Hvad skal Livas lillebror hedde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2011

Mussen2

Jeg synes Liva og Lauge eller Liva og Laurits er flot. Jeg kan godt lide navnene passer sammen på en eller anden underlig måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2011

Ciss

Mikkel er et dejligt navn!

Kan du ikke foreslå et kompromis:

Lad drengen hedde Mikkel som aftalt men lad ham få Peter som mellemnavn. Så bliver han opkaldt som din mand gerne vil men kan samtidig til daglig hedde Mikkel, som I allerede er blevet enige om?

Anmeld

25. september 2011

TbCp

Ciss skriver:

Mikkel er et dejligt navn!

Kan du ikke foreslå et kompromis:

Lad drengen hedde Mikkel som aftalt men lad ham få Peter som mellemnavn. Så bliver han opkaldt som din mand gerne vil men kan samtidig til daglig hedde Mikkel, som I allerede er blevet enige om?

Det var nemlig præcis det vi havde aftalt... Mikkel Peter.... men nu har han altså fået ind i hovedet at det SKAL være Hans Peter... Det går nogle generationer tilbage i familien, hvor de har heddet Carsten Peter (som min mand) og Hans Peter så derfor mener han er vi er nødt til at kalde vores søn Hans Peter.... ellers bliver hans far skuffet (jeg har sagt at jeg intet problem har med at skuffe hans far )

Anmeld

25. september 2011

TbCp

Mussen2 skriver:

Jeg synes Liva og Lauge eller Liva og Laurits er flot. Jeg kan godt lide navnene passer sammen på en eller anden underlig måde

Jeg foreslog faktisk Laurits i går... synes nemlig også at Liva og Laurits passer rigtig godt sammen... men NEJ... det kunne heller ikke bruges

Anmeld

25. september 2011

MortilCilas

25. september 2011

Malene76

TbCp skriver:

Er bange for at vi ikke bliver enige herhjemme. Vi havde ellers, inden vi kendte køn, bestemt os for Mikkel. Men så fik min mand pludselig den ide at vores søn skulle opkaldes efter hans far... Hans Peter det VIL jeg ikke kalde min søn. Mine 4 top-ønske navne er David, Falke, Magne og Bjørn... men dem er manden slet ikke med på. Så kom med jeres ideer til et navn til Livas lillebror.

Her hjemme var det også en stor kamp det med navne. Faktisk har vi i lang tid ikke noget vi snakkede om fordi vi simpelthen ikke kunne blive enige og fordi jeg havde virkelig svært ved at accepetere en anden mulighed end mit ønske. Hvilket jo ikke var særlig rimelig! Pludselige en dag da vi snakkede navne kom der et helt andet navn end der nogensinde har været tale om, ind fra sidelinien. Så det ender det nok med. Vi synes faktisk vi rammer meget godt plet med vores nye topnavn, som forbliver hemmeligt til han er født.  

Jeg synes også Laurits er skønt sammen med Liva.

KH Malene

Anmeld

25. september 2011

KittyMaMa

Hej med dig!

Hvis det havde været endnu er dreng, der var på vej her, skulle han have heddet Buster, - Alfred og Buster. Det går nok ikke nu vi ved det er en pige . Ved egentlig heller ikke om Buster passer til Liva, - men jeg syntes da Mikkel gør...

Vores drengenavne på listen var elllers:

Charlie, Mats, Thøger, Eddi, Otto og Sigurd (og Buster selvfølgelig)...

Altså ikke fordi jeg vil skabe endnu mere spild, men jeg synes nu Hans Peter er ret sødt alligevel. Men det går jo ikke hvis den ene forældre slet ikke er med på navnet! Så er det jo i princippet ligemeget hvad andre synes!  

/Knus Katja

Anmeld

25. september 2011

Hvem?

TbCp skriver:

Er bange for at vi ikke bliver enige herhjemme. Vi havde ellers, inden vi kendte køn, bestemt os for Mikkel. Men så fik min mand pludselig den ide at vores søn skulle opkaldes efter hans far... Hans Peter det VIL jeg ikke kalde min søn. Mine 4 top-ønske navne er David, Falke, Magne og Bjørn... men dem er manden slet ikke med på. Så kom med jeres ideer til et navn til Livas lillebror.

Han ska da hedde:

LAUGE

Anmeld

25. september 2011

L.J.L

TbCp skriver:

Han skal da hedde Lauritz!!!

Ellers er mine forslag:

Charlie, Simon, Bertil, Elliot, Lasse, Leif (bare pjat syntes bare det klingede godt sammen med Liva), Leo, Loui...

Anmeld

25. september 2011

>>Carina<<

Vi har Magnus på snart 2 og venter lillesøster der skal hedde Liva Så her er det Liva og Magnus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.