Dit barns sprog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.671 visninger
35 svar
0 synes godt om
6. oktober 2011

L.J.L

Hvor godt taler dit barn i en alder 1½ til 2 år?
Kan det sige mange ord, sætninger etc?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

Lucas og Mathilde <3

L.J.L skriver:

- min datter er godt nok kun 14½mdr, men hun kan sige - mor, far, a det, mam, tak, her, hej, nej, ja, jaja osv ingen sætninger endnu.

Anmeld

6. oktober 2011

NLME<3

L.J.L skriver:

Hey vores søn er 22 mdr. og han snakker rigtig godt, han kan sige sætninger, og man kan fint føre en lille samtale med ham. Men det skal så siges han går i dp. med to andre hvor der er 1 uge og 2 ugers mellem rum alders messig imellem. de snakker ikke særlig meget, og kan ikke sige sætninger. så tror det er meget meget forskelligt, fra barn til barn hvor meget de snakker og kan sige. snakker dit barn meget?

Anmeld

6. oktober 2011

L.J.L

Lucas og Mathilde <3 skriver:

- min datter er godt nok kun 14½mdr, men hun kan sige - mor, far, a det, mam, tak, her, hej, nej, ja, jaja osv ingen sætninger endnu.

det er også flot hun allerede kan sige så mange ord

Anmeld

6. oktober 2011

L.J.L

NLME<3 skriver:

Hey vores søn er 22 mdr. og han snakker rigtig godt, han kan sige sætninger, og man kan fint føre en lille samtale med ham. Men det skal så siges han går i dp. med to andre hvor der er 1 uge og 2 ugers mellem rum alders messig imellem. de snakker ikke særlig meget, og kan ikke sige sætninger. så tror det er meget meget forskelligt, fra barn til barn hvor meget de snakker og kan sige. snakker dit barn meget?

Ja min dreng taler også meget, og man kan godt "før en samtale" med ham, selvom meget af det ikke er særligt sammenhængende
Han er fra 5 dec 09

Anmeld

6. oktober 2011

maria_wlt

Tristan er 21 mdr nu.. Ingen sætninger....der giver mening 

Men masser af ord... far, mor, lastbil, bil, Ene, vand... Det er de eneste ord han bruger og samtidig ved hvad er.

Anmeld

6. oktober 2011

Lucas og Mathilde <3

L.J.L skriver:

det er også flot hun allerede kan sige så mange ord

ja det er det . hun er også noget "hurtigere" end min søn var dengng, han var over 2 før han overhoved begyndte at snakke, men han var så "foran" ren motorisk vis man kan sige det sådan

Anmeld

6. oktober 2011

L.J.L

maria_wt skriver:

Tristan er 21 mdr nu.. Ingen sætninger....der giver mening 

Men masser af ord... far, mor, lastbil, bil, Ene, vand... Det er de eneste ord han bruger og samtidig ved hvad er.

det er så dejligt når de begynder at sige noget man kan forstå

Anmeld

6. oktober 2011

L.J.L

Lucas og Mathilde <3 skriver:

ja det er det . hun er også noget "hurtigere" end min søn var dengng, han var over 2 før han overhoved begyndte at snakke, men han var så "foran" ren motorisk vis man kan sige det sådan

det kan man sagtens sige. Der er mange der mener at dem der ikke er så hurtige til det motoriske de er hurtigere til det verbale

Anmeld

6. oktober 2011

FrkLarsen

Min datter på 14 måneder kan ikke sætninger sådan rigtigt endnu.

Hun siger ord som: vov vov, mor, dar (far), bog, fuuug (fugl), aaaaiiij (miiiav), se, a det, hej  og en masse pladder som jeg ikke forstår noget af 

Jeg har fået afvide af vores familiekonsulent at hun ligger på nivau med en på 1½år 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.