Dit barns sprog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2011

L.J.L

Mette. skriver:

Emilie er 17 måneder, hun siger muar (mor), hej, hvad det, vov-vov, nej, ja og en masse sludder, som er forsøg på ord, men de er ikke helt klare endnu.

Jeg tror ikke hun er voldsom hurtig fremme med sproget, de andre børn i DP, som er jævnaldrende og et par måneder ældre, siger hvertfald mere. Men Emilie startede jo også først for 1 måned siden, så det er først nu hun hører andre børn som hun prøver at  efterligne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

L.J.L

lisesp83 skriver:

Julie er 17 mdr. Hun kan ikke sige sætninger endnu - kun på hendes eget russiske sprog

Men hun kan sige: Moar - Bar (far)- vovvov- op - ned- mere - adder - bambam (bamse) - O på (sko på) - miin - a'e a'e - sili (vores hund, som hedder Chili) - nej - ja - mam-mam - miavv - tak - morgen.

Og lidt flere små ord.

Og så er hun begyndt at ville hjælpe med de praktiske ting. . Det er virkelig sødt, når hun smider tøj i maskinen, eller lukker skuffer og skabe, for så siger hun tak bagefter haha

Det er så lækkert når de begynder at se det sjove i at hjælpe til derhjemme
Vores dreng havde også en periode hvor han elskede at hjælpe til, både med støvsugning og oprydning, men nu gider han efterhånden ikke det mere

Han er så begyndt at sige "nej tak" til mange ting, istedet for

Anmeld

6. oktober 2011

lisesp83

L.J.L skriver:

Det er så lækkert når de begynder at se det sjove i at hjælpe til derhjemme
Vores dreng havde også en periode hvor han elskede at hjælpe til, både med støvsugning og oprydning, men nu gider han efterhånden ikke det mere

Han er så begyndt at sige "nej tak" til mange ting, istedet for

Haha det var måske bare en fase, at ville hjælpe.

Hmm mon det også stopper her?

Julie siger også nej tak, eller skriger NEJ, hvis det ikke passer hende, hun er en bestemt lille dame allerede.

Anmeld

8. oktober 2011

Rosa

Vi har jo brugt babytegn hjemme hos os, dvs. tegnsprog samtidigt med ord, og nu hvor Jonathan er 17,5 mdr har han et fint ordforråd både med tegn og ord, synes jeg. 

Ord: Hej, nej, ja, mor, bog, mad, biler, rap-rap, uh-uh (abe-lyde), hov, av, der, kuk-kuk, bøh, min, film, "ik" (musik), hallo, mere, babu-babu, op, titta (se), "skål" og så nogle lyde som ikke er rigtige ord, men som vi forstår som hans forældre. 

Tegn: Musik, bil, bog, mad, drikke, spise, sutteflaske, mælk, varm, kold, regn, sut, færdig, ble, telefon, lyd (jeg kan høre noget), baby, bold, sko, vuggestue, børn, cykel, lampe/lys, abe, krokodille, and, fugl, blomst, bad, tandbørste/børste tænder, mor, far, kænguru, marsvin, kat, hund, tiger, bamse, se film, moster og flere jeg ikke lige kan huske. 

Anmeld

8. oktober 2011

TrineCT

L.J.L skriver:

Hvor godt taler dit barn i en alder 1½ til 2 år?
Kan det sige mange ord, sætninger etc?

Hjalte er 19 måneder. Han siger: Mam (mad), Boar (mor), Hov, Nej, Ma (mælk), Hej, Go (sko), Doal (stol). Og så en masse andre ord, som kun vi i familien ved hvad betyder.

TrineCT

Anmeld

8. oktober 2011

TrineCT

8. oktober 2011

Brams

L.J.L skriver:

Lærke er rigtig god til ord, har vi fået af vide af andre med børn på samme alder. Hun er vores første barn, så vi har ikke rigtig noget at holde det op imod

Da hun var omkring 18 mdr. havde hun et ordforråd på lidt over 100 ord, som hun kendte betydningen af og brugte i de rigtige sammenhænge.

Siden da er det bare gået stærkt og i dag (knap 2 år) laver hun massevis af sætninger op til 5 ord af gangen, tæller til 12 og synes bare i det hele taget at det er sjovt at tale (hun taler også meget med sine tøjdyr, spørger dem om ting osv.).

Det er bare så super fedt, at man kan kommunikere så meget med hende, det gør jo alting så meget nemmere

Anmeld

8. oktober 2011

Krussedulle

L.J.L skriver:

det kan man sagtens sige. Der er mange der mener at dem der ikke er så hurtige til det motoriske de er hurtigere til det verbale

Min store dreng havde et fint sprog allerede da han var 1 1/2 år han kunne blandt andet tælle til 3, kendte farver osv.. i dag er han 4 år, og han hjælper de børn i bh'en som snart skal i skole, med alfabetet! er virkelig stolt

Anmeld

8. oktober 2011

SussieThyssen

L.J.L skriver:

Ja..det kunne mine i den alder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. oktober 2011

Leneur

Silje er nu 25 mdr. og har ikke haft det store behov for at sige noget. Er så også alene med hende og har ikke lige haft den der ping-pong snak med en partner og/eller søskende men på trods af hun var langsom til at gå... 14 mdr.
Har hun haft fuld knald på det motoriske og kan allerede nu selv tage sko, strømper, bluse og bukser på.... godt nok lidt langsomt men hun kan... Nu siger hun mange ord.. Peger på tingene og siger hvad det er og kan også sige 2-3 ord efter hinanden. Hun snakker meget nu men ikke alt du forstår, er dog sikker på at det ikke varer længe nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.