Købe nyt tøj eller få det brugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2011

Den kommende far

Mor og meget mere skriver:

Arv har altså også en del at sige - vi kommer ikke til verden som blødt ler, der kan formes, som omgivelserne ønsker det. Lige netop dét er så spændende, når man sætter flere børn i verden og udsætter dem for omtrent samme påvirkninger - at der kan være SÅ stor forskel på, hvordan de folder sig ud, og hvilken personlighed, de får. I det hele taget er det dødspændende at få børn - også, når det nærmer sig det nervepirrende

hehe men det bliver rigtig spændende

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

twinboys

Den kommende far skriver:

Køber i nyt tøj til jeres børn eller tager I imod brugt tøj fra familie og venner?

vi er i den situation af jeg skal have en fætter 3 måneder før vores dreng kommer til verden og vi har fået tilbudt alt hans tøj som han vokser ud af det.

Vi har længe sparet sammen til vores baby så økonomi er ikke et problem (endnu)

Jeg har selv svært ved at gå i andres brugte tøj og er det så ikke lidt mærkeligt hvis jeg lader mit barn gøre det?

Synes I at det er helt okay at tage imod brugt tøj?

MVH

Den kommende far

Mine drenge har aldrig gået i brugt tøj og jeg vil aldrig putte dem i det...

Kald mig bare snoppet eller noget...

Men jeg sælger alt drengenes tøj, når de ikke kan passe det mere... og har rigtig mange købere til deres aflagte tøj...

Jeg ville heller ikke selv gå i noget tøj andre har haft på, men ved godt at tøjet ikke fejler noget og det er pænt og velholdt, men nej aldrig i livet jeg ville gøre det...

Jeg har også pengene til at købe tøjet, så køber det nyt og sælger det igen brugt...

Majbritt

Majbritt

Anmeld

2. oktober 2011

Tona

Den kommende far skriver:

synes da jeg flere steder er kommet med argumenter for hvorfor jeg har forbehold overfor det

MEn bla at andre børn har skidt i tøjet, at man kan føle sig forpligtet til at gå i det for ikke at "såre" de tidligere ejere, at man kan sende et signal om at man ikke selv har råd til tøjet

MVH

Den kommende far

Det med at sende et signal om at man ikke har råd til tøjet: Vi har rent faktisk ikke råd til at købe alt tøjet fra nyt. I alt fald ville det ikke være den smarteste prioritering at lave når vi kan købe tøjet brugt og så have de penge til vigtigere ting. Det er ingen skam have få penge syntes jeg ikke.

Men der er ingen som kan se at tøjet er brugt. Vores datter har meget tøj, mere end hun nærmest kan nå at bruge, både mærkevare og alm., og i virkelig god kvallitet. Der er ingen der kan se at det er brugt, for det er så godt som nyt. Børnetøj når slet ikke at blive slidt, så der er ingen der overhovedet bemærker at det er genbrug. Men de fleste ved det, for jeg ligger slet ikke skjul på det. Og som jeg skrev før, så er det fedt at vide at kemikalierne er vasket ud af tøjet før ens barn får det på

Anmeld

2. oktober 2011

Den kommende far

Amandas-mor skriver:

Det med at sende et signal om at man ikke har råd til tøjet: Vi har rent faktisk ikke råd til at købe alt tøjet fra nyt. I alt fald ville det ikke være den smarteste prioritering at lave når vi kan købe tøjet brugt og så have de penge til vigtigere ting. Det er ingen skam have få penge syntes jeg ikke.

Men der er ingen som kan se at tøjet er brugt. Vores datter har meget tøj, mere end hun nærmest kan nå at bruge, både mærkevare og alm., og i virkelig god kvallitet. Der er ingen der kan se at det er brugt, for det er så godt som nyt. Børnetøj når slet ikke at blive slidt, så der er ingen der overhovedet bemærker at det er genbrug. Men de fleste ved det, for jeg ligger slet ikke skjul på det. Og som jeg skrev før, så er det fedt at vide at kemikalierne er vasket ud af tøjet før ens barn får det på

men som jeg nævnte tidligere har jeg ikke tænkt over det med kemikalierne. Det er bestemt værd at tænke over

MVH

Den kommende far

Anmeld

2. oktober 2011

Maja_4000

Lunae skriver:

Nu har jeg ikke stået i situationen med tøj fra familien, for der er ingen at arve af!

