Købe nyt tøj eller få det brugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.722 visninger
101 svar
0 synes godt om
2. oktober 2011

Den kommende far

Køber i nyt tøj til jeres børn eller tager I imod brugt tøj fra familie og venner?

vi er i den situation af jeg skal have en fætter 3 måneder før vores dreng kommer til verden og vi har fået tilbudt alt hans tøj som han vokser ud af det.

Vi har længe sparet sammen til vores baby så økonomi er ikke et problem (endnu)

Jeg har selv svært ved at gå i andres brugte tøj og er det så ikke lidt mærkeligt hvis jeg lader mit barn gøre det?

Synes I at det er helt okay at tage imod brugt tøj?

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

Frøken J.

Den kommende far skriver:

Køber i nyt tøj til jeres børn eller tager I imod brugt tøj fra familie og venner?

vi er i den situation af jeg skal have en fætter 3 måneder før vores dreng kommer til verden og vi har fået tilbudt alt hans tøj som han vokser ud af det.

Jeg har selv svært ved at gå i andres brugte tøj og er det så ikke lidt mærkeligt hvis jeg lader mit barn gøre det?

MVH

Den kommende far

Uh undskyld, men jeg kan godt få lidt fnidder når folk ikke kan "tåle" brugt tøj, for jeg fatter det simpelthen ikke Self. undertøj og den slags, det forstår jeg godt, men det andet? Hvorfor i al verden ikke? Man vasker det da bare inden brug, evt. med noget bakteriedræbende Vanish, hvis det er dér den ligger. Og når det kommer til babytøj er det som regel brugt SÅ lidt, fordi folk har SÅ meget tøj og baby vokser SÅ hurtigt, så det da ikke kan svare sig andet end at tage imod det brugte. Så kan i bruge de penge på andre vigtige ting til baby.

90% af vores piges kommende garderobe er brugt, og det har jeg det rigtig godt med - Har sparet mange penge, har kun købt tøj i flot stand, og på den måde har der været flere penge til andre ting til hende.

Anmeld

2. oktober 2011

mor til 2 skønne piger .

synes det fint folk gør det jeg er bar ikke til det   .

min egen datter får kun nyt tøj på , er ikke så god til " genbrug"
når jeg nu har råd til at købe nyt tøj til hende så vil jeg hellere det .

Anmeld

2. oktober 2011

Vivian87

Tror også ca. 90% af vores (med længsel ventede) lille piges gaderobe er brugt! Specielt når de er så små er tøjet jo nærmest kun brugt 2-3 gange før de vokser ud af det, så jeg synes simpelhen ikke det kan betale sig andet end at købe det brugt! Har heller ikke noget problem i selv at gå i brugt tøj, som Frøken J også skriver, man vasker det jo bare - der er ikke den store forskel på om du køber tøj i butikker hvor 50 andre før dig har prøvet det eller du køber det brugt af en der har behandlet det godt

Anmeld

2. oktober 2011

Valle81

MVH

Den kommende far

he he,

Da jeg fik mit første barn købte eller tog jeg ikke imod brugt - synes kun hun skulle i nyt:0) Så kom barn nummer to og tre og tjah, så finder man ud af at det brugte tøj er super, og billigt:0) Og selvom der er råd til nyt tøj, så er der bare sååååååååååååå meget pænt tøj. Og især i de små størrelser, da det jo sjæ´ldent bliver brugt ret meget og ikke lider af pletter osv:0)

Så her er det blandet landhandel, brugt nyt, hjemmesyet og hjemme strikket:0)

Christina

Anmeld

2. oktober 2011

Lunae

MVH

Den kommende far

Nu har jeg ikke stået i situationen med tøj fra familien, for der er ingen at arve af!

Jeg har dog købt ganske lidt brugt tøj, som Camille har haft på! Det stoppede desværre fordi de ting jeg modtog var i så dårlig stand, at jeg ikke ville putte hende i det

Jeg sælger selv tøj og tro mig, der er mange som køber brugt! Vores tøj er stort set ikke brugt og kun få ting er ikke så pænt mere!

Jeg ville helt klart arve tøj, hvis jeg havde nogen at arve fra

Anmeld

2. oktober 2011

Frøken J.

Vivian87 skriver:

Tror også ca. 90% af vores (med længsel ventede) lille piges gaderobe er brugt! Specielt når de er så små er tøjet jo nærmest kun brugt 2-3 gange før de vokser ud af det, så jeg synes simpelhen ikke det kan betale sig andet end at købe det brugt! Har heller ikke noget problem i selv at gå i brugt tøj, som Frøken J også skriver, man vasker det jo bare - der er ikke den store forskel på om du køber tøj i butikker hvor 50 andre før dig har prøvet det eller du køber det brugt af en der har behandlet det godt

Det er faktisk en ret god og relevant pointe, som jeg ikke havde tænkt på! For når man køber nyt voksentøj er det jo tit prøvet på MANGE gange af alle mulige svedige mennesker, mens nyt babytøj jo ikke lige er sådan noget, som man render og prøver på i butikken - Hvorfor det ofte vil være sådan, at køber man det brugt af en person, har det måske kun været brugt et par gange, imens nyt voksentøj jo faktisk har været på riiiigtig mange gange

Anmeld

2. oktober 2011

Den kommende far

Frøken J. skriver:

Uh undskyld, men jeg kan godt få lidt fnidder når folk ikke kan "tåle" brugt tøj, for jeg fatter det simpelthen ikke Self. undertøj og den slags, det forstår jeg godt, men det andet? Hvorfor i al verden ikke? Man vasker det da bare inden brug, evt. med noget bakteriedræbende Vanish, hvis det er dér den ligger. Og når det kommer til babytøj er det som regel brugt SÅ lidt, fordi folk har SÅ meget tøj og baby vokser SÅ hurtigt, så det da ikke kan svare sig andet end at tage imod det brugte. Så kan i bruge de penge på andre vigtige ting til baby.

90% af vores piges kommende garderobe er brugt, og det har jeg det rigtig godt med - Har sparet mange penge, har kun købt tøj i flot stand, og på den måde har der været flere penge til andre ting til hende.

Det skal endelig ikke tages som et angreb på brugt tøj for jeg kan sagtens se fornuften i det. Og som du siger kan man så bruge pengene på andet udstyr til den bette

Men som sagt er jeg bare ikke så god til brugt tøj. ved egentlig ikke hvorfor Men det er vel tanken om at andre har svedt, skidt osv i tøjet. 

MVH

Den kommende far

Anmeld

2. oktober 2011

Toshiba

MVH

Den kommende far

et fjollet spørgsmål - i skal gøre hvad I SYNTES

Anmeld

2. oktober 2011

Den kommende far

Lunae skriver:

Nu har jeg ikke stået i situationen med tøj fra familien, for der er ingen at arve af!

Jeg har dog købt ganske lidt brugt tøj, som Camille har haft på! Det stoppede desværre fordi de ting jeg modtog var i så dårlig stand, at jeg ikke ville putte hende i det

Jeg sælger selv tøj og tro mig, der er mange som køber brugt! Vores tøj er stort set ikke brugt og kun få ting er ikke så pænt mere!

Jeg ville helt klart arve tøj, hvis jeg havde nogen at arve fra

hehe vi har ihvertfald mange at arve fra vi kommer begge fra nogle rigtig store familier

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.