Købe nyt tøj eller få det brugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2011

Frøken J.

Den kommende far skriver:

Det skal endelig ikke tages som et angreb på brugt tøj for jeg kan sagtens se fornuften i det. Og som du siger kan man så bruge pengene på andet udstyr til den bette

Men som sagt er jeg bare ikke så god til brugt tøj. ved egentlig ikke hvorfor Men det er vel tanken om at andre har svedt, skidt osv i tøjet. 

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Men hvad så med alle dem, der har svedt i det tøj, som du prøver på i butikken fra nyt? Jeg tænker bare.. En grundig vask, og så er dén ged barbaret! Altså vil i nøjes med nyt, er i self. velkomne til det, jeg forstår personligt bare ikke selv, at man ikke vil tage imod så flot et tilbud om brugt tøj. I skal NOK komme til at bruge mASSER af penge på tøj fremover alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

Den kommende far

Frøken J. skriver:

Men hvad så med alle dem, der har svedt i det tøj, som du prøver på i butikken fra nyt? Jeg tænker bare.. En grundig vask, og så er dén ged barbaret! Altså vil i nøjes med nyt, er i self. velkomne til det, jeg forstår personligt bare ikke selv, at man ikke vil tage imod så flot et tilbud om brugt tøj. I skal NOK komme til at bruge mASSER af penge på tøj fremover alligevel

hehe Skal være ærlig at sige at det hjælper lidt på det at det er tøj fra familien og ikke fra "fremmede"

MVH

Den kommende far

Anmeld

2. oktober 2011

Janni.

Vi har det også fint økonomisk, men vi har alligevel valgt at sige ja tak til brugt tøj. Vi har også købt lidt nyt selv. 

Så har der været plads til lidt ekstra fornøjelser i form af legetøj og andet godt til bette mand. 

Anmeld

2. oktober 2011

Den kommende far

Janni. skriver:

Vi har det også fint økonomisk, men vi har alligevel valgt at sige ja tak til brugt tøj. Vi har også købt lidt nyt selv. 

Så har der været plads til lidt ekstra fornøjelser i form af legetøj og andet godt til bette mand. 

kan sagtens se ideen i at bruge pengene på andre ting til babyen.

Og det kan godt være at det bare er mig der er lidt sart

MVH

Den kommende far

Anmeld

2. oktober 2011

karina1980

jeg køber masser af brugt tøj til mine unger, så kan de få de mærker de vil gå i og jeg spare op til 80% af købsprisen, og tit kan det ikke ses det har været brugt og det er ofte det kommer med prisskilte på

jeg havde det på samme måde da jeg fik den første, han skulle i nyt tøj, for jeg ville hellere ikke selv i brugt tøj.

men jeg er heldigvis blevet klogere ellers var jeg gået fallit i tøj til mine børn, hvis alt skulle være nyt.

der jo ingen der siger at blot fordi i får tøjet at jeres barn SKAL bruge alt tøjet, fordelen er jo netop, at man kan tage alt det man kan lide og resten kan man sende videre

så har man til at suplere alt det nye op, med lidt brugt.

men i skal jo gøre hvad i føler rigtigt.

jeg kan blot sige at jeg er nu glad for vores brugte klude, de giver plads til en masse andre ting

Anmeld

2. oktober 2011

L.J.L

Jeg har aldrig forstået den der mentalitet med at kun nyt er godt nok, når nu man kan få næsten nyt til under den halve pris, jeg kan simpelthen bare ikke forstå det! Vi har altid købt brugt til vores søn både tøj, legetøj, barnevogne, autostole og ja you name it! Og vi har sparet tusindevis af kroner som vi har brugt på andre ting såsom udflugter, god mad etc. Vores søn mangler og har aldrig manglet noget og er altid pænt klædt i det nyeste (brugte) mærketøj. Vi har en rigtig god økonomi nok over gennemsnittet men vælger stadig at købe brugt, for hvorfor ikke???

Anmeld

2. oktober 2011

Clisolka

Jeg købte en sæk "brugt" tøj til Isabella til at starte med. Der var alt til den første tid i str. 44-68, og gud hvor er jeg glad for, at jeg ikke brugte penge på nyt tøj! I de små størrelser vokser de ekstremt hurtigt og meget af det fik vi aldrig brugt 

Anmeld

2. oktober 2011

NinaNymannMadsen

det jo helt op til en selv om man vi bruge brugt tøj eller ej.

vi bruger brugt tøj, noget af det tøj min store pige har gået i arver lillesøster og noget af det tøj vi havde til den store jamen det er tøj helt tilbage fra da jeg var barn, og noget vi har fået af nogen vi kender der har en pige der er 2 år ældre end vores egen.

hvis man ikk har ret mange penge at gøre godt med er det jo rart nok med brugt tøj, det er slet ikk til at se at det er brugt det vi har. og det er jo blevet vasket før vi fik det og vi har selv vasket det så rent det er det da.

og når børnene er helt små bruger de ikk tøjet ret meget før de ikk kan passe det mere fordi de når at vokse ud af det, og så er det sku dyrt at købe helt nyt tøj hele tiden jo.

men igen det er jo op til jer selv, hvad i selv har lyst til at gøre.

Anmeld

2. oktober 2011

Benjamins'mor

Jeg plejer altid at tage imod det, så kigger jeg det igennem, og beholder det der er pænest. Og så plejer jeg at give resten videre til andre der evt. kunne bruge det, eller aflevere i genbrugen. 

Anmeld

2. oktober 2011

SussieThyssen

Den kommende far skriver:

Køber i nyt tøj til jeres børn eller tager I imod brugt tøj fra familie og venner?

vi er i den situation af jeg skal have en fætter 3 måneder før vores dreng kommer til verden og vi har fået tilbudt alt hans tøj som han vokser ud af det.

Vi har længe sparet sammen til vores baby så økonomi er ikke et problem (endnu)

Jeg har selv svært ved at gå i andres brugte tøj og er det så ikke lidt mærkeligt hvis jeg lader mit barn gøre det?

Synes I at det er helt okay at tage imod brugt tøj?

MVH

Den kommende far

Både og.

Jeg har da nydt at have nyt tøj i mine baby-skuffer,  men har så  sandelig også haft brugt, og det er ingen skam.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.