Fik i økonomisk hjælp af forældre til køb af udstyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2011

-Sigrid-

Tja herhjemme har vi fået en stokke højstol (min egen fra jeg var lille), en tremmeseng, to dyner med tilbehør og noget tøj ... indtil videre, men har på fornemmelsen at der kommer mere - og vi har ikke bedt om noget og har fra start gjort det klart at vi kunne stå for det økonomisk selv (: 

Meeen... Krøllen er det første barne- og oldebarn på begge sider af familierne - og også tipoldebarn på halvdelen ... Og jeg ved min farmor og min papmor (og vist nok også svigermor) skrikker og syger på livet løs til hende den bette

Derudover så har mine forældre lånt os indskudet til lejligheden og kærestens morfar har lånt os til barnevognen, fra da vi ikke havde en særlig høj indkomst, men fandt den til halv pris  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

Chris86

Ingenting... Ville heller ikke bryde mig om at de sku betale/købe ting...

De har dog strikket lidt, købt lidt tøj hist og her og svigerforældrene har en vugge der går på tur

Anmeld

6. oktober 2011

Angelica

Mine forældre gav en del i starten til graviditetstøj, møbler til Tyllen, barnevogn etc. Men det er rigtig vigtigt at huske, at jeg var sytten år på daværende tidspunkt, hjemmeboende samt uden far til min datter (og obvious ikke havde nogen penge).

Min far forkæler min datter og udnytter ethvert påskud til at give hende et eller andet. Det balancerer lige til at være lige lovligt meget, men på den anden side.. Tyllen er morfars pige.

Min mor er mere typen der giver mig ting, hvis jeg har brug for noget. Fx. tilskud til lægeregning (fysioterapi, terapeut, etc), eller som da jeg havde hårdt brug for en topmadras, som kunne hjælpe på min ryg. Hun havde også en overgang, hvor hun gav meget designertøj til Tyllen (det var gooode tider).

Anmeld

6. oktober 2011

MinNoah

Den kommende far skriver:

hold da op det var da en stor økonomisk håndsrækning

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Ja - vi er også meget taknemmelige for det

Og så var det 1. barnebarn på begge side - og ja første barn i familien siden jeg var lille sådan ca.

Anmeld

6. oktober 2011

SHERO

Jeg fik en barnevogn af min mor. Og så har kun købt og istandsat en træmme seng og en komode og et børne borde/bænke sæt til værelset som er suuuper fint. Min mor har ikke mange penge at rykke med, men hun nyder at finde loppefund og sætte dem i stand, og så har kun købt tøj til 10 børn til ham, har lige sendt 7 sorte sække stop fuldt videre til min svigerinde og det er kun op til str. 74-80 :-D Meen det meste er også genbrug hvilket er super dejligt hun gider.
Og så har den bette fået en kravlegård af min mor og en triptrap stol af min far i dåbsgave.. Sååå jahh det eneste udstyr jeg faktisk selv har købt er en ektra barnevogn, en klapvogn og et puslebord. Meeen det er også første barnebarn og han var længe ventet..

Anmeld

6. oktober 2011

Den kommende far

Tullen85 skriver:

Jeg fik en barnevogn af min mor. Og så har kun købt og istandsat en træmme seng og en komode og et børne borde/bænke sæt til værelset som er suuuper fint. Min mor har ikke mange penge at rykke med, men hun nyder at finde loppefund og sætte dem i stand, og så har kun købt tøj til 10 børn til ham, har lige sendt 7 sorte sække stop fuldt videre til min svigerinde og det er kun op til str. 74-80 :-D Meen det meste er også genbrug hvilket er super dejligt hun gider.
Og så har den bette fået en kravlegård af min mor og en triptrap stol af min far i dåbsgave.. Sååå jahh det eneste udstyr jeg faktisk selv har købt er en ektra barnevogn, en klapvogn og et puslebord. Meeen det er også første barnebarn og han var længe ventet..

det er også første barnebarn på både min side og min kærestes side

MVH

Den kommende far

Anmeld

6. oktober 2011

Clisolka

Vi fik ingenting, og betalte alt selv 

Anmeld

6. oktober 2011

LotteN

Da vi fortalte svigerfar at ha nskulle være bedsteforældre, gik der ikke mange sekunder før han sagde han ville give os barnevognen...

Af min mor fik vi alt muligt forskelligt - babydyne + pude, sengetøj, håndklæder, tøj, kurv med zinksalve, karm, olie m.m

Anmeld

6. oktober 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Den kommende far skriver:

Vi er i fuld gang med at købe udstyr til dutten Vores forældre har sagt at de VIL købe nogle af tingene. Vi har godt allerede købt mange ting selv men de skal selvfølgelig være meget velkomne. 

Hvad fik i af jeres forældre?

Vi vil bestemt ikke forlange noget af vores forældre men kunne være lidt sjovt at høre hvad man kan forvente

MVH

Den kommende far

Ingenting

Anmeld

6. oktober 2011

Den kommende far

LotteN skriver:

Da vi fortalte svigerfar at ha nskulle være bedsteforældre, gik der ikke mange sekunder før han sagde han ville give os barnevognen...

Af min mor fik vi alt muligt forskelligt - babydyne + pude, sengetøj, håndklæder, tøj, kurv med zinksalve, karm, olie m.m

fornemt sådanne forældre

MVH

Den kommende far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.