februar 2009

Moderator

Miamaja skriver:

ja, der er mange der tror man kan faa et skadet barn, men det er i realiteten meget sjaeldent. hvis man faar en helt nyfodt som jeg gjorde faar man en baby lige fra fodslen som ikke er 'skadet' hverken psykisk eller fysisk. saa det er mere en gammel fordom mange har

selvfolgelig hvis man adopterer et aeldre barn kan det vare folelses maessigt skadet - og det kunne jeg ikke men beundrer dem der kan!

Der er ikke ret mange, der kan få en hel nyfødt. Mange af dem der bliver bortadopteret, har haft nogen svære år, de første leveår... Og det er mega synd for dem, men desværre er der dumme mennesker, der beholder dem på div børnehjem og sådan, selvom der er folk der rigtig gerne vil have dem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.