Dit barns sprog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2011

L.J.L

FrkLarsen skriver:

Min datter på 14 måneder kan ikke sætninger sådan rigtigt endnu.

Hun siger ord som: vov vov, mor, dar (far), bog, fuuug (fugl), aaaaiiij (miiiav), se, a det, og en masse pladder som jeg ikke forstår noget af 

Jeg har fået afvide af vores familiekonsulent at hun ligger på nivau med en på 1½år 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Min datter er 15 måneder, og hun kan ikke tale i sætninger endnu. Men hun kan sige ord som: hej, mor, far, tak, ad, hov, op, nej, ja, bøh, vov, puha....

Anmeld

6. oktober 2011

Nettemor

min søn fra marts '10 siger rigtig mange ting.

hund, får, raf (giraf), fant( elefant) ko. gris, fisk, frø, fugl, nin (kanin) og ja de fleste dyr. og så self dyrelydene. (muh, iiah(æsel) ihh (hest) øf øf, uuUuu (ugle) osv osv)

så siger han mor, far, moster, otto(hunden) læg dig(til hunden) ned, gå. nej, spise, vand, svømme, putter(prutter) og det er altid efterfulgt af: sjov. fjernsyn, kastanjer, traktor, bil, cykel, sover, sutter , kuk kuk bøøh osv osv. han er en rigtig papegøje og der er ikke mange ord han ikke kan siger men dem jeg har skrevet her bruger han aktivt.. og sikkert også flere.. men tror det hænger sammen med at vi for det første snakker rigtig meget her i huset og for det andet så går han sammen med børn der er 3-6 mdr ældre i dagplejen som dem der er tættest på ham og han gør og kan alt de kan.. (næsten i hvert fald)

Anmeld

6. oktober 2011

L.J.L

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Min datter er 15 måneder, og hun kan ikke tale i sætninger endnu. Men hun kan sige ord som: hej, mor, far, tak, ad, hov, op, nej, ja, bøh, vov, puha....

Hun er da dygtig

Anmeld

6. oktober 2011

L.J.L

nettemor skriver:

min søn fra marts '10 siger rigtig mange ting.

hund, får, raf (giraf), fant( elefant) ko. gris, fisk, frø, fugl, nin (kanin) og ja de fleste dyr. og så self dyrelydene. (muh, iiah(æsel) ihh (hest) øf øf, uuUuu (ugle) osv osv)

så siger han mor, far, moster, otto(hunden) læg dig(til hunden) ned, gå. nej, spise, vand, svømme, putter(prutter) og det er altid efterfulgt af: sjov. fjernsyn, kastanjer, traktor, bil, cykel, sover, sutter , kuk kuk bøøh osv osv. han er en rigtig papegøje og der er ikke mange ord han ikke kan siger men dem jeg har skrevet her bruger han aktivt.. og sikkert også flere.. men tror det hænger sammen med at vi for det første snakker rigtig meget her i huset og for det andet så går han sammen med børn der er 3-6 mdr ældre i dagplejen som dem der er tættest på ham og han gør og kan alt de kan.. (næsten i hvert fald)

Hvor er han dygtig Dejligt når de begynder at sætte ord på tingene

Anmeld

6. oktober 2011

Lucas og Mathilde <3

L.J.L skriver:

det kan man sagtens sige. Der er mange der mener at dem der ikke er så hurtige til det motoriske de er hurtigere til det verbale

lige præcos

Anmeld

6. oktober 2011

Mira0911

Nu er Julie lige lidt ældre... blir 3 til Februar... 

Hun kan sige få sætninger ikke mange... 

Vi har også talep. på hende... Det går fremad med hendes snakkeri... 

Anmeld

6. oktober 2011

Mette.

L.J.L skriver:

Hvor godt taler dit barn i en alder 1½ til 2 år?
Kan det sige mange ord, sætninger etc?

Emilie er 17 måneder, hun siger muar (mor), hej, hvad det, vov-vov, nej, ja og en masse sludder, som er forsøg på ord, men de er ikke helt klare endnu.

Jeg tror ikke hun er voldsom hurtig fremme med sproget, de andre børn i DP, som er jævnaldrende og et par måneder ældre, siger hvertfald mere. Men Emilie startede jo også først for 1 måned siden, så det er først nu hun hører andre børn som hun prøver at  efterligne.

Anmeld

6. oktober 2011

lisesp83

Julie er 17 mdr. Hun kan ikke sige sætninger endnu - kun på hendes eget russiske sprog

Men hun kan sige: Moar - Bar (far)- vovvov- op - ned- mere - adder - bambam (bamse) - O på (sko på) - miin - a'e a'e - sili (vores hund, som hedder Chili) - nej - ja - mam-mam - miavv - tak - morgen.

Og lidt flere små ord.

Og så er hun begyndt at ville hjælpe med de praktiske ting. . Det er virkelig sødt, når hun smider tøj i maskinen, eller lukker skuffer og skabe, for så siger hun tak bagefter haha

Anmeld

6. oktober 2011

L.J.L

Mira0911 skriver:

Nu er Julie lige lidt ældre... blir 3 til Februar... 

Hun kan sige få sætninger ikke mange... 

Vi har også talep. på hende... Det går fremad med hendes snakkeri... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.