Hvad synes du om dagplejemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

DitteFisk

Mumto3 skriver:

Hvad synes du om ordet 'dagplejemor'?

Personligt kan jeg ikke døje det udtryk! det dækker over ' mor der står for den dagelige pleje' ....øh, hvad er jeg så? Føde-mor og natplejemor???

Jeg vil være mor 100% og der er ikke andre der skal være MOR for mit barn!!! Jeg ved godt at det er de færreste dagplejemødre, der rent faktisk opføre sig som mor for barnet, men alligevel, så synes jeg der ligger en helt forkert signalværdi i det ord.

Haha, jeg har faktisk tænkt det samme, også fordi min egen mor er dagplejer... jeg foretrækker nemlig ordet dagplejer, og undlade 'mor' , for hun er jo ikke en plejemor i dagtiden.. x) og det tror jeg heller ikke hun ønsker at være..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg synes det lyder hyggeligt.

Jeg ser det også som dag-plejemor og for mig signalerer det, at det er mere personligt og hjemmeligt end vuggestuer som egentlig lyder endnu mere bizart.

Anmeld

30. december 2011

ewolffgang

Hej !! Kom lige til at læse jeres lille snak om dagpleje mor!!

Jeg har selv været dagplejer i 5 år, og alle kalder en for dagplejemor, man skal ikke lægge noget i det, men jeg kan sagtens følge de mødre der har det sådan at det kun er dem der skal kaldes mor til deres barn.

Sådan hedder vores slags bare i folkemund.

Men vi er ansat som dagplejere da der jo både er mænd og kvinder i faget!! Dagplejerfar det lyder jo ikke helt rigtigt vel 

Dog skal der lige tilføjes at næsten alle de kære poder jeg har passet igennem de 5 år jeg var dagplejer...de havde en periode hvor de kalde mig mor!! og et eller andet sted er vi jo også dem der er sammen med dem flest vågne timer om dagen, og laver alle de der ting som mor egentlig plejer at gøre, det er der ikke noget ondt i, men det gør ondt på forældrene mange gange!! jeg har så gjort det når de har kaldt mig mor, at jeg sagde nu skal du høre jeg hedder Eileen og ikke mor! for at der ikke skulle opstå nogle øv øv situationer for mor.

I dag er jeg så bonus mor,  og det er en titel jeg elsker at have!! 

Godt nytår til alle 

Anmeld

30. december 2011

lio

jeg synes der er MANGE danske udtryk som fordrejer ordets betydning men tager det ikke så højtideligt, jeg kalder det bare selv noget hvis jeg synes det er mere passende.

"Dagplejemor" siger jeg slet ikke, jeg siger pagplejen/ dagplejeren.

Anmeld

30. december 2011

lio

ewolffgang skriver:

Hej !! Kom lige til at læse jeres lille snak om dagpleje mor!!

Jeg har selv været dagplejer i 5 år, og alle kalder en for dagplejemor, man skal ikke lægge noget i det, men jeg kan sagtens følge de mødre der har det sådan at det kun er dem der skal kaldes mor til deres barn.

Sådan hedder vores slags bare i folkemund.

Men vi er ansat som dagplejere da der jo både er mænd og kvinder i faget!! Dagplejerfar det lyder jo ikke helt rigtigt vel 

Dog skal der lige tilføjes at næsten alle de kære poder jeg har passet igennem de 5 år jeg var dagplejer...de havde en periode hvor de kalde mig mor!! og et eller andet sted er vi jo også dem der er sammen med dem flest vågne timer om dagen, og laver alle de der ting som mor egentlig plejer at gøre, det er der ikke noget ondt i, men det gør ondt på forældrene mange gange!! jeg har så gjort det når de har kaldt mig mor, at jeg sagde nu skal du høre jeg hedder Eileen og ikke mor! for at der ikke skulle opstå nogle øv øv situationer for mor.

I dag er jeg så bonus mor,  og det er en titel jeg elsker at have!! 

Godt nytår til alle 

hehe.. Min bonus-mor har også været dagplejer.

Anmeld

30. december 2011

sarahb

Rockertand skriver:

Jeg synes ikke, at det er en "dagpleje-mor", for mig er det en "dag-plejemor", som signalerer, at hun ikke er barnets rigtige mor, men én som tager over i det tidsrum, hvor jeg er nødt til at arbejde! (- og min dag-plejemor er i øvrigt intet mindre end fantastisk) 

Det er hendes job at udfylde det tomrum, jeg efterlader, at give mit barn tryghed, kærlighed og faste rammer.

Lige mine ord

Anmeld

30. december 2011

Jonatansmor

Rockertand skriver:

Jeg synes ikke, at det er en "dagpleje-mor", for mig er det en "dag-plejemor", som signalerer, at hun ikke er barnets rigtige mor, men én som tager over i det tidsrum, hvor jeg er nødt til at arbejde! (- og min dag-plejemor er i øvrigt intet mindre end fantastisk) 

Det er hendes job at udfylde det tomrum, jeg efterlader, at give mit barn tryghed, kærlighed og faste rammer.

Elsker min dagplejemor. Ikke nok med hun passer rigtigt godt på min dreng, hun har også egenhændigt ændret min opfattelse af menneskeheden. Hun er hjertevarm, rummende, fyldt med råd, omsorgsfuld. Jeg er forelsket.

Kalder drengen hende for mor, ville jeg hoppe op og falde ned på det. Pt hedder alle MOAR, lige fra far, til katten og potteplanterne - der er ingen der får de kys og knus som jeg gør, ingen der har hans tillid som jeg har den og der er ingen der nogensinde kommer op på siden af min rolle i hans liv. Navne er ligegyldige.

Anmeld

30. december 2011

sandorff

Mumto3 skriver:

Personligt kan jeg ikke døje det udtryk! det dækker over ' mor der står for den dagelige pleje' ....øh, hvad er jeg så? Føde-mor og natplejemor???

Jeg vil være mor 100% og der er ikke andre der skal være MOR for mit barn!!! Jeg ved godt at det er de færreste dagplejemødre, der rent faktisk opføre sig som mor for barnet, men alligevel, så synes jeg der ligger en helt forkert signalværdi i det ord.

da je var ansat i den kommunale dapleje for nogle år siden, var det første jeg fik afvide at det IKKE hed dagplejeMOR mere, men KUN daplejer. netop forbi man ikke er deres MOR...
så bare rolig, "systemet" er opdateret på det område

Anmeld

30. december 2011

Klumpe-dumpe

Min datter på snart 3 kikker meget forvirret når folk spørge om hun har været i dagpleje, næææh hun har jo bare været hjemme hos E....

den mest fantastiske dagplejer

Anmeld

30. december 2011

-Sigrid-

Mumto3 skriver:

Hvordan har du det så med farmor, mormor og bedstemor 

Jeg har ikke noget imod dagplejemor, men mener det hedder "en dagplejer" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.