Hvad synes du om dagplejemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.620 visninger
37 svar
0 synes godt om
23. september 2011

Mumto3

Hvad synes du om ordet 'dagplejemor'?

Personligt kan jeg ikke døje det udtryk! det dækker over ' mor der står for den dagelige pleje' ....øh, hvad er jeg så? Føde-mor og natplejemor???

Jeg vil være mor 100% og der er ikke andre der skal være MOR for mit barn!!! Jeg ved godt at det er de færreste dagplejemødre, der rent faktisk opføre sig som mor for barnet, men alligevel, så synes jeg der ligger en helt forkert signalværdi i det ord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

2721

Det må jeg give dig helt ret i
Jeg er også den eneste der er mor-noget som helst for min søn
Er sikker på der er mange der syntes det er en fjollet holdning, men ikke destro mindre sådan jeg har det

Anmeld

23. september 2011

hekran

Jeg bruger tit 'dagplejer' - bryder mig nemlig heller ikke så meget om, at et 'mor' tilhører andre end MIG!

Anmeld

23. september 2011

Rockertand

Hvad synes du om ordet 'dagplejemor'?

Personligt kan jeg ikke døje det udtryk! det dækker over ' mor der står for den dagelige pleje' ....øh, hvad er jeg så? Føde-mor og natplejemor???

Jeg vil være mor 100% og der er ikke andre der skal være MOR for mit barn!!! Jeg ved godt at det er de færreste dagplejemødre, der rent faktisk opføre sig som mor for barnet, men alligevel, så synes jeg der ligger en helt forkert signalværdi i det ord.

Jeg synes ikke, at det er en "dagpleje-mor", for mig er det en "dag-plejemor", som signalerer, at hun ikke er barnets rigtige mor, men én som tager over i det tidsrum, hvor jeg er nødt til at arbejde! (- og min dag-plejemor er i øvrigt intet mindre end fantastisk) 

Det er hendes job at udfylde det tomrum, jeg efterlader, at give mit barn tryghed, kærlighed og faste rammer.

Anmeld

23. september 2011

Christina.78

Jeg synes ikke, at det er en "dagpleje-mor", for mig er det en "dag-plejemor", som signalerer, at hun ikke er barnets rigtige mor, men én som tager over i det tidsrum, hvor jeg er nødt til at arbejde! (- og min dag-plejemor er i øvrigt intet mindre end fantastisk) 

Det er hendes job at udfylde det tomrum, jeg efterlader, at give mit barn tryghed, kærlighed og faste rammer.

ordene taget ud af min mund,....og vores DP er bare fantastisk ..

Anmeld

23. september 2011

K&S

Rockertand skriver:

Anmeld

23. september 2011

Laulund87

Dagplejemor er et gammelt udtryk. Mænd kan lige så nemt være dagplejer, så det er det det hedder i dag.. Dagplejer.

Anmeld

23. september 2011

Bb3031

Rockertand skriver:

Kunne ikke være mere enig

Anmeld

23. september 2011

Mumto3

Jeg havde ikke tænkt på ordet 'dagplejer'. Det synes jeg er et godt og meget mere dækkende ord. Det vil jeg bruge fremover!

Tak for god inspiration!!!

Anmeld

23. september 2011

Laulund87

Mumto3 skriver:

Jeg havde ikke tænkt på ordet 'dagplejer'. Det synes jeg er et godt og meget mere dækkende ord. Det vil jeg bruge fremover!

Tak for god inspiration!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.