Morgenmads ideer til 1 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2011

Mussen2

Min datter får næsten det samme hver dag- havregrød med bananskiver eller Kiwi. Nogen gange bliver det til havregryn

Jeg giver hende aldrig yoghurt. Ensjælden gang får hun det med masser af havregryn i, men jeg synes ikke det mætter nok ifht. havregrød og gryn.

Jeg har hørt/læst (mener det er i LOla´s bog) at børn faktisk rigtig godt kan lide at det er det samme mønster også¨hvad angår morgenritualerne og morgenmaden. selvfølgelig kan man godt køre surt i norget og kan veksle, men hvis lillemanden ikke er kørt surt i det, synes jeg helt sikkert du skal fortsætte.

Varier evt. grøden med bananskiver, kiwi, klat jordbærgrød etc.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2011

heidi30

Svenne skriver:

Havregryn med mælk! Fordi det får far

Da han fik havregrød spiste han aldrig før han kom op til DP'en, men nu løber han ind og kravler op på sin stol og er klar til morgensmads-hygge.
Han får ikke synderligt meget, han sidder bare og deler med far. Og spiser så en stor portion havregrød, når han kommer i DP.

Jeg tror mest, det er for hyggens skyld

Nårrh hvor sødt!!!

Anmeld

1. oktober 2011

heidi30

Pernilleh skriver:

Min søn har aldrig været vild med yoghurt,men en dag sad jeg og spiste den der nye Cultura med blåbær(den har en meget syret lilla farve,men er rigtig god).Den ville han smage,og han spiste 3 portioner.Den er han helt vild med

Ok, tak for svar. Den må jeg huske hvis yughurten ikke er hans smag 

Anmeld

1. oktober 2011

heidi30

twinboys skriver:

Mine har altid fået øllebrød og i dag får de stadig øllebrød eller rugbrød med ost og de er 8½ år...

Majbritt

Hej Majbrit,

vi har også været på øllebrød, men synes bare der skal ske noget andet .

Har lige sendt kæresten ud for at handle, så nu må vi se hvad MAlte siger til den nye menu imorgen 

Anmeld

1. oktober 2011

heidi30

Mussen2 skriver:

Min datter får næsten det samme hver dag- havregrød med bananskiver eller Kiwi. Nogen gange bliver det til havregryn

Jeg giver hende aldrig yoghurt. Ensjælden gang får hun det med masser af havregryn i, men jeg synes ikke det mætter nok ifht. havregrød og gryn.

Jeg har hørt/læst (mener det er i LOla´s bog) at børn faktisk rigtig godt kan lide at det er det samme mønster også¨hvad angår morgenritualerne og morgenmaden. selvfølgelig kan man godt køre surt i norget og kan veksle, men hvis lillemanden ikke er kørt surt i det, synes jeg helt sikkert du skal fortsætte.

Varier evt. grøden med bananskiver, kiwi, klat jordbærgrød etc.....

Hej,

tak for dit svar.

Jeg tror nemlig han kan være kært sur i grøden, da han næsten ikke spiser noget af det mere. Før spiste han en stor portion og nu spiser han under halvdelen og gider det slet ikke rigtigt.

Så derfor vil jeg prøve et alternativ og se om det ændre noget ved den mængde han spiser 

Anmeld

1. oktober 2011

TaAsJu

mth1987 skriver:

Ja og der lige kommet en ny a38 med hindbær

Hey det vidste jeg ikke... Hvor fedt!!!

Anmeld

1. oktober 2011

MorDk

Havregrød, Øllebrød, Rugbrød m. smør og evt. ost. A38 med rugbrød eller frugt. Vand eller mælk at drikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.