Købe nyt tøj eller få det brugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2011

eElak

Den kommende far skriver:

Køber i nyt tøj til jeres børn eller tager I imod brugt tøj fra familie og venner?

vi er i den situation af jeg skal have en fætter 3 måneder før vores dreng kommer til verden og vi har fået tilbudt alt hans tøj som han vokser ud af det.

Vi har længe sparet sammen til vores baby så økonomi er ikke et problem (endnu)

Jeg har selv svært ved at gå i andres brugte tøj og er det så ikke lidt mærkeligt hvis jeg lader mit barn gøre det?

Synes I at det er helt okay at tage imod brugt tøj?

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Jeg tog både imod brugt tøj, købte brugt tøj og nyt tøj. 

Det der var vigtigt for mig er at tøjet er velholdt, og det var tøj jeg selv ville gå i.

HVis tøjet virkede gammelt og nusset ville jeg aldrig proppe mit barn i, ligesom jeg ikke selv ville gå i det.

En ting man skal tænke på - det er at babytøj jo kun bruges utroligt kort, så en del af tøjet når kun at blive brugt få gange.. Så det når slet ikke at blive brugt som voksentøj gør - og derfor kan jeg godt følge tesen i forhold til "skal mit barn når nu jeg ikke vil gøre det selv" hvis man ikke tænker på den forskel.. Men forskellen er der altså :-D 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

Janni.

hehe i er gode til at sælge ideen

MVH

Den kommende far

og du er er god til at lytte  

Anmeld

2. oktober 2011

132319

Jeg køber nærmest kun brugt tøj til min datter og man kan få så meget fint! Jeg fatter ikke de der ikke vil have brugt babytøj. Helt ærlig, det er babyer der har haft det på! Jeg har sparet MANGE penge på alle de lækre og dyre mærker og samtidig tænkt på miljøet, det er ikke ligefrem gavnligt med den brug og smid væk kultur alt for mange danskere har!

Anmeld

2. oktober 2011

baby84

Køber i nyt tøj til jeres børn eller tager I imod brugt tøj fra familie og venner?

vi er i den situation af jeg skal have en fætter 3 måneder før vores dreng kommer til verden og vi har fået tilbudt alt hans tøj som han vokser ud af det.

Jeg har selv svært ved at gå i andres brugte tøj og er det så ikke lidt mærkeligt hvis jeg lader mit barn gøre det?

MVH

Den kommende far

Ville da klart tage i mod det og så kan du jo bare bruge det du synes ser dejligt og flot ud. Tænk på miljøet og på om det ikke er bedre at gennem pengene til familiehygge på et senere tidspunk småbørnetøj er jo nærmest ikke brugt før det lægges væk igen.

Min kommende lille skal klart gå i brugt tøj. jeg vil gå efter nogle af de lidt dyre mærker der holder godt på farven og som er rart a have på og så vil jeg glæde mig over at jeg kun har ofret det havle på det- eller ingenting hvis det er arvet.

Anmeld

2. oktober 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Begge dele måske?  Det har vi i hvert fald gjort. Jeg har for ikke særlig længe siden fået mig en lillesøster og der har vi fået RIGTIG meget tøj fra hende af, og meget af det stadig med prismærker og så har jeg da også købt ret meget selv og købt brugt andre steder  Vi har så meget babytøj nu, at jeg næsten kunne køre min helt egen butik

Anmeld

2. oktober 2011

Møn-Mor

Jeg ville klart tage imod det brugte tøj fra familien også selvom i er økonomisk velfunderede.
Så brug hellere jeres penge på f.eks. Voksipose, ny trip-trap stol, god autostol, mærkevare sko og støvler, lækker barnevogn og alle de tusind andre dyre ting man skal have indkøbt til babyen/barnet.

Jeg synes da også godt om nyt tøj, men har også valgt at takke ja til arvetøj for så kan jeg bruge mine penge på alt det andet babyudstyr. Jeg vil til gengæld aldrig benytte mig af brugt fodtøj til mit barn - børns fødder er forskellige og træder forskelligt, så et par sko der er brugt er jo trådt til af en anden.
Dog ville hjemmesko til et barn der endnu ikke er begyndt at gå være ok at arve.

/Winnie

Anmeld

2. oktober 2011

Den kommende far

Janni. skriver:

og du er er god til at lytte  

haha

MVH

Den kommende far

Anmeld

2. oktober 2011

Den kommende far

baby84 skriver:

Ville da klart tage i mod det og så kan du jo bare bruge det du synes ser dejligt og flot ud. Tænk på miljøet og på om det ikke er bedre at gennem pengene til familiehygge på et senere tidspunk småbørnetøj er jo nærmest ikke brugt før det lægges væk igen.

Min kommende lille skal klart gå i brugt tøj. jeg vil gå efter nogle af de lidt dyre mærker der holder godt på farven og som er rart a have på og så vil jeg glæde mig over at jeg kun har ofret det havle på det- eller ingenting hvis det er arvet.

Lidt dn stil min kæreste overvejer også

MVH

Den kommende far

Anmeld

2. oktober 2011

chael

MVH

Den kommende far

Ja da...

Det er super skønt at kunne arve tøj. Det er total miljø rigtigt hi hi...

Det er jo begrænset hvor meget sådan noget tøj kan nå at blive brugt i den alder, når de er helt små.

Vi modtager meget fra min nevø og niece og tager imod det med kyshånd.

ALtså det vi får er jo pænt og velholdt og vi får jeg ikke noget der er hullet og laset, det ville jeg aldrig give mine unger på.

VI har iår arvet vinter tøj, fra dyre mærker, der slet ikke er blevet brugt og når jeg ve hvor det kommer fra og kan se det ser pænt ud og ikke er slidt, så har jeg ingen problemer med det overhovedet.

SÅ syntes jeg bare det er fedt at spare de penge og give mine unger nogen fede gaver, for de penge jeg kunne have brugt på tøj

Vi arver meget mærketøj, og der kan man jo oftes slet ikke se det er brugt.

Dog køber jeg nye sko, huer og vanter og den slags til ungerne selv.

og også undertøj og bodyer, det arver de altså IKKE,

Men fede bluser, bukser overtøj osv, der er pænt og velholdt, det elsker jeg. Og vi giver selv også videre til andre, som bliver glade.

Og vi er bestemt ikke fattige

*Camilla 40+4

Anmeld

2. oktober 2011

Tona

MVH

Den kommende far

Langt det meste af Amandas tøj har vi lånt/købt brugt. Så har vi self. også købt noget fra ny når vi faldt for noget som var helt særligt

Jeg elsker genbrug både til Amanda, mig selv og min kæreste.

Når man køber brugt børnetøj er man i øvrigt mere sikker på at de kemiske ting er ude af tøjet fordi det er brugt og vasket flere gange i forvejen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.