Den kommende far skriver:
Køber i nyt tøj til jeres børn eller tager I imod brugt tøj fra familie og venner?
vi er i den situation af jeg skal have en fætter 3 måneder før vores dreng kommer til verden og vi har fået tilbudt alt hans tøj som han vokser ud af det.
Vi har længe sparet sammen til vores baby så økonomi er ikke et problem (endnu
)
Jeg har selv svært ved at gå i andres brugte tøj og er det så ikke lidt mærkeligt hvis jeg lader mit barn gøre det?
Synes I at det er helt okay at tage imod brugt tøj?
MVH
Den kommende far
http://babydutten.blogspot.com/
Vi har af økonomiske årsager været sindsygt glade for aflagt tøj. Vi har endda fået så meget, at jeg har kunnet vælge lige dét, jeg også selv synes om.
Jeg har ingen skrupler omkring brugt tøj, hverken til mig selv eller den lille. Jeg har en god vaskemaskine! - Tænker bare, at de penge, der er sparet, kan jeg spendere på ham senere, når det betyder noget for ham, hvad han har på. Desuden bruges de små størrelser i så kort tid, at man slet ikke kan se, at tøjet har været brugt før.
Der er dog et par områder, hvor jeg fravælger brugt: Sko, dyner og barnevogn. Skoene, da de vil tage form efter den tidligere ejer og sovetingene for at undgå allergi. Her kan jeg til gengæld vælge at prioritere kvalitet uanset pris, fordi jeg har sparet på så meget andet.
Uanset hvad man vælger, er der en del sparet ved at være realistisk omkring sit behov. Man kan hurtigt gå amok i alt muligt skønt babytøj, men hvis man starter ud med en liste med det mest nødvendige og krydser af efterhånden, kan man nøjes med mindre. Især, hvis man tager højde for at ønske helt specifikke ting i barselsgave, så kan man krydse dem af listen