Hvilken baby ville I helst have?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2009

Janep

Miamaja skriver:

netop. det var det.men reelt mange par foretraekker en bestemt baby fordi de vil helst have en der ligner dem selv. dvs der er mere 'rift' om de smukke blaaojede babyer end de smukke brune

jah ok...
Jeg sys ikk de behøver ligne forældrene...
Jeg vil ha en magen til din lille guldklump det ku bar være super
Men jeg tror at hvis vi beslutter os for at adoptere et barn så gør vi lisom dig og får barnet hurtigst muligt
Hvor længe gik der før du ku hente din dreng?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2009

trunte89

Jeg ønskede en lille bebs med dejlige store brune øjne og det fik jeg
Men jeg ville bestemt heller ikke have noget imod en dejlig mørk basse med endnu større og endnu mere brune øjne

Anmeld

30. januar 2009

Nadi

Bare jeg fik mit drømme barn ville jeg blive lykkelig, men jeg tror man har nemmere ved at abstrahere fra at det ikke er ens biobarn hvis det har samme hudfarve som en selv.

Jeg tror jeg ville gøre lidt som Brangelina og få børn i alle former og farver

-Nadia

Anmeld

30. januar 2009

pipsen

Vi ville nok vægte andre ting langt højere.. såsom sundhed, et rart miljø babyen kom fra osv.
Han ser i øvrigt skøn ud din lille søn, han ligner en, som lige er ved at smile Små børn er bare skønne og nemme at blive glade for uanset farven..
kh Lena

Anmeld

30. januar 2009

Tut

Jeg ville uen tvivl vælge et mørkt barn...

Anmeld

30. januar 2009

Miamaja

jah ok...
Jeg sys ikk de behøver ligne forældrene...
Jeg vil ha en magen til din lille guldklump det ku bar være super
Men jeg tror at hvis vi beslutter os for at adoptere et barn så gør vi lisom dig og får barnet hurtigst muligt
Hvor længe gik der før du ku hente din dreng?

vi ventede i 17 maaneder IALT. Ja, altsaa det tog 1 aar at blive godkendt (hvilket jeg ved er uhoert hurtigt ogsaa herovre, men vi havde faktisk mange ting parat for vi var yderst ihaerdige/flittige. efter godkendelsen kommer den saakaldtle legale 'ventetid' indtil et ledigt barn foedes . her tog det 5 maaneder (hvilket er ogsaa ret hurtigt. det er ikke nogen nyhed at folk venter i 2 aar after godkendelsen paa en baby. men det endebaerer jo saa ogsaa hvilket en type baby man vil ha'. og det er ikke nogen nyhed at blonde blaaojede babyer er en 'mangelvare' som de adoptiv par saa maa vente LAENGE paa.
suk . syntes selv de kun 17 maaneder tog uendelig laaaang tid og ringede naesten hver uge: HAR I hoert NOGET? (tror bestemt de var GODT traet af mig henne paa adoptionskontoret

Anmeld

30. januar 2009

Mette+Mathias

Jeg ville nok vælge et barn som mindede om os selv, - ikke fordi de mørke ikke er skønne, for det er de!! Men fordi jeg synes ikke det vedkommer alle andre (fremmede)i al evighed, at vores barn er adopteret, - alle kan jo lige kigge på en og tænke: "Nå, hvem mon af dem det er, der ikke kan få børn, - hmm....hvor kommer det barn mon fra - ville moderen ikke have det eller var hun stofmisbruger eller...." - og det ville jeg ikke bryde mig om at fremmede mennesker skulle tænke om MIT vidunder!!

Men hvis jeg nu havde adopteret et mørkt barn, tror jeg ikke at jeg ville tænke over det til daglig, - ligesom man ikke tænker over at en i omgangskredsen er adopteret fra Korea, - det er jo bare sådan at hun ser ud.

Anmeld

30. januar 2009

Miamaja

Mette+Mathias skriver:

Jeg ville nok vælge et barn som mindede om os selv, - ikke fordi de mørke ikke er skønne, for det er de!! Men fordi jeg synes ikke det vedkommer alle andre (fremmede)i al evighed, at vores barn er adopteret, - alle kan jo lige kigge på en og tænke: "Nå, hvem mon af dem det er, der ikke kan få børn, - hmm....hvor kommer det barn mon fra - ville moderen ikke have det eller var hun stofmisbruger eller...." - og det ville jeg ikke bryde mig om at fremmede mennesker skulle tænke om MIT vidunder!!

Men hvis jeg nu havde adopteret et mørkt barn, tror jeg ikke at jeg ville tænke over det til daglig, - ligesom man ikke tænker over at en i omgangskredsen er adopteret fra Korea, - det er jo bare sådan at hun ser ud.

det du beskriver har ingen af os oplevet overhovedet. Jeg var bange for det inden, men HELE tiden har jeg oplevet at fremmede TROR jeg er hans biologiske mor. da jeg lige havde faet ham fik jeg at vide HELE TIDEN: Jamen, hvor ser du godt ud! og hvor er du kommet dig hurtigt! (Jeg sagde bare TAK). Fremmede har bl.a udtalt baade i danmark og i usa :"ahh hvor er han sod og han har jo dine ojne". Dvs jeg har KUN oplevet at folk gaar ud fra JEG er hans 'rigtige' mor, hvilket BARE har varet laekkert. jeg var foer bange for at vi konstant skulle fremstaa som 'adoptiv foraeldre og adoptiv barn'. men det gor vi ikke.

det tanker folk nok kun naar vi er ude alle 3. men nar jeg er ude med ham alene gaar folk enten ud fra jeg har en sort mand derhjemme eller som min mand siger' hun havde en affare'. Hvilket iovrigt passer mig fint.

Anmeld

30. januar 2009

Miamaja

samtidig vil jeg saa sige at det ikke er bare at adoptere en baby med anden hudfarve og saa ikke laegge maerke til det. guldklumpen vil til evig tid blive mindet om at jeg hans mor ikke ligner ham af hudfarve eller hans far ikke har hans hudfarve, og det er realiteten. hvor stort et problen DET vil vaere for ham vil tiden vise. saa det skal man gore sig klart naar man star to hvide foraeldre med lyse dromme i ojnene

det er klart en problemstilling man skal tygge laenge paa, og gore op med sig selv.
og saa maa man vaegte plus og minus og taelle sammen. hos os var der flere plusser. men det er der nok ikke hos alle. og det synes jeg er iorden

Anmeld

31. januar 2009

monstar99

Jeg vil være lige glad med hud farve.
Jeg ved godt der bliver lagt mærke til at de er adopteret, når huden farven ikke passer.
Men hvad så?

Man elsker vel sine børn aligevel ikk?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.