Hvad synes du om dagplejemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2012

twinboys

Mumto3 skriver:

Hvad synes du om ordet 'dagplejemor'?

Personligt kan jeg ikke døje det udtryk! det dækker over ' mor der står for den dagelige pleje' ....øh, hvad er jeg så? Føde-mor og natplejemor???

Jeg vil være mor 100% og der er ikke andre der skal være MOR for mit barn!!! Jeg ved godt at det er de færreste dagplejemødre, der rent faktisk opføre sig som mor for barnet, men alligevel, så synes jeg der ligger en helt forkert signalværdi i det ord.

Derfor hedder det heller ikke dagplejemor mere, men dagplejer, da der også er mænd der vælger at gå ind i det fag...

Hilsen en Privat dagplejer

www.dagplejen-naturboern.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

Pige2009

Mumto3 skriver:

Personligt kan jeg ikke døje det udtryk! det dækker over ' mor der står for den dagelige pleje' ....øh, hvad er jeg så? Føde-mor og natplejemor???

Jeg vil være mor 100% og der er ikke andre der skal være MOR for mit barn!!! Jeg ved godt at det er de færreste dagplejemødre, der rent faktisk opføre sig som mor for barnet, men alligevel, så synes jeg der ligger en helt forkert signalværdi i det ord.

Det har jeg egentlig aldrig tænkt over Hvilket alternativ ville du så foreslå? Vi kalder vores for DP'er

Anmeld

1. januar 2012

twinboys

Mumto3 skriver:

Hvad så med farMOR og morMOR

Anmeld

1. januar 2012

Diana...

Det har jeg aldrig tænkt på, hmm men tænker slet ikke sådan på det. Men vi siger også bare nu skal du hjem til A. 

Og når jeg snakke med andre siger jeg bare dagpleje. 

Anmeld

1. januar 2012

Fru Hansen

Her følger lige en lille historietime
For en del år siden da kvinderne idanmark begyndte at komme på arbejdsmarket i stort antal kunne de etablerede institutioner ikke følge med efterspørgslen for pasning af børnene.
Der blev i årene 1954 og frem oprettet midlertidige! ordninger (dagplejemødre) i kommunerne hvor nogle husmødre kunne passe op til 7 børn i husmoderens eget hjem. Det var børn fra helt små og op til 12 år. Skole børnene kunne komme hjem til dagplejemoderen før skolen og efter skole gik de derhjem igen. Rådighedstiden for en dagplejemoder kunne være 60 timer om ugen og 45 timer pr. barn.

Først i 1973 får dagplejen status af ikke længere at være en midlertidig løsning og er nu et supplement til inst.

I 1980 får hedder det nu dagplejere og ikke længere dagplejemødre. Dels pga ligestillingen M/K og dels for at skelne mellem faglighed og moderskab

i 2004 kommer de pædagogiske læreplaner indeholder mål for det pædagogiske arbejde i dagtilbud til børn og som gælder for alle dagplejehjem og inst.

Behøver jeg sige at jeg er dagplejer

Anmeld

1. januar 2012

Ciss

Fru Hansen skriver:

Her følger lige en lille historietime
For en del år siden da kvinderne idanmark begyndte at komme på arbejdsmarket i stort antal kunne de etablerede institutioner ikke følge med efterspørgslen for pasning af børnene.
Der blev i årene 1954 og frem oprettet midlertidige! ordninger (dagplejemødre) i kommunerne hvor nogle husmødre kunne passe op til 7 børn i husmoderens eget hjem. Det var børn fra helt små og op til 12 år. Skole børnene kunne komme hjem til dagplejemoderen før skolen og efter skole gik de derhjem igen. Rådighedstiden for en dagplejemoder kunne være 60 timer om ugen og 45 timer pr. barn.

Først i 1973 får dagplejen status af ikke længere at være en midlertidig løsning og er nu et supplement til inst.

I 1980 får hedder det nu dagplejere og ikke længere dagplejemødre. Dels pga ligestillingen M/K og dels for at skelne mellem faglighed og moderskab

i 2004 kommer de pædagogiske læreplaner indeholder mål for det pædagogiske arbejde i dagtilbud til børn og som gælder for alle dagplejehjem og inst.

Behøver jeg sige at jeg er dagplejer

Lærte noget nyt.

Tak.

Anmeld

2. januar 2012

Mumto3

twinboys skriver:

Hvad så med farMOR og morMOR

Det har jeg ingen problemer med. Det siger jo sig selv at farmor er mor til far og farmor er derfor ikke mor til mit barn.

Anmeld

2. januar 2012

132319

Jeg har aldrig tænkt over det, nok fordi mine unger aldrig har eller skal gå i dagpleje. Dog sagde mine forældre og jeg dagpleje mor om hende der passede min i sin tid og jeg var altså ikke forvirret eller i tvivl om hvem der var min mor

Hvad så med bonus/pap/stedmor, må jeres børn så heller ikke sige det hvis far fik en ny kæreste/kone?

Bliver en mand så også kvindeliggjort hvis han uddanner sig til sygeplejer ske og sker det omvendte hvis en kvinde vælger aarbejde som brand mand?

Ahhh, nogle gange synes jeg godt nok at man liiiige skal klappe hesten og lade være med at ligge så meget i orderne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.