Fik i økonomisk hjælp af forældre til køb af udstyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2011

eElak

vi forlangte absolut intet. 

Men vi fik tremmeseng (inkl madras, sengesæt og dyne) af svigerforældrene. 
Min far betalte knapt halvdelen af barnevognen (mener det var 2000 kroner.)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

Wimmie

Vi er i fuld gang med at købe udstyr til dutten Vores forældre har sagt at de VIL købe nogle af tingene. Vi har godt allerede købt mange ting selv men de skal selvfølgelig være meget velkomne. 

Hvad fik i af jeres forældre?

Vi vil bestemt ikke forlange noget af vores forældre men kunne være lidt sjovt at høre hvad man kan forvente

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Svigermor har givet os puslebordet og min mor har købt en pusletaske til mig

Derudover giver begge hold svigerforældre (min mands forældre er skilt) en pæn slat penge på en børneopsparing

Desuden har vi fået ting som autostol(e), barnevogn, kravlegård og en masse tøj af familiemedlemmer med små børn, så jeg tror vi har brugt omkring 2.000 kr på udstyr i alt - det er jo slet ikke så dyrt at få børn, hehe 

Ps. vi har i øvrigt ikke bedt om en dyt, men vi er begge priviligerede med forældre der elsker at forkæle

Anmeld

6. oktober 2011

Den kommende far

Wimmie skriver:

Svigermor har givet os puslebordet og min mor har købt en pusletaske til mig

Derudover giver begge hold svigerforældre (min mands forældre er skilt) en pæn slat penge på en børneopsparing

Desuden har vi fået ting som autostol(e), barnevogn, kravlegård og en masse tøj af familiemedlemmer med små børn, så jeg tror vi har brugt omkring 2.000 kr på udstyr i alt - det er jo slet ikke så dyrt at få børn, hehe 

Ps. vi har i øvrigt ikke bedt om en dyt, men vi er begge priviligerede med forældre der elsker at forkæle

hehe ja skal da love for at de kan lide at forkæle

MVH

Den kommende far

Anmeld

6. oktober 2011

Wimmie

132319 skriver:

Niks, ikke en klegne.

Jeg var kommende alenemor på SU og mine forældre mangler bestemt ikke noget men der var hverken støtte eller økonomisk hjælp at hente. 

Det var lidt af en mavepuster men jeg klarede den

Altså, man forventer naturligvis ikke noget da man jo selv vælger at få børn...men alligevel, jeg tror ikke jeg bare ville kunne se til mens min alenemor-datter på SU skulle ud og skaffe al udstyr selv - især ikke hvis jeg selv have penge.

Cool at du klarede dig selv

Anmeld

6. oktober 2011

Wimmie

Den kommende far skriver:

hehe ja skal da love for at de kan lide at forkæle

MVH

Den kommende far

Ja, det er så skønt med sådanne forældre. Min svigerfar (som bor i USA) er også pænt gavmild...men han har også råd til at være gavmild, så det er jo skønt for os 

Anmeld

6. oktober 2011

Den kommende far

Wimmie skriver:

Ja, det er så skønt med sådanne forældre. Min svigerfar (som bor i USA) er også pænt gavmild...men han har også råd til at være gavmild, så det er jo skønt for os 

ja det skal man bestemt være glad for

MVH

Den kommende far

Anmeld

6. oktober 2011

132319

Wimmie skriver:

Altså, man forventer naturligvis ikke noget da man jo selv vælger at få børn...men alligevel, jeg tror ikke jeg bare ville kunne se til mens min alenemor-datter på SU skulle ud og skaffe al udstyr selv - især ikke hvis jeg selv have penge.

Cool at du klarede dig selv

Nej, jeg forventede heller ikke noget da jeg vidste hvor meget de var imod mit valg.

Det skal sige at det er min far og hans meget dominerende kone der er tale om og hende og jeg har ikke et ret godt forhold som bestemt ikke blev bedre af at hun fortalte mig hvor frygtelig en barndom mit barn ville få. - But I prooved her wrong 

Jeg er sikker på at min mor ville have været ellevild uanset omstændighederne og havde hjulpet mig, men hende har jeg desværre ikke længere 

Jeg klarede den, det skulle jeg jo og vi har aldrig manglet noget, jeg fik heldigvis støtte af så mange andre fantastiske mennesker 

Anmeld

6. oktober 2011

Ranarupta

Vi er i fuld gang med at købe udstyr til dutten Vores forældre har sagt at de VIL købe nogle af tingene. Vi har godt allerede købt mange ting selv men de skal selvfølgelig være meget velkomne. 

Vi vil bestemt ikke forlange noget af vores forældre men kunne være lidt sjovt at høre hvad man kan forvente

MVH

Den kommende far

Intet.
Det har vi selv klaret - og det kunne vi heldigvis sagtens klare.

Men nu får vores basse så en lille ting, hver gang de ses.
Simpelthen fordi de ikke kan lade være  

Anmeld

6. oktober 2011

Tullemuzz

132319 skriver:

Nej, jeg forventede heller ikke noget da jeg vidste hvor meget de var imod mit valg.

Det skal sige at det er min far og hans meget dominerende kone der er tale om og hende og jeg har ikke et ret godt forhold som bestemt ikke blev bedre af at hun fortalte mig hvor frygtelig en barndom mit barn ville få. - But I prooved her wrong 

Jeg er sikker på at min mor ville have været ellevild uanset omstændighederne og havde hjulpet mig, men hende har jeg desværre ikke længere 

Jeg klarede den, det skulle jeg jo og vi har aldrig manglet noget, jeg fik heldigvis støtte af så mange andre fantastiske mennesker 

Dejligt at du har vist at du godt kan give dit barn en god barndom kender godt til de og have en stedmor der nedgør en. Og synes det er rigtig flot at du klarede det selv er så ked af at du ikke har din mor længere men synes virkelig det er flot klaret af dig alligevel

Anmeld

6. oktober 2011

Mira0911

MVH

Den kommende far

Vi betalte alt selv... Fik barnevognen af kæresten's forældre... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.