Købe nyt tøj eller få det brugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2011

Den kommende far

Frøken J. skriver:

Hvordan forholder du dig så til modargumenterne? Men fremmede på gaden kan jo ikke se, at det er brugt. De tænker jo bare: "Gud en sød baby" - I sidste ende er tøjet jo rimelig underordnet, det er bare os som forældre der synes det er sødt at pakke dem ind

det har du ret i. Men går skam også op i hvad mine nærmeste synes om det. Vil da nødig have at min familie ikke tror at vi har råd til tøj osv og derved måske så konkludere at vi ikke er/var klar til at få børn

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

Frøken J.

Den kommende far skriver:

det har du ret i. Men går skam også op i hvad mine nærmeste synes om det. Vil da nødig have at min familie ikke tror at vi har råd til tøj osv og derved måske så konkludere at vi ikke er/var klar til at få børn

MVH

Den kommende far

Men tror du virkelig, at de ville tænke sådan? Jeg tænker især når nu i har så dyr en seng, vil investere i en dyr barnevogn mm.

Anmeld

2. oktober 2011

Den kommende far

Frøken J. skriver:

Men tror du virkelig, at de ville tænke sådan? Jeg tænker især når nu i har så dyr en seng, vil investere i en dyr barnevogn mm.

hehe det håber jeg da ikke men kan høre hvordan der bliver snakket om andre i vores lokal samfund.

Vi vil nødig puttes i den kasse der hedder uovervejet graviditet.

Ved godt danskerne elsker at putte folk i kasser og når det er tilfældet kan man jo ligeså godt gøre indsats for at komme i den rigtige kasse

MVH

Den kommende far

Anmeld

2. oktober 2011

Christina.78

SussieThyssen skriver:

Både og.

Jeg har da nydt at have nyt tøj i mine baby-skuffer,  men har så  sandelig også haft brugt, og det er ingen skam.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. oktober 2011

Frøken J.

Den kommende far skriver:

hehe det håber jeg da ikke men kan høre hvordan der bliver snakket om andre i vores lokal samfund.

Vi vil nødig puttes i den kasse der hedder uovervejet graviditet.

Ved godt danskerne elsker at putte folk i kasser og når det er tilfældet kan man jo ligeså godt gøre indsats for at komme i den rigtige kasse

MVH

Den kommende far

Der er jeg uenig Træffer man et aktivt valg om at blive forældre i en ung alder, må man tage det valg og dets fulde konsekvenser - det sure som det søde. Jeg kan ikke forstå, at man ikke tør være sig selv, men vil bukke og neje for ikke at falde for kritikken - Er man selv 100% sikker på sit valg, må man holde fast i det, og så kan folk snakke alt det i vil. Hvis i kommer gående med baby i en pissefed Emmaljunga, så tvivler jeg seriøst på, at nogen vil sige: "Nej, SE nu den sparkedragt! Den er vidst brugt! De er nogle dårlige forældre!"

Anmeld

2. oktober 2011

Kris89

når jeg lige om lidt står med de to streger og baby bliver derinde er planen helt klart at vi skal ud og invistere i brugt... jamen fra ende til ande... selvfølgelig bliver der nok ting der bliver købt af ny, men jeg vil virkelig ikke (MIN HOLDNING) smide sååå mange penge væk for noget som ekstrem mange har liggende og sjældent brugt.

babyting findes jo i massevis, gaver osv. rigtig mange sælger jo "brugt" tøj med prismærke på...

vi har penge nok ingen tvivl om det... men kan vi spare penge der er der måske til et lidt større hus (base for opvækst) til en ekstra uge i sommerhus og hygge med familien...

ved ikke om det fremgår ret meget af min mening, men er fra jylland og sparer hvor jeg kan

intet ondt om de der køber nyt overhovedet og som sagt vil vi helt sikkert også købe nogle nye ting. men vi vil også gerne spare hvor vi kan. og baby er jo ligeglad

Anmeld

2. oktober 2011

Lisbeth85

At kunne genbruge andres tøj er godt for det hele: Pengepungen, miljøet og ja... derved verdenen

Anmeld

2. oktober 2011

Den kommende far

Frøken J. skriver:

Der er jeg uenig Træffer man et aktivt valg om at blive forældre i en ung alder, må man tage det valg og dets fulde konsekvenser - det sure som det søde. Jeg kan ikke forstå, at man ikke tør være sig selv, men vil bukke og neje for ikke at falde for kritikken - Er man selv 100% sikker på sit valg, må man holde fast i det, og så kan folk snakke alt det i vil. Hvis i kommer gående med baby i en pissefed Emmaljunga, så tvivler jeg seriøst på, at nogen vil sige: "Nej, SE nu den sparkedragt! Den er vidst brugt! De er nogle dårlige forældre!"

det tror jeg forsåvidt du har ret i Men alle mennesker søger vel et eller andet sted social anerkendelse. Jeg er ihvertfald overbevist om at alle mennesker søger social anerkendelse på den ene eller anden måde.

MVH

Den kommende far

Anmeld

2. oktober 2011

Den kommende far

Lisbeth85 skriver:

At kunne genbruge andres tøj er godt for det hele: Pengepungen, miljøet og ja... derved verdenen

tror ikke man udelukkende skal gøre det med argumentet at det er bedst for verden 

For hvis man nu ser det som at nyt tøj skaber arbejdspladser og derved øget omsætning som gavner samfundsøkonomien giver det mulighed for øget økonomisk bidrag til forskning i miljøet

MVH

Den kommende far

Anmeld

2. oktober 2011

Nitz - <3 David

Jeg har taget imod rigtig meget brugt.. Men har også selv købt nyt.. Jeg syns der er RIGTIG meget brugt der ikke er slidt eller noget.. de små størrelser bruger de jo ikke ret længe.. Og så længe det er vasket så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at bruge det..
Så hellere "spare" pengene og købe noget nyt når de blir lidt større og bruger tøjet mere.. eller købe noget kvalitet eller dyre baby ting...

Men man skal jo bare gøre hvad man syns bedst om.. Jeg kan ihvertfald godt anbefale at ta imod brugte ting.. Man får jo nok også en del i barsels gave osv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.