Jeg har dog købt ganske lidt brugt tøj, som Camille har haft på! Det stoppede desværre fordi de ting jeg modtog var i så dårlig stand, at jeg ikke ville putte hende i det

Jeg sælger selv tøj og tro mig, der er mange som køber brugt! Vores tøj er stort set ikke brugt og kun få ting er ikke så pænt mere!

Jeg ville helt klart arve tøj, hvis jeg havde nogen at arve fra

Jeg ville gerne arve fra dig Hehe

Til TS: Vi fik 3 flyttekasser med pigetøj som vi sorterede kraftigt i .. Det var næsten kun de små størrelser , så vi har NÆSTEN ikke selv købt noget i str. 50 - 68 .. Synes det har været rigtig dejligt , ikke at skulle tænke på det ..
Og jeg køber en del brugt tøj nu .. Mest mærketøj , da jeg synes det er sååå dyrt fra nyt

Går dog ikke selv i brugt tøj .. Men køber stortset aldrig tøj til mig selv .. Så det er nok derfor :b

Anmeld

2. oktober 2011

Tona

Leonora25 skriver:

Men jeg tror ikke man får social anerkendelse for at være materialistisk? Det er ihvertfald ikke en ægte anerkendelse så!! Forhåbentligt bliver I af dem I har nærmest ikke bedømt på hvilke mærker i går i? men hvilke menneskelige kvaliteter i har?? Ellers ville jeg sortere godt i min omgangskreds! Jeg tror man er en mere ansvarlig forældre, hvis man tør have en holdning og stå ved den, end hvis man forsøger at tilpasse sig og leve op til et glansbillede. Ja molk snakker ALTID men det vil de gøre ligegyldigt om i køber brugt eller køber ALT spritnyt! Men det må man leve med, heldigvis bestemmer man selv hvem man omgås  

Anmeld

2. oktober 2011

muzen

jeg vil bare give dig et godt råd, hvis i nu tager i mod tøjet. det i sotere fra, vil jeg opfordre jer til at smidde ind til mødrehjælpen. så i også hjælper andre :-)

Anmeld

2. oktober 2011

Lunae

Maja_4000 skriver:

Jeg ville gerne arve fra dig Hehe

Til TS: Vi fik 3 flyttekasser med pigetøj som vi sorterede kraftigt i .. Det var næsten kun de små størrelser , så vi har NÆSTEN ikke selv købt noget i str. 50 - 68 .. Synes det har været rigtig dejligt , ikke at skulle tænke på det ..
Og jeg køber en del brugt tøj nu .. Mest mærketøj , da jeg synes det er sååå dyrt fra nyt

Går dog ikke selv i brugt tøj .. Men køber stortset aldrig tøj til mig selv .. Så det er nok derfor :b

Tak jeg er glad for at du kan lide vore tøj

Anmeld

2. oktober 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
twinboys skriver:

Mine drenge har aldrig gået i brugt tøj og jeg vil aldrig putte dem i det...

Kald mig bare snoppet eller noget...

Men jeg sælger alt drengenes tøj, når de ikke kan passe det mere... og har rigtig mange købere til deres aflagte tøj...

Jeg ville heller ikke selv gå i noget tøj andre har haft på, men ved godt at tøjet ikke fejler noget og det er pænt og velholdt, men nej aldrig i livet jeg ville gøre det...

Jeg har også pengene til at købe tøjet, så køber det nyt og sælger det igen brugt...

Majbritt

Majbritt

Hvordan ser du så på de mennesker, der køber dine børns brugte tøj? Jeg synes, det må være underligt at sælge noget, som man aldrig i livet ville købe og bruge selv...

Jeg synes i øvrigt ikke, det er snobbet ikke at ville bruge brugt tøj - det er jo supertjekket også blandt de "unge (og lidt ældre), smukke og rige" at købe vintagetøj og at flashe det pga. den positive signalværdi.

Anmeld

3. oktober 2011

twinboys

Mor og meget mere skriver:

Hvordan ser du så på de mennesker, der køber dine børns brugte tøj? Jeg synes, det må være underligt at sælge noget, som man aldrig i livet ville købe og bruge selv...

Jeg synes i øvrigt ikke, det er snobbet ikke at ville bruge brugt tøj - det er jo supertjekket også blandt de "unge (og lidt ældre), smukke og rige" at købe vintagetøj og at flashe det pga. den positive signalværdi.

Jeg har det super fint med at kunne gøre andre glade ved at de må købe drengenes tøj... Folk spørger selv ind til tøjet om de må købe det når drengene ikke passer det mere... Har gode "kunder" herinde på baby, facebook og andre steder på nettet...

De bliver glade og ja så bliver jeg glad...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.